Rüzgar’ın çikolatayla imtihanı

Geçen cumartesi The Marmara otelin girişinde açılan Chocolate Shop’u tanıtmak için çocuklara özel bir çikolata yapım kursu düzenledi. Rüzgar’la Sibel durur mu? Hemen çikolata ustalığına soyunduk tabii. Çikolata giyinip döndük!

Haberin Devamı

 Rüzgar 2 yaşına kadar çikolata nedir bilmeden geldi. Bırakın çikolatayı ağzına şekerli hiçbir şey sürmedi. Çünkü inat ettim. Yağ hücreleri fazla büyümesin istedim. Danıştığım tüm uzmanlar da beni destekledi. Ama 2 yaşına geldiğinde benim de yelkenler suya indi, kaleler yıkıldı. Çünkü ödül ceza defteri açıldı, ana okulu faslı başladı. Tuvalet alışkanlığı kazandırmak için her kaka yaptığında bir ince dilim bitter çikolata vermeye başladım. Okulda da birbiri ardına üflenen doğum günü pastaları yasağımızı deldi. Sonra baktım her çikolata yediğinde yüzünde güller açıyor. Onu bu zevkten, bu mutluluktan mahrum etmeye yüreğim razı gelmedi. Artık Rüzgar enine boyuna çikolata yiyen bir çocuk. Tabii bir sınırımız var ama çikolatasız gün geçtiği pek olmuyor.
“Seni çikolata yapım kursuna götüreceğim, çikolata ustası olacaksın” dediğimde gözlerinin ne kadar büyüdüğünü tahmin edersiniz. Hatta o gün banyo yaparken bana dönüp şöyle dedi: “Anne çok yıkama çünkü yarın her yerim çikolata olacak”. Oldu da; kurstan üstümüz başımız, saçımız, bacağımız çikolata kaplı olarak döndük. Ama müthiş eğlendik ve çok şey öğrendik.
The Marmara’nın yenilenen Chocolate Shop’ında her daim 35 çeşit çikolata bulunuyor. Hepsi özgün reçeteli, el yapımı. The Marmara çikolata şefi Sabri Akgün, yıllarını bu işe adamış gerçek bir çikolata tutkunu. Bundan 29 yıl önce The Marmara çikolata markasını yaratmak üzere getirtilen Fransız çikolata uzmanı Bernard Fountenau ile birlikte beş yıl boyunca çalışarak The Marmara çikolatalarına özel reçeteler yazmış. Şu an elinde değiştire değiştire ürettiği 200 özgün çikolata tarifi var. Wasabili olanından, çarkıfelek meyvelisine kadar...
Sabri Usta gerçek çikolata konusunda biraz takıntılı. “Yiyecekseniz gerçeğini yiyin” diyor. Gerçek çikolata nasıl anlaşılır diye soruyoruz anlatıyor:
* Gerçek çikolatanın en belirgin özelliği dilimizdeki zerreciklerin bile algılayamayacağı kadar pürüzsüz ve yumuşak olmasıdır.
* Gerçek çikolata da yüzde 50-70 arasında kakao oranı bulunmalıdır. Şeker oranı yüzde 30’u geçmez.
* ‘Tanrıların besini’ çikolata çok hassastır, içine bir damla bile su damlasa bozulan bu eşsiz doğal lezzet ısıya da duyarlıdır.
* Çikolatanın yapıldığı ve bulundurulduğu oda sıcaklığı 18.5- 19.5 derece arasında olmalıdır. Ve mutlaka yemeklerden önce yenmelidir.
 
NE ÖĞRENDİK

Haberin Devamı

Rüzgar ne kadar anladı bilmiyorum ama kurs sırasında bize çikolatanın tarihini de anlattılar: Aztek mitolojisinde cennette yetişen ‘iyilik ve kötülük ağacının’ yeryüzündeki temsilcisi olan kakao ağacı günümüzde mutluluk hormonu salgısı, başdöndüren lezzeti, antioksidan özelliği ve yüksek kalorisiyle aynı özellikleri temsil ediyor. Latince adı ‘tanrıların besini’ anlamında Theobromocacao olan kakao ağacından elde edilen çikolatayla ölümlülerin ilahi aşkı Mayaların kakao çekirdeğini keşfetmesiyle başlıyor. Aztek ve Mayalarda kraliyet ailesi ve soyluların keyfini çıkardığı kakao o kadar değerliydi ki alışverişlerde para yerine kullanılıyordu. Maya ve Azteklerde ‘acı içecek’ olarak tüketilen kakaonun şekerle buluşması Kristof Kolomb’un yeni dünyayla birlikte kakaoyu keşfederek İspanya’ya getirmesiyle gerçekleşti. Günümüzün aksine Avrupa’da da sıvı olarak tüketilmeye devam eden çikolatanın katı haline geçişiyse, İngiltere’de içecek yapılmak üzere katı olarak satılmaya başlamasıyla oldu. 19. yy’da kakao yağının bulunmasıyla katı hale geçen çikolata Avrupa’ya yayılmasından sonra uzun süre soylu ve seçkin kesime hitap etti. 1930’dan itibaren satılmaya başlanan çikolata ancak sanayii devriminden sonraysa geniş kitlelerce ulaşılabilir oldu.

Haberin Devamı

Üzüm suyu şenliği

23 Nisan Pazartesi günü ‘Şişli Belediyesi Maçka Parkı Çocuk Şenliği’ ve 23-29 Nisan ‘İstanbul Modern Çocuk Şenliği’ tam bir üzüm suyu şenliğine dönüşecek. Kavaklıdere kuracağı stantlarda 5 bin çocuğa üzüm suyu ve broşür dağıtacak. Yine 23-29 Nisan tarihlerinde; Nişantaşı ve Bebek semtlerinde işbirliği yaptığımız 24 seçkin restoranda broşür, boyama kitabı dağıtıp, servis elemanlarına üzüm suyu tişörtü giydirecekler. Bu noktalarda ve Migros ve Macro Center’larda hafta boyunca üzüm suyu indirimli olarak tüketiciyle buluşacak.

Yazarın Tüm Yazıları