Erkin Arslan’dan ‘Sessiz Sedasız’
Besteci ve söz yazarı Erkin Arslan, yeni şarkısı ‘Sessiz Sedasız’ı müzikseverlerle paylaştı. Sözü ve müziği Erkin Arslan’a ait olan şarkının düzenlemelerini Gürsel Çelik üstlenirken projenin mix ve mastering’i ise Özgur Yurtoğlu imzası taşıyor. Erkin Arslan, şarkılarında aşkı anlatmaya devam ediyor. Sanatçı, ‘Sessiz Sedasız’ ile her şeye rağmen aşık olabilmenin gücünü dinleyicisiyle paylaşıyor. Olgu Baran yönetmenliğinde kameralar karşısına geçen Erkin Arslan’a klibi boyunca birbirine aşık bir çift eşlik ediyor.
Işıl Ayman’dan ‘Sensizliğin En Dibi’
Işıl Ayman, yakın zamanda yayınlanacak ve dört yeni şarkıdan oluşan ‘GECE’ EP’sinden ilk şarkısı ‘Sensizliğin En Dibi’ni dinleyiciyle paylaştı. Şarkının sözü ve bestesi Işıl Ayman, düzenlemesi Oya Erkaya imzası taşıyor. Müzisyen bir ailede büyüyen Işıl Ayman “Müzik benim için hayatla başa çıkma yöntemi. Duygularımı yazarak şarkılara dönüştürdüğümde her şey çok daha anlaşılır ve katlanılır oluyor. İnandığım yolda yürüyüp hikayelerimi anlatmaya devam ederken, yaşıtlarıma da sevdiğimiz şeyleri özgürce yapabilme konusunda güç verebilmek istiyorum” diyor.
‘Serçe ve Aşk’ Dinleyiciyle Buluştu
Müzik, sinema, resim ve edebiyatın duayen ismi Mehmet Güreli ile Sony Music Türkiye - Elma Yapım iş birliğiyle gerçekleşen, toplam on iki parçadan oluşacak olan ve Cem Adrian’la başlayıp Pamela, Doğan Duru, Eda Baba, İklim Tamkan & Senem Demircioğlu, Hande Mehan ile devam eden ‘Mehmet Güreli ile Buluşmalar’ın altıncısı genç jenerasyonun yetenekli isimlerinden Ayça Özefe ve düet şarkı ‘Serçe ve Aşk’ müzikseverlerle buluştu. Bestesi Mehmet Güreli, sözleri Görkem Yeltan’a ve aranjesi Erkan Tatoğlu’na ait olan şarkıyı tüm dijital müzik platformlarında dinleyebilirsiniz.
Gökhan Türkmen ‘Mahşer’ ile Kalbimizi Yakıyor
Gökhan Türkmen’den aşk, ayrılık şarkıları dinlemeyi çok seviyorum. Bunu baştan belirteyim. Gerçi Türkmen’in elektronik altyapılı dans parçalarına da bayılıyorum. ‘Deli’yi az dinlemedim. Bütün bu giriş ne içindi elbette sanatçının yenisi ‘Mahşer’in ne kadar güzel bir aşk şarkısı olduğundan bahsetmek içindi. ‘Mahşer’i dinlediğim ilk andan itibaren “Yalnızlık senden kolay hiç yorma kendini / Kaldırdım duvardaki en güzel resmini / Yakında kalbimden de silerim ismini / Boşver / Senin yanın mahşer yeri” sözleri kafamın içinde dönüp duruyor.
Sözü Mert Carim’e, müziği Gökhan Türkmen’e düzenlemesi ise Alper Anık’a ait olan şarkı ilk dinlemede insanı hemen ele geçiriyor. Sadece galiba o resimler artık duvarda pek durmuyorlar daha çok telefonumuzdalar ve fotoğrafı sil dediğimizde silebiliyoruz. Ama asıl mesele o kişiyi kalpten silmek. Duygu yüklü bu şarkı tüm dijital platformlarda yerini aldı. Türkmen yeni şarkısı için “Can yakar, yaktıkça da yansın istersiniz. Mahşer gibi.” diyerek şarkının yakıcılığı hakkında müzikseverlere ipucu veriyor. Şarkıya bir de klip çekildi.
‘Hayaller İstanbul Hallerim Gazapistan’
Can Bonomo yeni teklisi ‘Gazapistan’ı yayınladı. Video klibini de takipçileri ile paylaşan Can Bonomo’ya klipte sanatçının ekip arkadaşları ve aile dostları eşlik etti. Bonomo duygularını şu sözlerle ifade etti: “Bu insanlar benim ailem. Yan yana, can cana beraber büyüdük biz. Ben henüz 20'li yaşlarımın başında, kalbinde birkaç şarkı çalan, ufacık bir çocuktum tanıştığımızda. Yıllar geçti üzerinden. Can dostlarımız, eşlerimiz katıldı aramıza. Genişledik, büyüdük. Canımızdan çok sevdiğimiz çocuklar getirdik dünyaya. Müzikle, barış ve dostlukla büyüteceğiz onları. Hep beraber... Kuşlar konsun yollarınıza canım ailem. Melekler korusun bizleri... “ Söz ve müziği Can Bonomo'ya, düzenlemesi ise Can Saban'a ait olan şarkının kayıtları Ali Rıza Şahenk'in sahibi olduğu The FatLab Stüdyosu'nda yapıldı. Kapak illüstrasyonu da yine Can Bonomo imzası taşıyor.
Sevgili Lider Şahin, ‘Rezil Rüsva’ baban Selami Şahin’le düet yaptığın bir şarkı olarak yakın zamanda klibiyle birlikte yayınlandı. Düet yapma fikri son anda sürpriz bir şekilde ortaya çıksa da senin aklından şarkıyı yaparken bir düet yapsak düşüncesi hiç geçti mi?
Babamla düet yapmanın hayallerini çocukluğumdan beri kuruyordum. Yani aklımda hep vardı aslında. 10 yıl kadar babamın vokalliğini yaptım, sahnede düetlerimiz de oldu. Fakat beraber bir şarkı çıkarmak bambaşka bir deneyim elbette. ‘Rezil Rüsva’yı yazıp bestelediğimde şarkının bir Selami Şahin şarkısı ruhuna sahip olduğunu hissettim. Babama dinlettim, o da çok beğenince kolları sıvadık. Kariyerim için de dördüncü şarkımda bir Selami Şahin dokunuşunun olması beni çok mutlu ediyor. Çocukluk hayalimin heyecanını hala taşıyorum.
‘Rezil Rüsva’ damar diye tabir ettiğimiz o şarkılardan ve acı çekmiş yanımız ve buna sebep olanlar hakkında. Bu şarkıyı sana yazdıran duygulardan, durumlardan bahseder misin? Sana bu şarkıyı yazdıran ne oldu?
Genelde şarkı sözlerinin bir kadın erkek ilişkisini çağrıştırdığı söyleniyor. Fakat ‘Rezil Rüsva’yı tek bir olay veya ilişkiye yönelik olarak yazmadım. Hepimizin güvendiği, değer verdiği bir insan tarafından hayal kırıklığına uğradığı olmuştur. Şarkının sözlerini bu tema etrafında şekillendirdim. Bu bir arkadaş da olabilir, bir sevgili de.
Gelelim o can alıcıyı soruya. Selami Şahin gibi herkesin sevdiği büyük bir isimle düet yapma, karşılıklı şarkı söyleme hissi nasıl bir deneyimdi? Elbette babanla çok şarkılar söylemişsindir ama böyle profesyonel bir işte biraya gelince ne hissettin ve babanın da ne hissettiğini merak ediyoruz. Yani şarkıyı okudunuz bitirdiniz ve acaba ne diyecek, ne yorum yapacak diye düşündün mü? İşte iş o aşamaya geldiğinde neler konuşuldu?
Babam kariyerim boyunca hem arkadaşım hem öğretmenim oldu. Bütün bu süreçlerde de hep yanımdaydı, desteğini hep hissettirdi. Onun her bir sözü benim için çok kıymetli. Hal böyle olunca elbette ne diyeceğini merakla bekliyorsunuz. Şanslıyım ki, şarkıyı ilk dinlediğinde de kayıt sürecinden sonra da hem onun hem benim içime sinen bir iş oldu. Bir de yılların verdiği sahne tecrübesiyle beraber birbirimizi müzikal anlamda da tanıyoruz.
Edis İlhan’dan ‘Kırgınım’
Edis İlhan ‘Kırgınım’ ile dinleyiciyi hüzünlü bir yolculuğa çıkarıyor. Gece Yolcuları’nın solisti Edis İlhan ilk solo çalışması ‘Kırgınım’ı yayınladı. Güçlü ve duygusal yorumu ile seslendirdiği tüm şarkıların ruhunu dinleyiciye hissettiren sanatçı yeni şarkısıyla da bu geleneği bozmuyor. Yapımcılığını Sony Music Türkiye’nin üstlendiği şarkının söz, müzik ve bestesinde Edis İlhan’ın imzası var. Edis İlhan, ‘Kırgınım’ hakkında şu cümleleri kuruyor: “İlk solo çalışmam ‘Kırgınım’ın sözleri ve müziği ile dinleyicileri hüzünlü bir yolculuğa çıkaracağını düşünüyorum.”
Amo988 ‘Habibi’yi Yayınladı
Trap, arabesk ve pop müziği harmanlayarak ürettiği başarılı şarkıları ile dijital platformlarında milyonlar tıklanan Amo988, geçtiğimiz günlerde ‘Habibi’ ismini verdiği yeni şarkısını dinleyiciler ile buluşturdu. ‘Yalancı’, ‘Bıktım’ ve ‘İnanırım’ gibi yeni jenerasyon şarkılarıyla beğeni toplayan Amo988, ‘Habibi’ şarkısını yaşadığı ülke olan Almanya'da kaleme aldı ve Polonyalı müzisyen arkadaşı Mati ile birlikte tamamladı. Tüm şarkılarını kendi yaşadığı gerçek hikayelerden ve duygulardan yaratan Amo988, ‘Habibi’ şarkısı ile ilgili şunları söylüyor: ''Benim ve milyonlarca insanın yaşadıklarını kelimelere döktüm. Çoğu insan sevgilisi tarafından ya terk ediliyor ya da sevgilisinden kendi isteği ile ayrılıyor ama biten bir ilişki tekrar başladıktan sonra hisler aynı kalıyor ve hiç kaybolmuyor. İlişki kaybolsa bile sevgi her zaman baki kalıyor.''
Mert Tunçmakas’ın ‘İnan’ı Dinleyiciyi Selamlıyor
Alternatif müziğin sevilen isimlerinden Mert Tunçmakas, ‘İnan’ adlı yeni şarkısını 1 Nisan’da tüm dijital müzik platformlarında yayınladı. Şarkı sanatçının kendi ifadesiyle uykuya dalmadan masalın bitmesini istemeyenlerin çabasını anlatıyor. Sözü ve müziği kendisine ait olan ‘İnan’ın mastering’i Başar Yakupoğlu imzalı. Tunçmakas, şarkısıyla ilgili açıklamasında şöyle diyor: “İnan, uykuya dalmadan masalın bitmesini istemeyenlerin naif çabasını anlatıyor. Şarkı gitar tınılarıyla süslenmiş elektronik pop türünde.” Mert Tunçmakas, 2020 yılında müzikseverlerle paylaştığı ‘Kaç Kere’ adlı çıkış şarkısının ardından günümüze kadar 6 şarkı daha yayınladı.
Sevgili Sera, Başkasının Rüyası şarkını yayınladın. Başkasının Rüyası dinleyene göre anlam kazanacak bir şarkı bana göre. Şöyle ki; ben dinleyince sevip ama duygularını açamayan birinin hisleri gibi dinlerken birileri de karşılıksız ya da ulaşılmaz bir aşk olarak dinleyebilir. Hangi duygular sana bu şarkıyı yazdırdı?
Sevgili Sevil, aslında Başkasının Rüyası’nı yazarken tam anlamıyla bir rüyadan bahsediyordum. İnsan rüyadayken başka hiçbir şeyi düşünemiyor, kendisiyle baş başa kalıyor ve hatta çoğu zaman bu rüya halinin hiç bitmesini istemiyor. Aşk da böyle bir şey bana göre. Saf bir duygu, içindeyken hep devam edecek gibi hissettiriyor ve kendisiyle yüzleşiyor insan çoğu zaman. Bu şarkıda ise işte bu rüyayı başkasının da yaşadığını görmenin çaresizliğinden, yani senin de dediğin gibi ulaşılamaz bir aşktan bahsediyorum.
Şarkı da, klip de, senin yorumun da sade aynı zamanda vurucu ve etkileyici. Bana kalırsa şarkının gücü buradan geliyor? Sence Başkasının Rüyası’nın gücü nereden geliyor?
Bence şarkının gücü sözlerin içtenliğinden geliyor. Şarkının hissettirdiği duygular insanlara çok da uzak değil. Herkesin belki zamanında, belki şu an yaşadığı tanıdık bir his bu. Şarkıyı dinlerken kendinden parçalar bulabiliyorsa insan, özel bir bağ oluşuyor şarkıyla arasında. Bir şarkıyı dinlerken birisine "işte ben tam da böyle hissediyorum” hissini vermek bence şarkıların en büyük gücü.
Kendimiz de ‘başkasının rüyası’ olmuşsak ama bunu bize söylemek, duyurmak, kendisini fark ettirmek isteyen birileri varsa bunu nasıl anlarız acaba bu duruma uyanabilir miyiz? (Şarkıyı dinlerken düşündüklerimden)
‘Başkasının Rüyası’ olmak, farkında olmadan başka birinin hayatında çok önemli bir yerde olmak. Bunu fark edebilmek için önce fark etmeyi istemek lazım. Ya da birisini çok sevmek, hatta belki de senin başkasına ait bir rüyan olmalı. Daha önce hiç sevmemiş, rüya görmemiş birisine uzak olabilir bu duygular. Hayatta çoğu zaman hissettiklerinle hissettirdiklerin peş peşe gidiyor bence. Bu her sevgi karşılıklı demek değil belki ama sevebilen birisi yarın öbür gün onu seven birisi karşısına çıktığında bu duyguları öylesine görmezden gelmez gibi geliyor bana.
Dedublüman’dan ‘Bir İhtimal Halim’
‘Gamzedeyim Deva Bulmam’la listelerin tozunu attıran Dedublüman yeni şarkısı ‘Bir İhtimal Halim’i dinleyicisiyle buluşturdu. Daha önce bu köşenin röportaj konuğu da olan Dedublüman bu şarkıda da enstrümanlarını konuşturuyor. ‘Bir İhtimal Halim’deki acı duygusunu derinden hissedeceksiniz. Şarkının sözü grubun vokalisti ve gitaristi olan Mustafa Yavuz’a, müziği ise Mustafa Yavuz ile udî ve kemanist Besim Talı’ya ait. Dedublüman ile özdeşleşen enstrüman diyebileceğimiz klarnet ise Çağrı Çelik tarafından çalındı. Akustik gitar performansı Hazar Altın’a aitken bas gitarda Kıvanç Kumlu, davulda Kurthan Sarpkaya yer alıyor. Şarkının mix & mastering’ini ise Mustafa Yavuz ve Teoman Alpsakarya üstlendi. Yönetmenliğini Emre Er’in üstlendiği video klip şarkı ile eş zamanlı olarak izleyici ile buluştu.
Duhan Demirci & Kaan Arslan’dan ‘Duy Sesimi’
Duhan Demirci ve Kaan Arslan’ın yenisi ‘Duy Sesimi’ birçoğumuzun ruh haliyle birebir örtüşebilir. Şarkının içeriğindeki karanlık ve depresif hava dans ritmleriyle yumuşuyor ve şarkıyı dinlerken kendimizi dans ederken buluyoruz. Dans ederken de ‘delirmenin kıyısından’ dönüyoruz. 2018’de yayınladığı ‘Derin Yerler’ adlı çıkış şarkısının ardından üretimlerine ara vermeksizin devam eden Duhan Demirci, Kaan Arslan ile birlikte ‘Duy Sesimi’ adlı yeni şarkılarında bir araya geliyor. Sözü, müziği ve düzenlemesi Demirci ve Arslan’a ait olan şarkının mix & mastering’inde ikiliye Mustafa Sarıoğlu eşlik etti.
Duhan Demirci ‘Duy Sesimi’yle ilgili şunları söyledi: “Duy Sesimi bütün çıkış yolları kapanmış birinin son haykırışlarını anlatan, bedroom-pop kıvamında bir elektronik dans parçası. Delirmenin eşiğinde yaşadığımız son yılların müziğimizde yarattığını değişimlerin ilk adımı. Söz, beste ve düzenleme bana ve Kaan Arslan’a ait. Beraber yıllardır yapmayı planladığımız projelerin de ilki. Umarım minik omuz danslarıyla bize eşlik edersiniz.”
Can Baydar’ın ‘Dünya’sı Yayında
Sevgili Hera, Kenan Doğulu’nun en sevilen ve çok dinlenen şarkılarından biri olan Ara Beni Lütfen yorumunu müzikseverlerle paylaştın. Şarkı seçiminde ne etkili oldu?
Küçük yaşlardan beri dinlediğim, 16 yıl önce bile düzenlemesine, sözlerine aşık olduğum bir şarkıydı. O zamanlar bu şarkıyı benim söyleyeceğim aklıma bile gelmezdi. Demek ki çok istemişim.
Ara Beni Lütfen’in çıkışının üzerinden 15 yılı aşkın bir zaman geçti. Senin 2022 yorumunda dinleyiciyi neler bekliyor?
Daha soft, abartıdan uzak, orijinalinden farklı yerine göre kendi nağmelerimi kattığım, kendini şarkının içerisinde bulabilecekleri bir yorum bekliyor.
Coverın da klibin de çok beğenildi. Kenan Doğulu külliyatından yeni coverlar da gelir mi? Ya da başka bir isimden?
Sahnelerimde her zaman olmazsa olmazdır Kenan Doğulu şarkıları. Fakat tadında bırakmak lazım diye düşünüyorum. Ama başka isimlerde yapmak istediğim coverlar var yeni nesile kulaktan kulağa ulaştırmak istiyorum. İzi olan şarkılar unutturulmamalı.
Sahne hayatın biraz daha mı ön planda senin için? Seni bundan sonrasında solo kariyerinle ilgili daha çok çalışma paylaşırken görecek miyiz? Hatta hali hazırda Ara Beni Lütfen’den sonra yayınlayacağın yeni bir çalışma var mıdır?
Sevgili Marsis, iki yıl aradan sonra yeni tekliniz Duman’ı yayınladınız. Bu bir hasret şarkısı ve tüm hasret çekenler için Duman’ın dinleyiciyle buluşana kadar hangi dağlardan geçip geldiğini anlatır mısınız?
Uzun bir aradan sonra bir sevda türküsüyle tekrar dinleyicilerimizle buluştuk. Bu ayrılığın öncesinde bir süre müzik yapmaya ara vermiştik maalesef Covid 19 salgınıyla birleşerek sahnelerden uzak kaldığımız süre 3 yıl oldu. Bu süre içinde kesinlikle şarkılardan uzak kalmadık ve birçok şarkı kaydettik. ‘Duman’ kendini çok güzel anlatan, hissettiren ve herkesin hafızasındaki bir anıyı canlandırabilen bir şarkı. ‘Duman’ı dinleyen durumu anlayacaktır bu yüzden ondan çok bahsetmeden ‘şişedeki bir sevgili mektubu’ gibi dinleyicilerimizin arasındaki denize bırakıyoruz.
Kendinizi, “Karadeniz’in içinden gelenler ve içinden Karadeniz gelenler” olarak tanımlıyorsunuz. Bu tanımı biraz daha açmanızı istesem neler söylemek istersiniz?
2009’da ilk albümümüz çıkarken söylediğimiz sözümüzün hala arkasındayız. Karadeniz coğrafyasından olup, kendi tınılarının farklı formlarda yorumlanışını öylesine benimsemiş sevenlerimiz var. Bir de bambaşka coğrafyalardan olup, belki Karadeniz’i hiç görmemiş fakat kültürümüzü, müziğimizi, şarkılarımızı sımsıkı sahiplenmiş güzel insanlar içindir bu sözümüz. Hepimize olmamış mıdır bu? Bilmediğiniz bir dilde bir şarkı duyunca hiç ağlamadınız mı ya da enerjisine kendinizi kaptırıp çılgınlar gibi dans etmediniz mi ? Bambaşka dağlardan süzülüp, aynı denizde buluşan sular gibiyiz aslında.
Marsis 2005 yılında kuruldu aradan geçen yıllar içinde gerek grup içinde gerek müzikal açıdan nasıl değişiklikler yaşadınız? Marsis’in güncel durumunu paylaşır mısınız?
Marsis’in müzik yolculuğunda birçok müzisyen dostumuz yer aldı ve emekleri tartışılmaz. Bazıları kendi projesiyle devam etmeyi tercih etti, bazıları başka oluşumlarda müzik yapmaya devam ediyor. 3 yetenekli müzisyen dostumuz aramıza katıldı. Ve Marsis’in engel tanımaz ruhuna kaldığımız yerden devam ediyoruz.
Etnik rock müziği yapıyorsunuz ve dinleyici bu türü çok seviyor. Özellikle tulum, kemençe gibi enstrümanların rock müzikle uyumu yapılan müziği daha da güçlendiriyor. Bu etnik sazların rock müzikle birleşiminin yaptığınız müziğe katkısından bahseder misiniz?