Otomotiv sektörü, üretim, satış ve ihracatta birbiri ardına rekorlar kırarken, bir başka rekor İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) 26 yıldır yaptığı Türkiye'nin En Büyük Sanayi Kuruluşu-2003 araştırmasında kırıldı.
Araştırmada, en yüksek büyüme otomotiv sektöründe gerçekleşirken, otomotiv firmalarının 500 büyük kuruluş sıralamasında yükseliğe geçtiği görüldü. En büyük 500 kuruluş sıralamasında ilk 50 firma arasında 8 otomotiv firması girerken, ilk 10 büyük kuruluş arasında 3 otomotiv firması yer aldı. Ford Otosan, 500 Büyük Kuruluş sıralamasında ikinci, Oyak Renault dördüncü, Tofaş yedinci, Toyota onbirinci, Mercedes Benz onyedinci, Hyundai Assan yirmidokuzuncu, BMC otuzbeşinci, Türk Traktör kırkaltıncı oldu.
500 büyük kuruluş arasında en yüksek ihracat yapan firmalarda ise otomotiv firmaları başı çekti. En yüksek ihracat yapan ilk 5 arasında dört otomotiv firması yer aldı. Oyak Renault 1 milyar 36 milyon dolarla Vestel'den sonra en fazla ihracat yapan ikinci firma olurken, onu 864 milyon dolarla Ford Otosan, 831 milyon dolarla Toyota, 771 milyon dolarla Tofaş izledi. Otomotiv firmalarının hem 500 sanayi kuruluşu araştırmasında ilk sıralara yükselmesinin en büyük nedeni ihracat. Türk otomotiv firmalarının gelecek yıl yapılacak araştırmada, bu yılki yükselişini sürdüreceğine kesin gözüyle bakılıyor. Önümüzdeki yıllarda 15 milyar Euro ihracat hedefleyen Türk otomotiv sektörü, gelecek yıllarda ise en büyük 500 kuruluş arasında ilk 10'a damgasını vuracak gibi gözüküyor. Eğer, hükümet yatırım teşvikleri konusunda verdiği sözleri yerine getirirse, bu hedeflere ulaşmak için çok beklemek gerekmeyecek.
Türk usulü radar uyarısı
Yurtdışında hız tutkunları, polis radarından korunmak için, polis radarını tespit eden aletler kullanıyorlar. Dünyada özellikle Amerika'da bu cihazlar büyük ilgi görüyor. Ancak, polis radarını tespit eden bu cihazları kullanmak yasak. Türkiye'de polis radarını tespit eden daha basit ve ucuz bir yöntem geliştirilmiş. Bu basit yöntem, polis radarını ve polis kontrolünü gören sürücülerin, diğer yönden gelen sürücüleri farlarıyla ikaz etmesiyle çalışıyor. Böylece, sürücüler ayağını gaz pedalından çekerek, polis radarının önünden hız limitlerine uygun şekilde geçiyor ve ceza ödemekten kurtuluyorlar. Türkiye'nin bütün karayollarında uygulanan bu yöntem, sürücüler arasındaki iletişimin gücünü ve polislere karşı geliştirilen ittifakı gösteriyor. Polislerin yıllardır uygulanan bu yönteme, nasıl bir karşılık vereceğini merakla bekliyoruz.