Paylaş
Yakında... Şuracıkta... Uçakla en fazla 2 saat 20 dakika uzakta. Birden 28-30 derece sıcağa uçuyorsunuz. Kış ortasında da sıcak. Geceleri biraz soğuk. Daha doğrusu serin rüzgârlar oluyor. Hurgada, Mısır’ın turizm cenneti. Biz daha çok Şarm El-Şeyh’i biliyoruz. Şu suyun altında harikalar olan yeri. Hurgada da biraz öyle ama kumsaldan yürüyüp denize girebiliyorsunuz. Uzun plajları ve iyi otelleri var. Ana yollar harika asfaltlı ama Hurgada’nın içine girdiğinizde 100 yıl geriye gidiyorsunuz. Yerler toprak ya da kayalık. Şehir biraz korku şatosu gibi. Arap Baharı buraya fırtınalı bir kış olarak gelmiş. Turizm de ölme noktasına gelmiş. Bütün yapılaşma durmuş. Yüzlerce bina bomboş. Kimi inşaatlar yarım kalmış. Kimi dışarıdan güzel görünüyor ama içleri hiç yok. Ucuz değil. 1 Mısır Paund’u 0.79 kuruş. Yani 10 Mısır Paund ‘u ya da lirası 7 lira 90 kuruş. Ucuz bir kent değil.
MEYVELER NİL DELTASI’NDAN
Karmaşık ve yollarının bozuk olduğu kentte engebeli toprak alana kurulmuş pazar yerine gittiğinizde rengarenk sebzeler ve meyvelerle karşılaşıyorsunuz. Biberler, kabaklar, patlıcanlar, salatalıklar ya da mangolar, muzlar hepsi organik. Çünkü hepsi Nil Deltası’ndan geliyor. Verimli Nil Nehri’nin deltası bölgenin tamamını doyuruyor. Bu deltada bir yılda dört kez hasat yapılıyor. Hurgada’nın ikinci şansı da balık pazarı. Kokudan girmek biraz zor ama... Balıklar, böcekler hepsi muhteşem. Taptaze ve bol... Fiyatlar ürkütmüyor. Et de pahalı değil. Kalitesi de iyi. Ama gelgelim bütün kasaplar neredeyse sokakta satış yapıyor. Sıcak altında kasapların dışarı astıkları etler, üzerlerindeki sineklere rağmen rağbet görüyor. Elbette tatil köylerinden çoğu canlı hayvan alıp, kendi hijyen şartlarında kesim yapıyorlar. Eğer Omicron varyantı Afrika’yı sararsa o zaman Hurgada’yı da unutmak gerekiyor.
THY EKİBİ SÜPER
THY, Hurgada için yeni bir müdür atamamış. Bu nedenle Kahire müdürünün vekaletinde yürütülüyor. Kahire müdürü, benim de Katanya’dan tanıdığım Bilal Çelik... Birçok bölgede başarıları olan bir müdür. Haftanın çoğu günü günde iki sefer yapılan Hurgada da yoğun sezonda dolulukları yakalamış. Şu anda uçuşlar düşük sezona geçildiği için günde bir... Birkaç ay sonra yine günde iki sefer yapılacak. Hurgada Havalimanı istasyon şefi ise Şam’da eğitim görmüş ana dili gibi Arapça bilen Mehmet Çetinkaya. Havalimanına girdiğinde herkesin sevgi ile selamladığı bir kişi... Günlük iki uçaklık ve hepsi gece yarısından sonra olan operasyonu başarı ile yürütüyor. Operasyonlar gecikmeli olmuyor. Tabi alkolü fazla kaçırmış Ukraynalı yolcular olmazsa.
LİDER TATİL KÖYÜ
Hurgada da çok sayıda tatil köyü var. Bir kısmı ise kapanmış. Sayıları tam olarak söylenemiyor çünkü sık olarak değişiyor. En güzel sahilde ise Fettah Tamince’nin Rixos tatil köyü var. 2’si Şalm El-Şeyh’de biri Al Alamein Rixos ve Hurgada yani o kıyılarda 4 süper tesis. Şarm El-Şeyh’dekileri görmüştüm. Şimdi Hurgada Rixos Premium Magawish gittim. Tatil köyü Ukraynalı ve Ruslar için vazgeçilmez hale gelmiş. Bir gelen çok defa geliyor. Geceliği 10 bin dolara olan villalar da var. 3-4 bin liralık süit odalar da. Tatil köyünü İşletme Müdürü Hüseyin Doğan ile gezdim. Aslında bir Almanca öğretmeni. Ama öğretmenlik yapamadan kendini turizm sektöründe bulmuş. Deneyimlediği çok sayıda otel ve tatil köyünden sonra Hurgada’ya atanmış. Gerçek bir turizmci. Gözleri sürekli çevrede. En ufak şeyin aksamasına izin vermiyor. Misafirlerinin değişik lokantalarında, ya da ata binerken her an mutlu olmaları için bir değil beş on gözle her tarafı dikkatinde tutuyor.
DALIŞ İÇİN İDEAL
Geleneksel şekilde Rixos Hurgada’yı şöyle anlatıyorlar: “Rixos Premium Magawish, Kızıldeniz’in pırıl pırıl turkuaz sularıyla Sina Yarımadası boyunca uzanan uçsuz bucaksız bakir kumsalların arasında yer alıyor. Hurgada dalış ve spor meraklılarının uğrak noktası. Otel, sörf, dalış ve Kızıldeniz’in göz alıcı hazinelerini keşfetmek isteyenler için ideal konumda. Otel Hurgada’nın en lüks her şey dâhil otellerinden biri. 7 farklı barı, beş alakart restoranı, Rixy Kids Club ve eşsiz Anjana Spa’sıyla sıra dışı imkânlar sunuyor. 410 oda, süit, villa ve direkt havuza adım atılan süitleriyle uygun konfor seçeneklerine sahip. Serin kış zamanları için ısıtılmış havuzları ile de ünlü tatil köyü, havalimanına sadece 7 kilometre...”
İLİŞKİLER GERİLMİŞTİ
Mısır'da yaşanan askeri darbe sonrası Türkiye ile ilişkiler iyice gerilmişti. Bu gerginlik Türk-Mısır turizmi arasındaki güçlü bağları da etkiledi. İlişkiler yumuşamaya başladı. Gerçi benim gittiğim THY uçağında benden başka Türk yolcu yoktu. Yolcular, Fransız, İngiliz, Ukraynalı ağırlıktaydı. Şimdi duyuyorum bizim meşhur gezgin yazarımız Saffet Emre Tonguç da grupları Hurgada’ya götürüyormuş. Zaten turizm ilişkilerimiz yeniden eski noktalara gelirse bunda Saffet Emre’nin payı yine büyük olacak. Çünkü en iyi anlatan o... Ben yıllarca gitmeyi çok istedim. Ama Şarm El-Şeyh’deki THY pazarlama şefi Tamer Serim hep önümü kesti. O artık Beyrut’ta çalıştığı için bende soluğu Hurgada da aldım. İyi ki de gitmişim.
TERMİNALDE RUSLAR DA SÖZ SAHİBİ
2015 Ekim ayında Şarm El-Şeyh’den kalkan Rus uçağının terör eylemi sonucu düşürülmesinden sonra Hurgada havalimanının eski terminali Rus yolculara ayrılmış. Bazı günler 250 uçağın indiği askeri-sivil havalimanında eski terminalin yönetimine, arama ve kontrollerine Ruslar da gözlemcilik yapıyor. Mısırlılar önce bunu kabullenmemişler. Kendi topraklarında başka bir ülkenin denetimini istememişler ama sonra mecbur kalmışlar. Çünkü potansiyel çok yüksek. Ayrıca Rusların isteği üzerine etrafı tel çitlerle çevrili havalimanı için yüksek duvarlar da inşa edilmiş. Ekim 2015’de Şarm El-Şeyh Havalimanı’ndan kalkan Metrojet havayollarına ait Rus uçağı Sina yarımadası üzerinde infilak etmişti. Ve 224 kişi hayatını kaybetmişti. 9268 sefer sayılı uçuşta A321 tipi uçağa bomba sokulduğu iddiası ağırlık kazanmıştı.
HARİKA BİR UÇUŞ
Ara sıra yazıyorum. Kaptan kaptan olunca uçak da uçak oluyor. Gerçekten bu böyle. Hurgada’ya gece 01.15’de yapılan seferle gittim. Uçak Airbus 321 NEO. Yani en yenisi, daha az yakıt harcayanı. TK 702. Uçağın tescili: TC-LSY. Kaptan Pilotumuz Ramazan Türker, First Officer yani 2. Pilot Serdar Hüseyin Boyacı... Kabin Amiri Cansu Şenyurt, kabin memurları Duygu Günay, Emel Arslan, İsmail Barış Şişik, Tennur Badem... Süper bir ekip. Ne iyi olmuş bir araya gelmişler. Kaptandan söz etmek istiyorum. Ramazan Türker, Hava Kuvvetlerinde F 104 ile uçmuş. Ayrılınca Kıbrıs Türk Hava Yolları’nda yıllarca Boeing’lerde uçmuş. Sonra THY... Son yıllarda hep Airbus uçaklarında kaptan. 23 bin saatin üzerindeki uçuşunun neredeyse 12 bin saati Airbus‘larda. İstanbul Havalimanı’nda 1.7 pistinden kalkıyoruz. Planlanandan 3 dakika önce. 77 yolcu var. Bir ben Türk yolcuyum. Kalkıştan sonra güneye dönüyoruz. Akdeniz’i geçip Kahire üzerinden Hurgada için alçalıyoruz. Kaptanımız mükemmel bir inişle havalimanının iki pistinden sol piste iniyor. Planlanandan 10 dakika önce. Pistin üzerinde rüzgârlarla gelen kum taneleri olur diye en uygun vuruşla uçağını oturtuyor. Ve kısa sürede duruyoruz. Harika bir uçuş daha yaşıyorum. İşte böyle... Kaptan kaptan olunca uçak da uçak oluyor…
Paylaş