Volkswagen, Passat'ın W8 modeliyle lüks segmente adım attı. Mercedes E ve BMW 5 serisini hedefleyen V8 konfor, güvenlik ve performans özellikleriyle rakiplerini aratmıyor.
Fiyatıyla ise rakiplerinin önüne geçiyor. W8 modelinin Türkiye'de satışına kasım ayında başlanacak. Türkiye'deki fiyatı henüz belli olmayan W8'in Avrupa'daki fiyatı 80 bin marktan başlıyor.
Volkswagen, lüks sınıfına bu pazarın hızla büyümesi nedeniyle giriyor. Geçen yıl avrupada lüks segment de toplam 710 bin adet araç satıldı. Almanya'da ki satışlar ise 282 bin adet oldu. Volkswagen 2002 yılında 8 bin adet W8 satmayı planlıyor.
Aslında W8'in diğer Passat'lardan hemen hemen hiçbir farkı yok. W8'in en önemli farkı iç mekan ve motor gücünde ortaya çıkıyor. Passat W8'in iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça iyi. Plastik parçalar, ahşap kaplamalar, deri döşemeler özenle seçilmiş. Ayrıca, işçilik kalitesi de dikkati çekiyor. Passat'ın konfor ve sürüş rahatlığı, W8 modeliyle daha yukarıya taşınmış.
W8'i diğer Passatlardan ayıran özelliklerin başında 17 inçlik jantlar ve otomobile sportif ve etkileyici bir görünüm kazandıran dört egzoz borusu geliyor.
Otomobilin oldukça iyi bir yalıtımı var. Yol ve motor sesi iç mekana yansımıyor. Ancak, bunda sessiz ve titreşimsiz çalışan motorun da etkisi var. W8'de kullanılan 4.0 litrelik sekiz silindirli W motor, 275 beygir güç üretiyor. Otomobilin maksimum hızı ise 250 kilometre. W8 modelinde 6 vitesli manuel ve 5 kademeli otomatik şanzıman bulunuyor. Düz vitesli versiyonu 0'dan 100 km'ye 6.5 saniyede ulaşırken, otomatik vites versiyonunda bu süre 7.8 saniyeye çıkıyor. Otomatik vites versiyonunda tiptronic özelliği de bulunuyor. Bu sayede sürüş sırasında, düz vites keyfi almak da mümkün.
Passat W8 modelinde dört çeker özelliği standart olarak bulunuyor. Motor gücünü ön ve arka tekerleklere yüzde 50-50 eşit olarak dağıtıyor.
80 litrelik yakıt deposuna sahip olan otomobille 610 kilometre yol yapılması mümkün. W8'in 100 kilometredeki yakıt tüketimi 13.1 litre.
Otomobilin sedan ve variant olmak üzere iki versiyonu bulunuyor. W8'de fren destek sistemi elektronik stabilite programı, diferansiyel kilidi ve çekiş kontrol sistemi bulunuyor. Ayrıca ön, yan ve arka ve cam havayastıkları, W8'in güvenliğini artırıyor.
Temmuzda eksi 10 derecede tanıtım
Passat W8'in uluslararası basın tanıtımı İsviçre'nin dünyaca ünlü kayak merkezlerinden Gstaad'da yapıldı. Cenevre'de başlayan test sürüşü jet sosyetenin uğrak yerlerinden biri olan Gstaad'da sona erdi. Basın toplantısı ise 3 bin metre yükseklikte Glacier dağının zirvesinde yapıldı. 3 Temmuz 2001 tarihinde 25 derece sıcakta başlayan test sürüşü, aynı gün 3 bin metre yükseklikte eksi 10 derecede düzenlenen basın toplantısıyla devam etti. Teleferikle ulaştığımız zirvede ise Passat W8'lerin bizi karşılaması hoş bir sürpriz oldu. Helikopterle çıkarılmış iki W8, Volkswagen'in zirveye çıkma isteğini de vurguluyor.
BMW reklamları CNN Türk'te
BMW reklam filmleri bir seri halinde CNN Türk'te izleyicilerin beğenisine sunuluyor. Gösterildiği mecralarda büyük ilgi toplamış BMW reklam filmleri ve şimdiye kadar gösterime girmemiş filmler CNN Türk'te yayınlanıyor. Her hafta farklı bir reklam filminin gösterileceği BMW reklam serisinde beş adet reklam filmi bulunuyor. Her reklam filmi bir hafta boyunca günde dört kere gösterime girecek. Temmuz başında gösterime giren reklam filmlerinin iki ay boyunca gösterimde olması planlanıyor. BMW reklam serisinde; 3 Serisi Cabrio, M5, 3 Serisi Coupe, X5 modelleri görülüyor. BMW reklam serisinin birinci filmi 3 Serisi Cabrio için çekilmiş. Dar İtalyan sokaklarında gerçekleştirilen çekimlerde 3 Serisi Cabrio'nun hareket yeteneği ve tasarımındaki estetik öne çıkıyor. Serinin ikinci filmi ise çölde hız denemesinin yapıldığı anlaşılan bir roket ve bu denemenin güzel görüntü ve sesleri ile başlıyor. Çarpıcı sahnelerin ardından filmin sonunda ise M5'in ortaya çıktığı sürpriz bir sahne var. Üçüncü olarak 3 Serisi Coupe'nin öne çıktığı bir fim, Türkiye'de ilk defa gösterilecek. Serinin dördüncü filminin başrolünde BMW X5 var. Serinin son filmi ise daha önce gösterilmiş ve çok beğeni toplamış... Bu filmde babası ile dolaşmaya çıkan sevimli bir bebeğin seçimleri esprili bir şekilde anlatılıyor.
Honda'ya yılın motoru ödülü
İlki 1999 yılında düzenlenen ‘‘Uluslararası Yılın Motoru’’ yarışmasında Honda, iki ödül kazandı. Geçen yıl 12 ödülden 5'ini kazanan Honda, bu yıl da 3 kategoride birinci oldu. Dünyanın önde gelen otomobil pazarlarındaki 30'un üzerindeki gazetecenin jüride yer aldığı yarışmada Honda, Insight ve S 2000 modelleriyle ödül kazandı. Özellikle akaryakıt fiyatlarının son yıllarda hızlı artması sonucu, ‘‘elektrikli-benzinli’’ bir motora sahip olan Honda Insight'a olan ilgiyi artırıyor. 0.25'lik bir sürtünme katsayısına sahip olan Insight, yakıt tasarrufuyla dikkat çekiyor. Insight, yakıt tasarrufunun yanı sıra, 0'dan 100 km'ye 12 saniyede çıkarak performanslı olduğunu da ispatlıyor. Honda son 1 yıl içerisinde 7 bin adedin üzerinde Insight satışı gerçekleştirdi. Ödül kazanan bir diğer Honda motoru ise 2.0 litre 240 beygirlik Honda S 2000 motoru oldu. Litre başına 120 beygir güç üreten S 2000'in atmosferik motoru, 0'dan 100 km'ye 6 saniyede ulaşıyor. 100 km'de sadece 9.4 litre yakıt tüketiyor. 2000'de 11.6 milyon adet motorlu araç satışı gerçekleştiren Honda'nın 2001 yılı hedefi 13 milyon, 2003 yılı hedefi ise 16 milyon adet olarak belirtiliyor.
Opel, geleceğin çevreci kentinin resmi aracı
Opel, İsveç'in Malmö kentinde açılışı yapılan ‘‘Yarının Kenti’’ projesine, çevre dostu ve ekonomik Zafira CNG ile katılıyor. Geleceğin model kentini temsil eden bu Avrupa projesinin resmi aracı olan Opel Zafira CNG, atıklardan üretilen doğalgaz ve biyogaz karışımı ile çalışıyor. Ancak, standart dizel veya benzinli Zafira gibi aynı iç mekan özelliklerine sahip. ‘‘Yarının Kenti’’, Malmö'nün batı körfezinde eski bir sanayi bölgesinde oluşturulmuş. 600 apartmanı ile yeni inşa edilen bir yerleşim bölgesi olan ‘‘Yarının Kenti’’nde bin kişi yapıyor. Bu kent, estetik, ekoloji ve yüksek teknoloji çözümlerini insanların kişisel ihtiyaçları ile birleştirmeyi amaçlıyor.
Motor yağının ömrü 1 milyon km'ye çıktı
Motor yağının kullanım ömrü cinsine göre 10-15 bin kilometre civarındadır. Ancak bazı yağların kullanım ömrü 30 bine kadar çıkabiliyor. Puradyn/Purifiner yağ filtrasyon sistemi, motor yağının kullanım ömrünü 1 milyon kilometrenin üzerine çıkarıyor. Yağ kullanımından yüzde 90 tasarruf sağlayan bu sistem, yakıt tüketimini yüzde 5 azaltırken, motor ömrünü yüzde 50 artırıyor. Ayrıca atık yağ oranını yüzde 10'a kadar düşürüyor. Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından kullanılan bu sistem, otomobillerden ticari vasıtalara, iş makinelerine jeneratörlere kadar her türlü motorlu araca uygulanabiliyor. Bu sistem, katı kirletici maddeleri minimum 1 mikrona kadar filtre ederek, yakıt, su ve antifiriz gibi sıvı kirleticileri elektrikle ısıtılan buharlaştırma odasında buharlaştırıyor. Böylece, yağın viskozitesi sürekli olarak sabit tutularak, yağda kalıcı bir temizlik sağlanıyor. ABD'de yılın buluşu ödülünü de kazanan Puradyn/Purifiner yağ filtrasyon sisteminin Türkiye distribütörlüğünü İl-Kim Limited şirketi yapıyor.
Türk tanker sürücüsü Avrupa ikincisi oldu
BP'nin dünya çapında organize ettiği Yılın Sürücüsü Yarışması'nın Avrupa Finali'ne BP Türkiye adına katılan iki tanker sürücüsü, yarışmada önemli dereceler elde ederek Türkiye'ye döndüler. Bu yıl, Türkiye bayilerine akaryakıt dağıtımı yapan tanker 108 tanker sürücüsü arasından seçilen Özcan Hocaoğlu ve Alaattin Çalışkan Türkiye'yi Avrupa'da temsil etmek üzere seçildiler. Özcan Hocaoğlu, treyler tanker dalında yarışan 30 finalist arasından Avrupa ikinciliği elde ederken, yarışmaya kamyon tanker dalında katılan Alaattin Çalışkan 10 finalist sürücü arasında 6'ıncı oldu.
SOL ŞERİT
PEUGEOT'nun yeni modeli 307, satışa çıktığı günden itibaren sadece iki hafta içinde 3 bin 500 kişi tarafından test edildi. Peugeot'nun yurt çapındaki bütün bayilerinde gerçekleştirilen deneme sürüşlerine yoğun bir ilgi gösterildi. 307, satışa çıktığı ilk hafta 253 adet satış rakamına ulaştı.
DAEWOO Türkiye Genel Distribütörü Sanko Otomotiv Pazarlama, binek araçlarla ilgili eğitim düzenledi. Eğitim, İstanbul, Ankara, Bursa, Gaziantep, İzmir, Mersin, Sakarya, Trabzon, Diyarbakır, Elazığ, Denizli'den 25 teknisyenin katılımıyla gerçekleşti.
SHELL'in yaklaşık 1 aydır Türkiye'de ‘‘Trafik Güvenliği Etkinlikleri’’ kapsamında, daha güvenli sürüş için önce eğitim sloganıyla sürücülerle buluşturduğu ‘‘Kurtarma ve Fren Simülatör’’leri, 5 bin 893 kişi tarafından denendi.
GOODYEAR, sürücüleri bilinçlendirmek, kamyonların trafikte güvenli sürüş sağlayabilmeleri amacıyla, ‘‘Hep Yanınızdayız’’ kampanyasının ilk aşamasını tamamladı. 1.5 ayda 6 bin 500 kamyon sürücüsüne birebir yüzyüze ulaşıldı.
MONREO, orijinal yedekparça sektöründe TV reklamına giren ilk sürüş kontrol sistemleri üreticisi oldu. TV kampanyasında öncelikli olarak; araç sahiplerinin, yıpranmış amortisörlerin yaratacağı tehlikeler konusunda uyarılması hedefleniyor. Ayrıca, güvenli bir sürüş için amortisörün önemli bir rol oynadığı da vurgulanıyor.
KIA Motors'un Türkiye distribütörlüğünü devralan Çelik Motor, Kia müşterilerine verilen hizmet kalitesini artırmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor. Kia kullanıcılarına ücretsiz olarak verilen bu hizmet kapsamında, herhangi bir nedenle yolda hareketsiz kalma halinde çekici hizmeti, konaklama, otomobil kiralama ve arızası giderilen aracı servisten aldırma hizmetleri veriliyor.
DOĞUŞ Otomotiv, toplu taşımacılık üzerine bir eğitim programı başlattı. Ticari araç sürücüleri ihtisas programı; güvenli sürüş teknikleri, öğrenci ve turizm taşımacılık psikolojisi ve ilk yardım temellerine dayanıyor. Türkiye'de ilk defa uygulanan sistem dahilinde; öğrenci ve turizm taşımacılığında aktif bir role sahip olan servis sürücüleri hedefleniyor. Programın içerisinde yer alan çeşit konulardaki eğitimler, Demir Bükey Sürüş Okulu, Ana ve Çocuk Eğitim Vakfı görevlilileri tarafından veriliyor.
TOYOTA, mayıs ayında rekor satış elde etti. Mayıs ayında Avrupa'da 61 bin 57 adet satış rakamına ulaşan Toyota, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 2.7 artırdı. İlk 5 ayda toplam Toyota satışları 295 bin 557 adede ulaşırken, Toyota'nın Batı Avrupa'daki pazar payı yüzde 3.7'ye yükseldi.
NISSAN'ın İngiltere Sunderland fabrikası, World Markets Research Centre'ın raporuna göre üretim verimliliği açısından Avrupa'nın bir numaralı fabrikası seçildi. Sunderland fabrikası 2000 yılında işçi başına üretilen ortalama 101 adet araçla birinci sırayı almıştı.