Paylaş
MİAMİ alabildiğine sıcak. Miami Art Basel heyecanı kenti sarmış. Adım başı bir ünlü Türk’e rastlıyorsunuz. Kimi sanata olan ilgisi, kimisi ticari ilişkileri geliştirmek için gelmiş. THY de tam bir çıkarma yapmış. Sponsorluğunu sonuna kadar zorlamış. Şirket, sanatın-sanatçının yanında olduğunu gösterdi. Ve The Deck’de yani, mega yat marinasında muhteşem bir gece düzenledi. Burayı Türk işadamı Mehmet Bayraktar yaptı. Hem de çok ciddi mücadele ile. Suyun altındaki bitkileri bile inşaat boyunca okyanusta başka bir su altı noktasına taşıdı. İnşaat bitince onları geri getirdi.
Yahya Üstün - Melis Sezen - Ahmet Bolat
YÜZDE 85 DOLULUK
Neyse. THY Basın müşaviri Yahya Üstün’ün organizasyonu ile bir grup gazeteci The Deck’deki tanıtım töreni için geldik. Morgan Freeman’ın, özel uçağındaki bir sorun yüzünden katılamadığı törende, sanatçılar gecenin rengine derinlik kattı. Tören öncesi THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat’la güzel bir sohbet yaptık. İşte o sohbetten satır başları:
* Amerika pazarında hedef 2 milyon kişi. Bunun için sağlık, sanat ve gastronomi organizasyonları yapılacak. Uçakların doluluk oranı yüzde 85. Denver, Detroit ve yıldız durumundaki Orlando hatları. Yeni uçaklar geldikçe açılacak. Seattle uçuşları 7’ye çıkarılacak. Tanıtım için yapılacak toplantıların ilki New York’ta gerçekleşmişti. Şimdi ikincisi Miami’de yapıldı. Sırada Los Angeles ve Chicago var.
* Türkiye markasını da pazarlayan THY agresif büyümesini sürdürecek. Yılın ilk 9 ayında 2.25 milyar dolar net kâr rakamı son çeyrekle bir başka rekora ulaştırılacak. Satış ve pazarlamanın başındaki lider Ahmet Olmuştur’un iyi oyun kuruculuğu dalga dalga sisteme yayılıyor. Hisselerin 6 dolardan 10 dolara yükseltilmesi hedefleniyor. Yüksek gelir sınıfı yolcuların artması için heyecan verici organizasyonlar yapılıyor.
* Amerika dışında THY, Uzakdoğu’da Malezya, Endonezya gibi noktalarda da sefer sayılarını arttırarak dünyanın diğer kanadını, bağlantılarına çok daha fazla katacak. Ortadoğulu hava yollarına göre coğrafi yapı olarak çok daha önemli bir nokta olan İstanbul her zaman transferlerde liderliğini sürdürecek. İnanç turizmi, gastronomi ve sanat olarak Diyarbakır, Urfa, Mardin, Antakya THY’nin pazarlama projeksiyonunda yer alacak.
‘TÜRKİYE’DE KAL’ HAMLESİ
* Türk dizilerini seyreden İspanyolca konuşan 80 milyon Amerikalı var. 1 milyar dolarlık dizi pazarı 2 milyar dolara çıkarılacak. İşin tepesinde Med yapımın patronu Fatih Aksoy var. İthalat yapılmadan sadece ihracatla büyüyen hizmet pazarından elbette THY de nasibini alacak. Türkiye’nin 85 milyar dolarlık hizmet ihracatında THY, 14 milyar dolarla 1. sırada. Bunda da hedef 18 milyar dolar.
* İstanbul’dan transit geçişlerin konaklamalı olması için iyi indirimler, ücretsiz ağırlamalar devrede. Hesaplar yapılırken 198 ülkeden gelen 300 binden fazla yabancı öğrencinin ailelerinin bile Türkiye’de tatil yapmaları için organizasyonlar hazırlanıyor. ‘Türkiye’de kal yüzde 30 indirimli uç’ gibi projeler hayata geçiriliyor.
* İç hat kapasitesi zaman içinde yüzde 50 artacak. AnadoluJet büyüyecek. Şimdilerde filosuna giren 30 adet yeni nesil uçağa yenileri katılacak. Hedef 200 uçak olacak.
* Boğaz’daki iki tarihi yalıdan oluşan otelden DO&CO çekildi. THY oteli 2023 yılı Nisan ayına kadar inşaatını tamamlayıp hizmete açmayı planlıyor. Şu ana kadar inşaat bitmiş olsaydı 200 milyon dolardan fazla gelir sağlanacaktı.
* Bölgesel uçuşlar için gelen teklifler değerlendiriliyor. Airbus, Kanada’da yapılan A220 uçaklarından 22 tane vermeyi teklif etti. THY, diğer Airbus’lardan farklı bir kokpiti olan uçaklar için pilotların bulunması ve yedek motor sağlanması halinde bu uçakların tamamını alacak. Görüşmeler sürüyor.
AÇILIŞLAR MIAMI’YE CANLILIK KATTI
MIAMI’deki Türk işletmeler Art Basel hareketine açılışlarla katılda. Caroline Koç ve tanınmış tasarımcı Banu Yentür, Haremlique’in Miami’deki ikinci mağazasını açtılar. Bal Harbour’daki mağazada güzel bir gece düzenlendi. Ödüle doymayan ve son olarak Cumhurbaşkanlığını ödülünü alacak olan dünyaca ünlü mücevher tasarımcısı Sevan Bıçakçı da mağazasında yeni ürünlerini tanıttı. Elbette Miami Art Basel için bütün gücünü kullanan ve İstanbul’u Miami’ye taşıyan Bodrum Maça Kızı’nın efsanevi patronu Sahir Erozan yine organizasyon liderliğini kanıtladı. Miami’nin birçok noktasında ticari işletmeleri olan Türkler de, Art Basel ve THY organizasyonu için gelenleri ağırlamak adına birbirleri ile yarıştılar.
ÇOK GÜZEL BİR GECE
THE Deck’de düzenlenen THY gecesine THY’nin sponsoru olduğu ünlü oyunca Morgan Freeman ne yazık ki uçağındaki sorun nedeniyle katılamadı. Washington Büyükelçimiz Murat Mercan, Başkonsolos Feyza Barutçu Altuğ, Reyhan Özgür gecede konuklarla da ilgilendiler. Prof. Dr. Ahmet Bolat, yaptığı konuşmada THY’nin 5 saatlik uçuşu ile 66 ülkeye ulaşıldığını anlattı.
THY ve Türkiye Turizm Bakanlığı sponsorluğu ile hazırlanan Türkiye belgeseli Miami merkezli Telemundo 51 kanalında yer almaya başladı. Türk Hava Yolları, ünlü aktör Morgan Freeman’ın rol aldığı yeni reklam filmini yayınladı. Uzakları-yakın hissettiren film İstanbul ve New York’da çekildi. Filmde, 2017’den sonra ikinci kez markanın reklam yüzü olan Morgan Freeman, güçlü seslendirmesi ve etkileyici oyunculuğuyla markanın mesajını başarılı bir şekilde ulaştırıyor. Film milyonlarca yıl önce tüm kıtaların tek bir kara parçası olduğu süper kıta Pangea’dan ilham alarak kişileri ve dünyayı yeniden bir araya getirebilme mesajı veriyor.
Gecenin ilgi odaklarında ‘Sadakatsiz’ dizinin başrol oyuncularından Cansu Dere ve Melis Sezen vardı. Kerem Bürsin’in de katıldığı gecede oyuncular hayranları ile bir araya geldi. Başarılı oyuncular birçok Amerikan dizisindeki oyunculardan daha fazla tanınıyorlar.İspanyolca konuşan Amerikalılar oyuncularımızı çoktan ailelerine katmışlar bile. Sanatçı Ardan Özmenoğlu’nun THY logosundan yola çıkarak yaptığı derinlikli çalışma, çinilerden baklavaya bir görsel şölen oluşturmuştu. The Deck ‘deki gecede yer alan ilginç fotoğraflar da büyük ilgi gördü.
Paylaş