Paylaş
Uçuşlar tek tek iptal ediliyor. Kar krizine hazır mısınız? Haklarınızı biliyor musunuz?
İstanbul’u etkisi altına alan kar yağışı seferleri altüst etti. Yüzlerce uçuş iptal oldu. Binlerce yolcu elde olmayan şartlar nedeniyle uçamadı. İstatistikler, uçuş iptallerinin en önemli nedeninin meteorolojik şartlar olduğuna dikkat çekiyor. Düşen görüş, kar yağışı veya fırtınalar özellikle de havayollarının aktarma yaptıkları ana merkezlerini vuruyorsa bir anda çok sayıda sefer iptal edilebiliyor.
Unutmayın; bu durum, dünyanın dört bir tarafında hiç beklemediğiniz bir anda başınıza gelebilir. Hazırlıklı olun. Acil durumda tüm iletişim kanallarınızı açık tutun. Telefonla yakınlarınıza ulaşmaya çalışın. Eğer bilgisayarınız yanınızdaysa veya cep telefonunuzdan internete bağlanabiliyorsanız son gelişmeleri yakından takip etmekte fayda var.
Uluslararası kurallar gereği, şirketler uçuş iptallerinde yolcuları müsait yer bulunan planlanmış diğer bir seferle uçurmak zorunda. Bu işlemler yapılırken havayolu yolcudan ek ücret veya gider isteyemez. Yeni uçuşun ücret ve giderleri daha düşük ise aradaki farkı havayolu yolcuya iade eder.
Ayrıca bekleme süresine uygun yiyecek içecek ikramı, gerektiğinde bir veya daha fazla gece, otelde konaklama, 2 telefon görüşmesi yapma, faks/teleks/e-mail çekme imkânı verilir.
NE YAPMALI?
1. İPTAL ETMELİ Mİ?
Önce uçup uçmayacağınıza karar verin. Yapacağınız seyahat gerçekten çok önemli mi? Erteleyebilir misiniz? Uçuşunuzu başka bir gün yapabilir misiniz? Bu soruların cevabını hızlı vermekte yarar var.
2. EK ÜCRET ALINIR MI?
İptal edilen, ertelenen uçuşlar için ekstra ücret ödenir mi? Havayolları bu tür durumlarda meteorolojik gerekçeler nedeniyle ekstra ücret almıyor. Hemen çağrı merkezini arayın veya acenteniz üzerinden değişikliği yapabilirsiniz.
3. ÇIKMADAN KONTROL EDİN
Evden veya otelden çıkmadan önce havalimanının durumuna bakın. Havayolunun sitesini gözden geçirin. Tablet bilgisayar ve akıllı cep telefonlarına havayollarının mobil uygulamalarını indirmeyi unutmayın.
4. ÇAĞRI MERKEZİNİ ARAYIN
Bu konuda en iyi bilgiye havayolunun çağrı merkezinden erişebilirsiniz. Özellikle kış aylarında seyahat ederken havayolu şirketinin çağrı merkezi numarasını yanınıza almayı unutmayın. Alternatif olarak sosyal medyayı da takip etmekte fayda var.
5. TRAFİK NASIL?
Hava trafiği kadar karadaki trafik de önemli. Havalimanına ne kadar sürede ulaşabilirsiniz? Toplu taşıma kullanmak daha avantajlı olabilir mi?
6. HAVALİMANINA GİDİNCE
Önceden yapacağınız internet üzerinden check-in işlemi uzun sıra beklememenizi sağlayacaktır.
İş jetlerine onlar bakıyor
İki yıl önce kurulan ve özel uçaklara hizmet veren AMAC Türkiye, aldığı yetkiler ile kısa sürede hızla büyüdü. Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Apronu’ndaki hangarına ek olarak ek bir hangar arayışında olan şirket, Sabiha Gökçen, Ankara Esenboğa, İzmir, Dalaman ve Milas/Bodrum havalimanlarında da hizmet vermek üzere düğmeye bastı.
İsviçre merkezli şirket, Fransız Dassault imalatı Falcon iş jeti ailesinden 2000 ve 900 serileri için bakım yetkisi aldı. Yakın bir zamanda uzun menzilli Falcon 7X modeli için de yetkilerin alınması planlanıyor.
İmalatçının garantili bakım merkezi haline geldiklerini belirten AMAC Türkiye Operasyon Direktörü Atilla Güney, ‘Türkiye ile Doğu Avrupa’dan başlayıp Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da çok sayıda Falcon iş jeti var. Amacımız Türkiye’nin yolcu uçağında olduğu gibi bakım altyapısını iş jeti pazarına sunabilmek. Bu tesis ile özel uçaklar Avrupa’ya gitmeden bakımlarını İstanbul’da yaptırabiliyor. Bu ciddi bir maliyet avantajı sunuyor” diyor.
Pilatus’un temsilcisi
AMAC, Türkiye ve Ortadoğu’da İsviçreli imalatçı Pilatus’un aynı zamanda hem satış temsilcisi hem de bakım merkezi. Tek motorlu turboprop PC12’ler ambulans uçak görevlerinde kullanılabiliyor.
Pilatus’un yeni modeli ise PC24. Çift jet motorlu uçak, önümüzdeki aylarda test uçuşlarına başlayacak. Pazara 8,9 milyon dolarlık satış fiyatı ile giren jet toprak pistlere inip-kalkabilecek. Teslimatlar 2017’de başlayacak.
Paylaş