Yollarda ölmek, kader olmaktan çıkarılmalı

TÜRKİYE’de bir, hatta birden fazla bireyini trafiğe kurban vermemiş aile olduğunu sanmıyorum.

Nedense devlet, bu felaketi önleyecek önlemleri bir türlü alamıyor.

İnsanlarını eğitemiyor, trafik kurallarını uygulayamıyor, yolların kalitesini yükseltemiyor.

Sanki her yıl trafiğe binlerce insanımızı kurban vermek, bizim için değişmez bir alın yazısı...

İnsanlarımız, çoluk çocuk, genç ihtiyar yollarda yok olup gidiyor.

Mustafa Taşar ve Nezir Büyükcengiz tamamen yolların hatalı yapımından yaşamlarını yitirdiler.

Devletin ihmali yüzünden ölen insanlarımızın hesabını kim verecek? Bu insanların kan bedelini kim ödeyecek?

Hem Taşar’ın, hem Büyükcengiz’in ölümünden yüzde yüz sorumlu olan devlettir.

Devletin ilgili kurumları ve yöneticileridir.

Suçlulara mutlaka hesap sorulmalıdır.

* * *

Eskiden Karayolları, Türkiye’nin en iyi çalışan kurumlarının başında gelirdi.

Ama çirkin politikacılar, altından girip üstünden çıkarak bu övgü kaynağımız olan güzelim kurumu perişan ettiler.

Afyon’da, çevreyoluna bağlantı sağlayan bölümde yapım hatası olduğunu herkes söylüyor, "Aman bu viraja çok dikkatli ve yavaş girin, yoksa arabanız devrilir" diye uyarıyordu.

Ama Mustafa Taşar, kimse uyarmadığı için ters eğimli virajı alamadı ve arabası şarampole yuvarlandı.

Kendi öldü, kızı ise ölümden döndü.

Bir aile perişan oldu.

Konya Milletvekili Büyükcengiz ise mıcır kurbanı oldu.

Binlerce insan gibi onun da arabası kayıp takla attı.

Devlet kurumlarının partizan atamalarla yozlaştırılmaması için yıllardan beri yapılan uyarılar iktidar partilerine vız geldi.

İşte yıllardan beri toplum olarak bunun acı faturasını ödüyoruz.

Yazık günah değil mi?

* * *

Bir de şu duble yol saçmalığına bir son verilsin.

Plansız programsız yapılan kalitesiz yollar, kısa bir süre sonra çöküyor ve kullanılmaz hale geliyor.

Duble yol haline getirilecek güzergáhların seçimleri de trafiğin yoğunluğuna göre değil, politik getirilere göre yapılıyor.

Bu nedenle trafikte bir rahatlama olmuyor.

Buralarda sık sık ölümcül kazalar meydana geliyor.

Oysa ciddi bir planlamayla duble yol yapımında öncelik trafik yoğunluğu fazla olan hatlara verilse ve standartlar yükseltilse bunlar güvenli ve kalıcı olur.

Türkiye zaman geçirmeden güney sahillerini, yani turistik yörelerini kuzeydeki metropollere otobanlarla bağlamak zorundadır.

Ankara-İzmir, İstanbul-Antalya otobanları hızla yapılmalıdır.

Bu yapılmadığı sürece güney-kuzey bağlantılı yollarda trafik canavarına kurbanlar vermeye devam ederiz.

Artık trafik kazalarında ölmek, insanlarımız için kaçınılmaz bir kader olmaktan mutlaka çıkarılmalıdır.

Türkiye bu kısırdöngüyü kırıp atmalıdır.
Yazarın Tüm Yazıları