Sosyal medya AVM’ye döndü!

Canlı alışveriş kanallarında işi bir adım ileri taşıyanlar, doğrudan satış yapmaya başladı. Tanıtımlar özel platformlarda yapılıyor. Kim Kardashian koluna altın bileziği hemen takanlardan… Çin’deki bir yayında 15 bin şişe parfümü bir çırpıda sattı. Sonunda birileri komple gezegeni Amazon’a koyacak ve zengin uzaylılar alacak diye endişeliyim!

Haberin Devamı

Televizyon kanallarında ürün tanıtımlarının yapıldığı, ilk arayanın ‘büyük indirimleri, eşsiz fırsatları’ kaptığı tele-pazarlama dönemini hatırlıyorsunuz. Tarih tekerrürden ibaret... Şimdilerde sosyal medyada yeni bir ‘telemarket altın çağı’nın başlama sinyalleri geliyor. Elbette ki influencer’lar başrolde...

Çin’de şimdiden trend olan canlı alışveriş kanalları, Batılı internet devlerinin de yakın radarına girdi. Amazon, Google ve Facebook perakende sektörünün geleceği olarak gördüğü bu yenilik için altyapı hazırlıklarını hızla sürdürüyor. Malum, internette bir yerde çok büyük paralar dönüyorsa onları da mutlaka sahnede görüyoruz.

‘Alışverişi bir eğlence yöntemi olarak düşünün’

Günümüzün popüler meslekleri arasına giren influencer’lık, canlı alışveriş konusunun odağında. Influencer, kitleleri etkileme ve fikirleri, mesajları doğrudan yayma, empoze etme gücü olan, nüfuzlu kimse demek; geçmişteki saygın tanımıyla. Bugünse çoğunlukla ürün tanıtım videolarıyla ünleniyorlar. Canlı alışveriş kanallarında işi bir adım ileri taşıyanlar, doğrudan satış yapmaya başladı. Tanıtımlar özel platformlarda yapılıyor. Ekran arayüzü, çevrimiçi satış mağazası gibi ürünü hemen sepete eklemeye imkân veriyor.

Haberin Devamı

Silikon Vadisi’nin devleri yeni satış trendini kucaklamaya hazırlanırken, dünyanın öte yanında işler çoktan yerine oturmuş. Çin’de canlı satış kanallarını kullanan influencer sayısında bu yıl patlama yaşanmış. Pandemi etkisi elbette tartışılmaz. Çin halkı yeni yöntemi çok çabuk benimsemiş ve hatta eğlence aracı olarak görmeye başlamış.

The Verge’e konuşan Instagram alışveriş bölümü sorumlusu Leyla Amjadi, canlı satışın eğlenceye dönüşen bir araç olduğunu anlatıyor: “Alışverişi keyifli vakit geçirme ve eğlence yöntemi olarak düşünün. Ürünü sadece keşfetmiyorsunuz, onu duyabiliyor, hareket halinde görüyorsunuz” diyor. The Verge’ün haberine göre an itibariyle 200 milyondan fazla Çin vatandaşı canlı satış kanallarına angaje olmuş durumda.

Sosyal medya AVM’ye döndü

Haberin Devamı

‘Meşhur ünlü’ Kim Kardashian West ise koluna altın bileziği hemen takanlardan… Çin’in bereketli influencer’larından biriyle yaptığı ortak yayında 15 bin şişe parfümü bir çırpıda sattığı anlatılıyor. Kardashian’ın para ve şöhret odaklı yaşadığını herkes bildiği için işi daha kolay. Ancak şimdiye kadar sadece ‘tavsiye veren’ bir influencer için öyle değil. Yayın süresi boyunca “Acaba şu an satıyor mu, kaç satıyor?” diye düşünmek samimiyeti azaltabilecek bir unsur. Örneğin Google’un satış platformu Shoploop’un lansmanında ünlü influencer Helene Heath, dokuz canlı satış videosunun hiçbirinden gelir elde edememiş. Amazon Live’da iyi satışlar yapan güzellik influencer’ı Carla Stevenne ise ancak onlarca yayından sonra başarıya ulaşabilmiş...

Haberin Devamı

Ekmek kapısına dönüşebilir mi?

Warhol’un meşhur “Bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak” sözü çoktan haklı çıktı... Şimdi ‘bir gün herkesin satışçı olacağı’ zamanlara geldik. Sistemin sonsuz bir ‘satmak ve daha fazla satmak’ girdabına kapıldığı aşikâr... Sonunda birileri komple gezegeni Amazon’a koyacak ve zengin uzaylılar alacak diye endişeliyim! Neticede satılan her şey Dünya gezegeninden tüketiliyor. Kaynaklar daha ne kadarını kaldırır? Öte yanda pandemi gerçeği var… Pek çok insanın para kazanmak için yeni yollar bulması gerekiyor. Canlı satış kanalları birçok insan için ekmek kapısına dönüşebilir, bu da işin iyi tarafı. Elbette herkes kendisine gerçek bir yaşam amacı buluncaya dek... Ne de olsa bereket kapılarını açmanın sırrı dünya maddesini tüketmekten değil, dünyaya ne fayda sunacağını keşfetmekten geçiyor.

Haberin Devamı

Instagram’dan alışveriş butonu

Instagram’ın kontrol butonları değişti ve parmağın en kolay gittiği yerdeki beğeni butonunun yerine alışveriş butonu geldi. Instagram’ın yılbaşı öncesindeki bu yeniliğine onlarca yerli marka aynı gün vitrin açarak cevap verdi.

Twitter'ın hikâyeleri: FLEET

Sosyal medya AVM’ye döndü

Sosyal medyada dört bir yandan paylaştığınız hikâyeler yeterli gelmiyorsa, şimdi de Twitter Fleet’i deneyebilirsiniz. Twitter’ın yeni özelliği Fleet’in hikâye evrenine yeni bir katkısı olmadığı gibi diğerlerinden eksiği de yok.

24 saat duran fleet’lerde başkalarının tweet’lerini paylaşabiliyor, fotoğraf ve videolara yazılar ekleyebiliyorsunuz.

Sticker ve canlı yayın özelliği yakında eklenecek. Fleet kelimesi, ‘hızlı, seri, çevik’ anlamlarına geliyor. Twitter’a göre kullanıcılara söylemek istedikleri üzerine fazla düşünmeden paylaşma imkânı sunuyor. Yeni kullanıcıların fleet’ler ile Twitter ortamına daha kolay alışacağı düşünülmüş.

Haberin Devamı

Öte yandan Fleet’lerin ürün tanıtımlarını kolaylaştırarak Twitter’a alışveriş pastasından pay sağlayacağı da yapılan yorumlar arasında. 

NASA medya kütüphanesini herkese açtı!

Sosyal medya AVM’ye döndü

Büyüleyici uzay fotoğrafları ve videoları keşfetmek için Google’da dolaşmaya son. Artık doğrudan kaynağına erişimimiz var! ABD Türkiye Büyükelçiliği’nin resmi Twitter hesabından duyurduğu habere göre NASA’nın 140 bin fotoğraf ve farklı materyallerden oluşan kütüphanesi halka açıldı. Üstelik NASA bu son derece zengin kaynakta yer alan materyallerin indirilmesine ve her türlü amaç için telifsiz kullanılmasına da izin veriyor. Kütüphane images.nasa.gov adresinden ziyaret edilebilir. 

Yazarın Tüm Yazıları