2’şer bin Euro’ya uçtular, ’Zürih’e niye geldik’ dediler

ZÜRİH’in ünlü restoranlarından biri... Türkiye’nin kalburüstü perakendecileri birarada...

Perakende Konferansı’nın mimarı Soysal Danışmanlık’ın patronu Suat Soysal, Kiğılı Giyim’in patronu Abdullah Kiğılı’ya mikrofonu uzattı:

"Sevgili Suat, bizi Zürih’e neden getirdin bilmiyoruz ama sektörün tüm temsilcileriyle birarada olmak da güzel bir şey..."

İpekyol’un patronu Yalçın Ayaydın araya girdi: "Abdullah Abi, şu anda Fischer burada... Hazır mikrofon sendeyken bir büyüğümüz olarak kendisine teşekkür etsen..."

Abdullah Kiğılı
, Almanya eski Dışişleri Bakanı Joschka Fischer’in salonda olduğunun farkında değildi: "Fischer kim kardeşim?.."

Ardından mikrofon Mudo’nun patronu Mustafa Taviloğlu’na geçti: "Sevgili Suat’a uyduk, toplandık Zürih’e geldik. Neden geldiğimizi bilmiyorum. Hepimiz sevgili Suat’a güvendik ve geldik. Herhalde iyi bir şeyler düzenlemiştir. Ayrıca yaşadığımız zor günler, yoğun işler ve karşılıklı rekabet ortamında bu şekilde bir araya gelemiyoruz. Bu açıdan da iyi oldu."

Ertesi sabah dünyanın önde gelen perakende enstitülerinden biri olan GDI’nın tesislerindeyiz. "Perakende Liderler Zirvesi’06"nın birinci gününde kürsüye ilk çıkan Suat Soysal, "Neden Zürih?" sorusuna yanıt verdi: "GDI, dünyanın önde gelen perakende enstitülerinden. ’Think tank’ kuruluşu gibi çalışıyor. Kendileriyle işbirliğimiz var. Bu işbirliği, bu konferansı düzenlememizi sağladı."

Soysal, sonra da konferansın amacını özetledi: "Birlikte geleceğe bakalım. Buradan ’büyük tablo’yu görelim. Türkiye’nin perakende sektörünü konuşalım."

Soysal, Türk perakende sektörünün 150’ye yakın temsilcisini Zürih’te rahat ettirmek için neler yaptıklarına dair küçük notlar aktardı: "Üç ayrı otelde konaklamamız var. Oteller ekiplerimiz tarafından, 7 kez ziyaret edildi. Yatakları tek tek mezurayla ölçüldü."

Perakendecilerin 2’şer bin Euro ödeyerek katıldığı konferansın ana başlığı "Gelecek, İşimizi Nasıl Etkileyecek"ti. Migros’un Başkanı Herbert Bolliger’in "hoşgeldiniz" konuşmasının ardından, Almanya eski Dışişleri Bakanı Joschka Fischer, "Dünyanın Bugünü ve Yakın Geleceği"ni anlattı.

Fischer, bir yandan Türkiye’ye Avrupa Birliği (AB) konusunda moral vermeye çalışırken, diğer taraftan da Türkiye’nin bulunduğu coğrafi bölgeyi bekleyen, dünyayı etkileyecek riskleri sıraladı. Fischer, karamsar tablo çizdiğini fark edince duraksadı: "Kusura bakmayın, gerçekleri anlatmak zorundayım."

Yapılan konuşmalar, gerçekleşen tartışmalar, ilk anda perakendecilerin "Neden Zürih’teyiz?" sorusuna yanıt olmadı... En uygun yanıt, "Türk perakende sektörü Zürih’te kamp yaptı"ydı...

Dönünce sordum, perakendeciler adam başı, 2 bin Euro’ya "Zürih kampı"ndan memnundu...

Dünyada 6 kişiden biri Türk çorabı giyiyor içimizi karartmayın

SOYSAL
Danışmanlık’ın Zürih’teki "Perakende Liderler Zirvesi"nde Almanya eski Dışişleri Bakanı Joschka Fischer’in konuşması, Türk perakende sektörü temsilcilerini epey etkiledi...

Sektör temsilcileri, Fischer’in ortaya koyduğu "Türkiye’nin önündeki riskler" tablosunu düşünürken, daha sonraki oturumda Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Soli Özel, Kadir Has Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ahmet K. Han ve Global Source Türkiye Danışmanı Murat Üçer de aynı doğrultuda mesajlar verdi.

Bunun üzerine perakende sektörünün temsilcilerinden, "Yeter artık arkadaşlar, içimizi kararttınız" sesleri yükseldi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Genel Sekreteri Hüseyin Kurtuluş, yerinden fırladı: "Siz karamsar tablo çizdiniz ama dünyada her 6 kişiden biri, Avrupa’da her dört kişiden biri Türk çorabı giyiyor. Biliyor musunuz?"

Kurtuluş
’un bu çıkışı, en çok Öğretmen-Penti Çorapları Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo’yu sevindirdi... Oturumun bitiminde Süvari markasıyla bilinen Coşkun Tekstil’in ortaklarından Ahmet Coşkun da yakındı: "Riskleri bilelim tamam. Ama biraz sırtımızın sıvazlanması lazım..."

Dünya piyasaları karışıyor, siyasi riskler artıyor... Türkiye bundan fazlasıyla payını alıyor...

Yine de dünyada altı kişiden birinin Türk çorabı giymesi, insana moral veriyor...
Yazarın Tüm Yazıları