Cumartesi-Pazar günleri trafiğe çıkmak zorunda kalmak benim için bir kabus... Hafta içi yaşanan yoğun trafik bile beni rahatsız etmiyor. Saatlerce trafikte dur kalk yapmak bile benim için sorun değil.
Hafta sonu trafiği ise hafta içine göre daha rahat. Araç sayısı daha az... Ancak, haftasonları ne kadar hurda araç ya da şirketlerin iş amacıyla kullandıkları hafif ticari araçları varsa hepsi birden trafiğe çıkıyor. Hafta boyunca yatan, bakımsız, farları yanmayan, frenleri tutmayan hurda otomobiller trafikte ilerlemeye çalışıyorlar. Hem de sol şeridi kapatmış, hiçbir trafik kuralını dikkate almadan...Otomobiller tıklım tıklım dolu... Bu yetmezmiş gibi stationwagon otoların bagajına ya da kamyonetlerin kasasına bile insanlar yığılmış. Günübirlik eğlenmeye gidiyorlar. Fakat ne kendilerinin canını ne de trafikte diğer insanların canını tehlikeye attıklarının farkında değiller.
Cumartesi ve pazar günleri yollar bozulan, kaputu açılmış motorundan buharlar çıkan ya da takip mesafesini ayarlayamadığı için ani frende öndeki araca çarpan araçlarla dolu... İnsanların eğlenmeye gezmeye hakkı var. Ekonomik nedenlerden dolayı yeni otomobil alamıyor da olabilirler. Ancak hiçbir gerekçe ne sosyal ne de ekonomik, trafikte yaşanan sorumsuzluğun nedeni olamaz.
Hafta sonu trafiğine dikkat edin! Mümkünse dışarı çıkmayın. Sadece hafta sonları trafiğe çıktığı için, trafik beceresini ve reflekslerini kaybetmiş binlerce sürücünün yolda olduğunu unutmayın.
Yılın en büyük yarışı devam ediyor
Hürriyet-Oto Yaşam Gazetesi'nin başlattığı en büyük otomobil yarışı büyük ilgi görüyor. Bugüne kadar binlerce otomobilsever, yılın en beğenilen otomobillerini seçmek için oy kullandı. Oylama sonuçlandıktan sonra, oylamaya katılanlar birbirinden güzel sürpriz hediyeler için çekilişe katılma şansına sahip olacaklar. Küçük, giriş, MPV, orta sedan, orta hatcback sınıflarında yer alan aday otomobiller için oylama devam ediyor. Bu hafta da orta üst ve üst sınıfın aday otomobillerin listesini açıklıyoruz. Geçen hafta Oto Yaşam'da yayımladığımız orta hatcback sınıfı aday listesinde teknik bir sorun nedeniyle Volkswagen Golf yer alamadı. Ancak www.hurriyetim.com.tr'de ki orta hatcback aday otomobiller listesinde diğerleriyle birlikte oylanmaya başlandı. Bu yanlışlıktan dolayı otomobilseverlerden özür dileriz.
Hükümet bir ileri bir geri gidiyor
Hurda araçta ÖTV indirimi doğru bir karardı. Hükümet, aldığı bu kararla hem hurda araçların trafikten çekilmesini hem de otomotiv sektörünün canlanmasını sağlamıştı. Ancak, ÖTV indirimi alınan bir kararla bir gecede yarı yarıya indirildi. Bu karar sonrasında ise yüksek fiyata aldığı hurda aracı üzerine tescil ettiren, parasını ödediği otomobili almayı bekleyen tüketiciler mağdur oldu. Yetkili satıcılarla tüketiciler karşı karşıya geldi. Pazardaki talebe bakarak üretim ve ithalat planı yapan otomotivciler ise şok oldu. Bu indirim kararının hangi gerekçelerle alındığını tartışmayacağım. Ancak, bu alınması gereken bir karar olsa da, belirli bir geçiş süresi olmadan bunu uygulamaya başlamak yanlış. Tüketiciler, devlete güvenip otomobil satın almak için harekete geçerken, sabahtan akşama değişiklik yapmak devletin ciddiyeti ile kafalarda soru işaretleri yaratıyor. Bu karar, belirli bir geçiş süresi verilerek uygulamaya başlansaydı, gerekçeleri açıklansaydı, tüketicilerin mağduriyeti önlenirdi. Bazı otomotiv firmaları, ÖTV avantajının yarı yarıya indirilmesi üzerine, tüketicilerin mağduriyetini gidermek için ÖTV indirimden kaynaklanan kaybı karşılamaya başladılar. Ancak, bu süre haftalarla sınırlı... ÖTV avantajına göre kendini ayarlayıp, parasını ödeyen ve otomobilini bekleyen binlerce tüketicinin mağduriyetini kim karşılayacak belli değil. Acaba, hükümet bir çare düşünüyor mu? Yoksa ben yaptım oldu mu diyecekler...