Kafamda deli sorular

Geçtiğimiz günlerde denk geldim TikTak grubunun “Kimseye Kalmaz” klibine.

Haberin Devamı

Grubun dört şarkılık EP’sinin ilk videosu bu.
Selçuk Yöntem, Melis Danişmend, Mor ve Ötesi gibi tanıdık yüzlerin rol aldığı, yer yer siyah beyaz bir performans klibi.
Şarkıyı çok iyi anlatıyor.
Uzun süredir yeni şarkı yapmayan Erkin Peprek ve Deniz Ilgar, bu çalışmayla 10 yıl sonra görkemli bir geri dönüş yapmış.
“Kimseye Kalmaz” klibindeki gibi ünlü isimlerin bir araya geldiği böyle çalışmaları görünce aklıma nedense hep Orhan Atasoy’un “Gemiler” şarkısı ve onun efsanevi klibi gelir. Yoklukta devrim niteliğindeki o klibi...
Ona yer veren ya da içindeki isimler yüzünden yer vermek zorunda hisseden kanallar ve mecralar...
Şimdi herkes klip çekiyor, kendi müzik yayınını kendi yapıyor. Malum devir internet devri. İçtenlik de var bazılarında, aralarında gereksiz olanlar da. Tema ve senaryo eksikliği olan da var, dağ tepe bayır dolaşan da.
Bir de dijitalde yayınlanan, albümü olmayan müzikler var. Korkusuzluk, kendin olma, yaşama sevinci ve daha ne ararsanız bulduğunuz.
“Ne zaman unuttuk samimiyeti” diye sorgulamaya başlıyor insan bunlarla karşılaşınca.
Özellikle pop türü dışındaki her şarkıda aradığım tek özellik buyken. (Pop müzikte kendini unutturmama faktörü var.)
Ne zaman ulusal kanalların “hayır olmaz”ları yüzünden sadece YouTube kanalı üzerinden yayına döndük?
Futbol sevdamız yüzünden diğer sporları tam takip edemediğimiz gibi; neden genç, yeni, isyankâr, mülayim isimleri sadece arayarak (bazen kazıyarak) bulmayı başarıyoruz?
Neden rap ve elektronik müzik kanalları sosyal mecralarda patlama yaşarken, alternatif sahnenin önemli isimleri kendilerine blog’lardan, müzik sitelerinden başka yer bulamıyor? Talep de olmasına rağmen?
Bu liste böyle uzar gider...
Serdar Ortaç’ın da dediği gibi, kafamda deli sorular!

Haberin Devamı

Olgunluk dönemi

Palmiyeler’in olgunluk dönemine geçtiğinin kanıtı olan albümleri “Akdeniz”, indie camiasında kendine hemen yer edindi.
Albüm adını resmen yazdan alıyor, şarkılar da yazı anımsatıyor. Tam da yazı yaşarken dinlenmelik bir çalışma...

Şaşkın Sevgilim’e hazır mısınız?

Haberin Devamı

Adı gibi sesi olan Su Soley, kendi söz ve bestelerine yer verdiği yeni EP’si “Hep Bi’ Tufan” ile karşımıza çıktı.
İskender Paydaş’la işbirliğini bu çalışmaya da taşıyan Soley, müzik yelpazesindeki bütün türlere dokunarak sıcağa, denize, rüzgara dem vuran sesiyle güzel bir işe imza atmış.
Alternatif kategorisinde değerlendirilse de, Su Soley’in pop camiasında da yer edinmesi an meselesi.
Hele ki “Şaşkın Sevgilim” şarkısının hit olmaması imkansız.

Radar

Bu haftanın “Radar” bölümü, oyuncu Hakan Kurtaş’ı ağırlıyor.
Deep house ve elektronik müzik türündeki çalışmalarını SoundCloud hesabında paylaşamaya başlayan Kurtaş, özellikle “Sürüden İkimizdik” şarkısıyla gelecek vaat ediyor.

Haberin Devamı

Kişisel bir albüm

Aslında köşemde yabancı albümlere yer vermeyi çok tercih etmesem de bundan bahsetmeliyim:
Kanye West, sekizinci albümü “Ye”de oldukça kişisel müzik yolculuğunun yeni bölümünü ele almış.
West’in son dönemde yaşadığı ruh halini çok iyi özetliyor.
“Ye” playlist’lerinizde bir şansı hak ediyor.

Düğün şarkısı gelir de ayrılık şarkısı gelmez mi

Bağzıları, nihayet ikinci albümleri “Gece Lambası”nı yayınladı.
Grubun en çok dinlenilen şarkısı “Zaten Kırılmış Bir Kızsın”ın ardından yeni şeyler dinlemeye de ihtiyacımız vardı.
Şarkı sözleri felsefeden uzak, sokak diline gayet yakın olan grubun, bu albümden çıkacak hit’ini de hemen söyleyeyim: “Evleniyormuşsun Bugün”.
Her yaz bir düğün şarkısı gelir de ayrılık şarkısı gelmez mi, hadi buyurun.

Haberin Devamı

Bi Fazla mı ilişkiler?

“Varsa Yoksa” şarkısıyla sevdiğim ikili Elçin Orçun ve Birkan Nasuhoğlu, “Bi’ Fazla” ile geri döndü.
Yaz öncesi, yaz sonrasına atıfta bulunan bu yeni şarkı, rutine binen ilişkilerin sorgulanmasına neden olacak gibi.
Orçun ve Nasuhoğlu’nun seslerine bayıldığımı da eklemeden bitirmeyeyim...

Yazarın Tüm Yazıları