Sorunları çözülemeyen tek sektör

Müzik sektörünün sıkıntısı dünya çapında da devam ediyor. Pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında gelen müzik için neredeyse her gün yeni bir etkinlik düzenleniyor. Özellikle İngiltere’de sistemin düzeltilmesi için her hafta bir protesto gerçekleşiyor. Hepsi de yaratıcı, sosyal mesafeli ve etkili.

Haberin Devamı

Mesajı güçlü, müzikseverler üzerinde etkili ama esas ulaşmak istenilen yöneticiler için belli ki yetersiz.
Son olarak da 400 müzisyen Londra’daki parlamento binasının önünde Müzik Birliği’nin çağrısıyla #WeMakeEvents ve #LetMusicLive kampanyaları kapsamında toplandı.
Müzik direktörü David Hill’in yönetimindeki profesyonel müzisyenler Gustav Holst’un “The Planets” operasındaki “Mars” bölümünü çaldı ve iki dakika yaşananları sessizce protesto etti.
Şarkının yüzde 20’sinin çalınmasının nedeni bağımsız müzisyenlerin İngiliz hükümeti tarafından kazançlarının yüzde 20’sine destek vermesiydi.
Bu etkinliğin hedefi, müzik endüstrisinin bileşenlerinin bu sıra dışı günlerde ciddi bir yardıma ihtiyacı olduğunun altının çizilmesi ve gereken desteğin artırılması.
Tüm bu destek isteğinin tek nedeni müziğin özellikle de canlı müziğin devam edebilmesi, bu dönemin hasarsız atlatılması, mekanların kapatılmaması, bağımsız olan ve sosyal güvencelerini kendileri karşılayan bireylerin herkes gibi hayatını idame ettirebilmesi.
Gün geçmiyor ki bir başka ülkede müzisyenler, teknisyenler, organizatörler protestolara katılmasın. Hatta bazı kesimlerden “Varken yemeseydiniz de biraz biriktirseydiniz” lafını işitmesin.
Tüm dünyada gerçek adımların atılması için ne beklenildiğini çok merak ediyorum. Pandeminin ne zaman tam manasıyla son bulacağı bilinmezken, gelecek yılın turne programları açıklanıyor ve biletleri satışa çıkıyor.
Peki, o zamana kadar bunca sektör çalışanına ne olacak? İnsan hayret ediyor. Ne kadar çıkmazları olan bir sektörmüş ki buradaki finansal problemi dünyadaki hiçbir ülke bir türlü çözemiyor!

Haberin Devamı

7 yıldır demlenen şarkılar

İlhan Şeşen ve Vedat Sakman’ın “Akustik Hikayeler” isimli sahne projesi 7 yıl demlendikten sonra albüm haline geldi. Klasikleşen Şeşen ve Sakman şarkılarından 10’u albümde yer aldı ancak bir farkla... Birlikte 150 konserin üzerinde performans sergileyen ikili, albümün girizgahını birbirlerinin şarkılarını söyleyerek yapıyor.
Sözü ve müziği Vedat Sakman’a ait olan “Ankara’da Aşık Olmak” İlhan Şeşen sesinden; sözü ve müziği İlhan Şeşen’e ait olan “Temenni” şarkısı da Vedat Sakman’ın yorumuyla hayat buluyor.
İkili, 10 yapıtın tüm düzenlemelerine imza atarken Şeşen ise albümdeki tüm şarkılarını kendi gitarıyla çalıyor. İki şehirli müzisyenin müzikle hikaye anlattığına şahit olacağınız bu albüm, adeta samimi bir dost gibi kulağa tınlıyor.

Ritmini buldu

Haberin Devamı

İyiden iyiye solo kariyerine hız veren Kaan Boşnak bu hafta yeni bir şarkı ile geliyor: “Seni Buldum Ya”. Boşnak, bu kez daha synth pop’a yaklaşarak Yüzyüzeyken Konuşuruz’a yüzü dönük bir şarkı yapmış. Boşnak, sözü, müziği ve düzenlemesi kendine ait olan şarkıda Mert Medeni ile prodüktör koltuğunu da paylaşıyor. “Seni Buldum Ya” ile yine bilindik haline geri dönen Boşnak, ritmini bulmuşa benziyor.

Dinledikçe daha da seviliyor

Allame’nin yeni albümü “Huzur” geçtiğimiz cuma yayınlandı. “Çürük Elma” ile bomba gibi bir giriş yapan, albümde bulunan diğer 11 şarkıyla da isminin aksine huzur kaçıran Allame, Tepki’yle “Kurt”, Hasip Aksu’yla “İnci” ve Aga B’yle “Çay Koy” işbirlikleriyle de dikkat çekiyor. Kişisel favorilerim “Keder”, “Nebula”, “Komşular” ve “Çürük Elma” oldu. Albüm dinlendikçe yeni favorilere de gebe.

Haberin Devamı

20. yıla yakışır

Hande Yener’in karantinada gaza basıp prodüktör Misha ile tamamladığı albümü “Carpe Diem” geçen haftanın müzik gündeminin zirvesindeydi.
Pandemi yüzünden albümlerinin çıkış takvimini değiştiren birçok kişinin aksine Yener, şarkılarını yayınlamayı tercih etti. Yener’e adeta gençlik aşısı yapılmış. Müzik sektöründe dikkat çeken her şeyi çok güzel süzmüş ve genel zevklerin tamamına hitap eden bir albüm ortaya çıkarmış.
10 şarkıdan oluşan albümde “Aşk Sandım”, “Senden Çok”, “Carpe Diem” ve “Kaç” gibi birbirinden iddialı 8 eserin sözü ve müziği Berksan imzası taşırken, 4’ünün bestesinde ise Berksan&Misha işbirliği var. Abartıdan uzak düzenlemelerin yer aldığı ve Yener’in pop müzikte aldığı yolun ruhunu anlatan şarkıların bir araya geldiği albüm baştan sona su gibi akıyor.

Haberin Devamı

Depresyon ve dans
Dilhan Şeşen’in söz ve müziği kendisine ait yeni single çalışması “Kaçtım” yarın yayınlanıyor. Şarkının karanlık havasına kendine has yorumuyla hayat veren Şeşen, biraz depresyonu dansla süsleyerek sonbahara böylece “merhaba” demiş oluyor.

Ne dinledim?

Kaan Boşnak-Seni Buldum Ya
Balıklar-Ambulans
Dilhan Şeşen-Kaçtım
Emrah Arıca-Belki Dönmem
Merve Yılmaz-Siyah
Güler Özince-Masal Biter
Kara-Kandırılmışlar
Yüce-Diş Fırçası
Merhababensokak-Manik Depresif
Allame-Komşular
Asperger-AVM
Kök-Kayıp
Sepya, Ilaey-Tuzak (remake)
Akustikadam-Aya Yaya Gidebilirim
Hedonutopia-Meteor
Hande Yener-Senden Çok
Burc Tatlıses-Özledim Geldim
Lil Zey-Zor
Eypio-Urgan
Yey-Albatross
Marine Store Dealer-Water
Itscanturan-Talking Fool
Blakhol-Luna
Cloverleaf-Summer’90
Sercan Debelec, Onurcan Çağatay-Late Night Circus
Ayşedeniz Gökçin-Reflections
İpek İpekçioğlu, Hani Mojtahedy-Dame Sobh
Oceanvs Orientalis, Cengiz Can-Gran Tribulacion

 

 

Yazarın Tüm Yazıları