6 milyar liraya ulaşmayı planladı, Avrupa’da şirket almayı da gündemine koydu

YAŞAR Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı ve CEO’su Mehmet Aktaş, son iki yılda yüzde 15 büyümenin verdiği keyifle 2011 konsolide cirolarını paylaştı:

Haberin Devamı

- Yaşar Grubu 2011’i 3 milyar liralık konsolide ciroyla tamamladı. Bu yıl şu ana kadar gördüğümüz trend, yine yüzde 15’lik büyüme hedefimizi tutturacağımızı gösteriyor.
Mehmet Aktaş, Türk ekonomisinde de dramatik bir yavaşlama beklemediğini vurguladı:
- Biz hesaplarımızı Türkiye’nin en az yüzde 4 büyüyeceğini varsayarak yaptık. Bizim büyüme beklentimiz yüzde 5.
Ardından ana işlerinden Pınar Grubu ürünlerinin Türkiye’de ulaştığı noktayı işaret etti:
- Türkiye’deki 18.7 milyon hanenin yüzde 78.2’sine her gün bir Pınar ürünü giriyor.
İdil Yiğitbaşı, bu veriyi doğrudan rakama döktü:
- Yani, Pınar’ın 60 milyon günlük tüketicisi var.
- İhracatınız ne durumda?
Mehmet Aktaş, ihracat ve dış faaliyet cirosunu birlikte aktardı:
- Geçen yıl ihracat artı yurtdışındaki faaliyetlerimizin cirosu 140 milyon doları buldu. Şu anda bu rakam, toplam grup cirosunda yüzde 10’a denk geliyor. 3 yılda yüzde 20’ye çıkarmayı planlıyoruz.
İdil Yiğitbaşı, bu noktada 5 yıllık hedefe vurgu yaptı:
- Önümüzdeki 5 yılda Yaşar Grubu iki kat büyüyecek. Yani, yıllık ciromuz 6 milyar liraya çıkacak.
Mehmet Aktaş, bu yolda yürümek için hazırladıkları stratejinin altını çizdi:
- Gündemimizde artık Avrupa’dan şirket almak da var.
- Almayı planladığınız şirket hangi sektörde olacak?
- Büyük olasılıkla gıda ağırlıklı olur.
Avrupa’nın Türk süt ürünlerine koyduğu engeli en azından marka anlamında nasıl aştıklarını anlattı:
- Avrupa ülkeleri halen Türkiye’den süt ürünlerine kapıyı açmış değil ama Pınar’ın ürünleri örneğin Almanya’da raflarda bulunuyor.
- Uyguladığınız formül ne?
- Almanya ve Hollanda’da fason üretim yaptırıyoruz. Sucuk, yoğurt ve ayran gibi ürünlerimiz kendi markamızla raflarda yer alıyor.
Aktaş, şirket satın alma planlarının sadece yurtdışına dönük olmadığına değindi:
- Şirket satın alma planımız hem Türkiye’yi, hem de yurtdışını kapsıyor. Fırsatlara bakacağız.
Yaşar Holding, 2001 krizinden beri genelde önüne daha “çekingen” planlar koyduğu dikkatimi çekiyordu...
Bu kez, holding yönetimini daha kararlı ve kendinden emin gördüm. 5 yılda 6 milyar liralık ciro hedefi belirleyip, içerde veya dışarda şirket satın alma atağına geçmeleri bunu ortaya koyuyor...
Türk şirketlerinin yurtdışında şirket alma adımlarını sıklaştırması, ulaşılan noktayı da gösteriyor...

Haberin Devamı

Körfez’e Labne’yle yerleşti 40 milyon doları yakaladı

Haberin Devamı

YAŞAR Holding Yönetim Kurulu Başkanı
İdil Yiğitbaşı, Pınar’ın
en güçlü olduğu dış pazarların başında başta Birleşik Arap Emirlikler (BAE) olmak üzere Körfez ülkelerinin yer aldığını vurguladı:
- Pınar Labne artık bölgede fenomen oldu.
- Körfez ülkelerine ne kadar Labne satıyorsunuz?
CEO Mehmet Aktaş yanıtladı:
- Körfez ülkelerine 35-40 milyon dolarlık ihracatımız var. Bunun büyük bölümünü Pınar Labne oluşturuyor.
Aktaş, şu ayrıntının altını çizdi:
- BAE 40’ıncı yılını kutladı. Bunun 30 yılında Pınar Labne var.
İdil Yiğitbaşı, Irak pazarındaki gelişmelere dikkat çekti:
- Irak’a şimdi kahvaltı kreması göndermeye başladık. Çok da tuttu. Bu ürünü Suudi Arabistan için geliştirmiştik. Iraklılar da sevdi.

Haberin Devamı

Balık ihracatı 10 milyon dolara çıktı, Almanya’da 3 büyük markete yerleşti

YAŞAR Holding CEO’su Mehmet Aktaş’a balık işinin nasıl gittiğini sordum:
- Geçen yıl 10 milyon dolarlık balık ihracatı yaptık.
İdil Yiğitbaşı araya girdi:
- Çupra ve Levrek ihracatımız vardı. Buna işlenmiş alabalık da girdi. Biz Alabalık üretmiyoruz. Başka çiftliklerden alıp, yeni kurduğumuz tesislerde işleyip ihraç ediyoruz.
Mehmet Aktaş, balıkla girdikleri 3 büyük Alman market zincirini sıraladı:
- Aldi, Rewe ve Metro...

Gıda ürünleri müşterisi 105 milyonu buluyor

YAŞAR Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı ve CEO Mehmet Aktaş, gruba ait Çeşme Altınyunus’un 2011’de çok başarılı bir sezon geçirdiğini vurguladı.
Mehmet Aktaş, turizmin diğer yönüne dikkat çekti:
- Turizm bizim işimizin çok büyük bir parçası değil. Ancak, 75 milyonluk Türkiye nüfusuna 30 milyon turisti de ekleyince gıda ürünlerimizin müşteri yelpazesi 105 milyona ulaşabiliyor. Turizmin iyi gitmesi, bu açıdan da önem taşıyor.
İdil Yiğitbaşı, Altınyunus’tan memnuniyetini şöyle aktardı:
- Çeşme yükselen bir turizm merkezi. Altınyunus’a 1 ay kalmak üzere gelen müşterilerimiz var.

Yazarın Tüm Yazıları