Sevgili Aktör, yeni single çalışmanız ‘Sen Beni Sevmedin’ 30 Nisan’da yayınlandı. Şarkıda “Sen beni sevmedin ben seni sevdim” diyorsunuz ya insan bu gerçekle yüzleşince nasıl hisseder? Siz bunun için bir de şarkı yapmışsınız.
Okan: Hayal kırıklığı ile birlikte hem yalnız hem de haksızlığa uğramış hisseder insan. Mevzu geçmişte ve gelecekteki tüm sevgiyle baktığımız insanların kadir kıymet bilmesidir. Geçmişte yaşanmış olan, gerçek bir hikâyeyi anlatmaya çalıştık herkesin gönlüne hitap eden.
Synthpop müzik yapan yeni/genç müzik grupları özellikle son yıllarda birçok yeni çalışmayla dinleyiciyle buluşuyor. Bu soundun/türün yeniden bu kadar sık kullanılmaya başlaması hakkında siz neler söylemek istersiniz? Bir saygı duruşu mu söz konusu?
İsmet: Evet dünya geneli synth ve türevleri soundlar kullanılıyor. Aslına bakarsanız Aktör hep synth pop ve elektronik alt yapıları benimsemiş bir gruptur. Biz zaten bu soundların içerisindeydik hep. İlham almamıza vesile olan eserler ve bu akımın yaratıcılarına karşı muhakkak saygı duruşundayız. Tabi ki sınırlı kalmayacağız hem geliştirip hem de daha yoğun takip edeceğiz. Şunu da eklemek isterim gerek müziğimiz gerek şarkılarımızdaki sözler ve genel kurgu bize hangi sesleri hissettiriyorsa içimizden geldiği gibi kullanmaya da özen göstereceğiz.
En sevdiğiniz dönem 80’ler mi acaba diyerek bir tahminde bulunmak istiyorum doğru mudur? Müzikte en sevdiğiniz dönemler hangileridir, bir de başucu gruplarınız kimlerdir?
Ferit: Muhakkak bahsini ettiğiniz dönemler birçok müzisyeni ya da müziğin türevlerine başlama sebebidir. İlham kaynağımız olan eski kuşaklar hala bizimle. 50'lere dayanır bizim müzik zevklerimiz 80'leri de içine alarak. Okan daha çok jazz, g funk ve punk, afro cuban’dan etkilenir. Anıl bakıldığı zaman pop punk, blues ve elektronik müzikten etkilenir. Ben metal ve türevlerini severim. İsmet alternatif pop ve synth wave soundları sever ama şuna da değinmeden edemeyeceğim çok çapraz birbirine uzak soundlardan müziklerden ve gruplardan hoşlandığımız için müziğe daha derin daha farklı açılardan bakabiliyoruz.
Şarkının mix ve mastering'i Andy Bradfield tarafından Londra'da yapılıyor. Londra müzisyenler tarafından çalışmaları için çok tercih edilen bir şehir. Sizin tercih sebebiniz neydi?
Evrencan Gündüz’den ‘Sen de İnanma’
Evrencan Gündüz sahnedeki enerjisini çok sevdiğim isimlerden. İlk fırsatta canlı canlı izlemek istediğim sanatçıların başında geliyor. Yeni teklisi ‘Sen de İnanma’yı 2 Nisan’da yayınlayan Evrencan Gündüz, sözü ve bestesi kendisine ait olan şarkının prodüktörlüğünü de üstlenmiş.
Şarkıyı 2013’te 17 yaşında ve kalbi heyecan doluyken yazdığını söyleyen Evrencan Gündüz şarkının hikayesini şöyle anlatıyor: “Aşık olmak, sevmek gibi kavramları daha yeni deneyimlediğim bir dönemden geçiyordum. Etrafımdaki aşk hikayeleri, birbirini çok seven insanlar, sevip de bir türlü olduramayanlar, birbirlerine baktıkça içi gidenler ve benim gözlemleme fırsatı bulduğum o sevgiler, bana bu şarkıyı yazdırdı. Aslında ben bu şarkıyı yaşadıklarıma değil, yaşananlara yazdım. Ve yaşanılan her şeye hazır olması gereken bir kalbi anlattım. Birbirine bu kadar bağlı ve bu kadar çok seven iki insan, aslında farkında olmadan birbirlerine ne kadar zarar verebileceklerini anlatıyor Sen de İnanma.”
Son Feci Bisiklet’in Yeni Şarkısı ‘Bilirim’ Çıktı
Son Feci Bisiklet, yeni şarkıları ‘Bilirim’i 9 Nisan’da dinleyiciyle buluşturdu. Şarkının söz, müzik, mix ve mastering’i Arda Kemirgent imzası taşırken, düzenlemeler grubun kendisine ait. Kadıköy Özgürlük Park’ında; Derya Karadaş, Haki Biçici ve Son Feci Bisiklet grup elemanlarıyla çekilen klip, doğal görüntülere sahne olurken, klibin tamamı tek plan olarak kurgulandı. Yeni neslin en sevdiği gruplardan olan Son Feci Bisiklet özellikle 'Bikinisinde Astronomi' şarkısı ile geniş bir dinleyici kitlesine ulaştı. 'Bu Kız', 'Modern Zamanlar', 'Pazar ve Ertesi' yine grubun çok sevilen şarkılarından.
‘Hard Reality’ ile Bangoverz Huzurlarınızda
Sevgili Evden Uzak yeni şarkınız ‘Kendimden Kaçarken’i dinleyicinize sundunuz. Bize biraz şarkının ruh halinden bahseder misiniz? Mesela insanın ‘kendinden kaçması’ mümkün müdür insan bunu yapabilmek için nasıl yollara sapar?
‘Kendimden Kaçarken’i oluştururken büründüğümüz ruh hali açıkçası diğer şarkılarımıza göre biraz daha agresif ve sinir haliydi. Aşktan nefret eden ve bir o kadar da nefret ettiği aşkı kabullenen ama bu yolda aldığı darbelerden yorulan birinin hikayesi diyebiliriz. Kendinden kaçmak aslında bizim için bir metafor. Kendinden kaçmak, sahip olduğun duygulardan kaçmaya, o duygulardan feragat etmeye ve o duyguları arkada bırakırken yaşadığın güzel ve kötü her şeyi sineye çekip kabul etmenin bir hikayesi diyebiliriz.
‘Evden Uzak’ olmak ilk anda kulağa hüzünlü bir durumu hatırlatıyor sanki ama bana göre ‘Evden Uzak’ olmak demek büyümek, kendi hayatının sorumluluğunu almak ve hayatla baş başa kalmak. Sizin için ‘Evden Uzak’ olmak ne anlama geliyor?
Evden uzak olmak bizim için, sahip olduğun ve seni sen yapan yerden, kişiden uzaklaşmak ve yeni bir yola yelken açmak aslında. Bu yolda başına gelen her şeyi göğüslemek ve düştüğün zaman seni kaldıran başka bir elin olmaması demek. Düştüğün zaman o dikenli yola elini koyarak, dizlerini sürterek kalkman anlamına geliyor. Dediğiniz gibi büyük bir sorumluluk ve olgunlaşmak anlamına geliyor.
‘Cam Kenarı’ şarkınızda “Geride kalmak inan zor, geride bırakmaktan daha kor” siz bu ikilimde geride kalmanın daha zor olduğu görüşündesiniz. Geride kalmak neden daha zor/kor?
Geride bırakan kişi, bunu kendi isteğiyle yapıyor. Geride bırakmak istiyor ve gidiyor. Ama geride kalan insan, geride bırakılan insan kendini çok büyük bir boşlukta, bir arafta buluyor. Bu durum geride kalan için çok büyük bir çaresizlik yaratıyor. Belki de geride bırakmak istemediği için geride bırakılan oluyor.
Tüm dünyayla beraber bir pandemiden geçiyoruz yaptığınız müziğin üretimine nasıl yansıdı bu süreçler?
Şekersiz'den 'Birini Bul Sakın Üşüme'
Şekersiz’in yeni şarkısı ‘Birini Bul Sakın Üşüme’yi bu aralar radyolarda dinleme imkanı buluyoruz. Ayrılık acısı yaşayanların sıkı sıkı sarılacağı bir şarkı olacak ‘Birini Bul Sakın Üşüme’ o belli oldu. Alternatif müziğe kazandırdıkları 'En Güzel Yaşımdı', 'Uzak Tuttum Kendimi', 'Yanımda Gülmedin O Kadar' gibi şarkılarıyla milyonlarca dinleyiciye ulaşan Şekersiz Grubu 'Birini Bul Sakın Üşüme' isimli teklisiyle müzikseverlerle buluştu. Söz ve Müziği Yunus Emre Gök'e ait olan şarkıda ayrılık acısını atlatamayan bir adamın sitemi anlatılıyor.
Grup, şarkıyı "denk gelmen dileğiyle..." paylaştı. Mesajın ‘tüm eski aşklara’ olduğu belirtiliyor. Ne diyelim mesaj yerini buluyordur umarız. 2015 sonundan beri birlikte aktif müzik yapan Şekersiz, 2017 de ilk teklisini çıkardıktan sonra müzik üretiminden hiç kopmayıp düzenli aralıklarla yeni eserlerini dinleyiciyle paylaşmıştır. Tüm söz ve müziklerin grup vokali Yunus Emre Gök’e ait olduğu Şekersiz’in elektro gitaristi Kubilay Demir, bas gitaristi Eray Bala ve davulcusu Kazım Armağan’dır. Son olarak ‘Birini Bul Sakın Üşüme’ adlı şarkılarını 16 Nisan’da yayınlayan grup, 2021 yılı içerisinde toplam 7 şarkıyı dinleyicileri ile buluşturmayı planlıyor.
Şenay Lambaoğlu’ndan Hayat Defteri
Daha önce bu köşe için kendisiyle bir röportaj da yaptığımız Şenay Lambaoğlu yeni çalışmasını dinleyiciyle buluşturdu. Şarkıcı, besteci ve söz yazarı Şenay Lambaoğlu, pandemi dönemi notlarını ‘Hayat Defteri'ne döktü. Sanatçının beşinci albümü olan bu çalışma Şenay Lambaoğlu'na ait sekiz parçadan oluşuyor. Her albümünde yeni bir sound ve yaklaşım yakalamaya özen gösteren sanatçı bu kez Hakan Kurşun (gitar, düzenlemeler), Eylem Pelit (bas) ve Volkan Öktem’den (davul) oluşan bir kadroyla yol almış. Albümün ilk dört parçası 30 Nisan'da tüm dijital platformlarda yerini alırken tamamı ise 21 Mayıs'ta dijital formatta yayında olacak.
Bu aralar radyolarda yeni şarkıları ‘Çözemezsin’e denk gelmiş olabilirsiniz. Yazıyı yazarken grubun ismini yanlış yazmaktan da korkuyorum. Dedublüman’la 2 Nisan’da çıkardıkları ‘Çözemezsin’ vesilesi ile bu röportajı gerçekleştirdik. Böyle şahane grupları müzikseverler birbirlerine anlatmalı ki o güzel şarkılardan kimse mahrum olmasın.
Dedublüman ismi gizemli, büyülü bir isim olarak geliyor kulağa. Grubun ismini duyar duymaz İhsan Oktay Anar kitaplarındaki kelimelerin etkisine nasıl girdiğimi, o kelimelerin kitaba beni nasıl bağladığını hatırladım. Kelimelerin gücü diyelim buna da. Dedublüman’dan daha çok şarkı bekliyorum ve ilk fırsatta da canlı izlemek istiyorum. Gelelim röportajımıza…
‘Çözemezsin’i 2 Nisan’da yayınladınız. Gerek yeni şarkınız ‘Çözemezsin’ gerekse de ‘Gamzedeyim Deva Bulmam’ yorumunuzdaki muhteşemlik sizinle röportaj yapma motivasyonum oldu. ‘Kimseye Etmem Şikayet’, ‘Ah Bir Ataş Ver’ gibi daha birçok sevilen coverınız var. Yeni şarkınızla birlikte kendi şarkılarınızı daha çok duyuracağınızı düşünüyorum öyle midir?
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederiz. Evet uzunca bir dönem yeniden düzenlediğimiz eserlerle buluştuk arkadaşlarla. Artık hissettiklerimizin karşı tarafta da kabul görmesi, anlaşılması ile birlikte kendi eserlerimizi paylaşmak için doğru zaman içinde olduğumuzu düşünüyoruz. Umuyoruz ki arkadaşlarımız bunları da sevecekler.
Eminim isminiz en merak edilen soru olarak çıkıyordur karşınıza. Dedublüman kişinin aynı anda iki farklı yerde görünebilmesi demek en basit anlatımla. İsminizin enerjisi müziğinizin ruhuna nasıl yansıyor?
Yola çıkarken yapmak istediğimiz müzik diye bir yol çizmiştik. Dedublüman ismi biraz da o karanlık yolun hudutlarını belli eden bir semboldü.
Dedublüman’ın Dedublüman olma yolculuğunu nasıl başladı ve evet o klasik soru neden böyle ilk anda anlaşılması kolay olmayan bir isim? Siz mi ismi seçtiniz, isim mi sizi buldu?
Sözü ve müziği Serhat Karan, düzenlemesi Uğur Ateş, mix & masteringi Kadir Süzgün imzası taşıyan şarkı dinleyici tarafından çok sevildi. Şarkıya bir de yol klibi çekildi. İkilem’den sevgili Serhat ve Uğur’la yeni şarkıları vesilesi ile mini bir röportaj yaptık. Mini derken şöyle açıklayayım bu röportaj için albüm değil de EP diyebiliriz.
Sevgili Serhat ve Uğur yeni şarkınız ‘Kaybolurum Gülüşünde’ ile dinleyicinizle yeniden buluştunuz. ‘Bir Sebebi Var’dan sonra herkes yeni şarkıyı merakla bekliyordu ben de merakla bekliyordum. Radyolarda çalmaya başladığı an radyonun sesini açacağımız eşlik edeceğimiz güzellikte bir şarkı geldi. ‘Bir Sebebi Var’dan ‘Kaybolurum Gülüşünde’nin çıkışına kadar aradaki süreci nasıl geçirdiniz. Bu şarkının da hikayesi belli ki bu süreçte oluştu hem bu zamanı hem de şarkının var olma sürecini anlatır mısınız?
Serhat: Çok teşekkürler öncelikle, aradaki süreç ilk defa yaşadığımız bir süreçti aslında, ‘Bir Sebebi Var’ çok başka noktalara gitti ve çok fazla sevildi. Biz o sıralarda ‘Kaybolurum Gülüşünde’ ile uğraşmaya başladık aslında. Şarkı yine pandemide ortaya çıktı, güvendiğimiz inandığımız yoldan devam ediyoruz, bizle aynı yolda yürüyenlere teşekkür ediyoruz.
‘Bir Sebebi Var’ çıktığı günden beri listelerin en tepesinde ve aradan aylar geçmiş olmasına rağmen hala en çok dinlenenlerdeki yerini koruyor. Başarınızın keyfini çıkardınız mı?
Uğur: Bizim için keyif bu başarıyı mutluluğu hissetmek ve daha güzel şarkılar üretmek zaten, stüdyo ve evde geçiyor hayatımız özellikle bu dönemde, yaşadığımız bela biterse doya doya keyfini çıkaracağız.
Şapkalılar’dan ‘Pasuhgüzar’
Nev-i şahsına münhasır bir grup olan Şapkalılar ‘Pasuhgüzar’ı nisan ayının başında müzik severlerle buluşturdu. Şapkalılar, 25 Kasım 2018’de M.Kazım Şavklıyıldız ve Can Tanrıseven tarafından kuruldu. Grup, 14 Kasım 2020’de yayınladığı, Türkiye’nin ilk akustik vegan albümü olan ‘Hayvanlar Alemi’ni yaparak, sıradan sihirbazlara bir tepki olarak şapkadan bütün hayvanları çıkarttı. “Kafamıza Şapkadan başka bir şey takmıyoruz desek yalan olur belki ama herkesin şapkadan başka bir şey takmaması için bir çaba içerisindeyiz” diyen Şapkalılar, çalışmalarını merakla beklediklerimden oldu.
Gaddar’dan ‘Kalabalık Dağıldığında’
Geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz Türkiye’nin metal müzik hafızası Çağlan Tekil, Gaddar tarafından ‘Kalabalık Dağıldığında’ şarkısıyla anılıyor. Vokal/gitarda Övünç Dan, davulda Kerem Sedef, bas gitarda Gürkan Bozacı ve gitarda Can Çalışkan’dan oluşan ‘Türkçe sözlü keyfi metal grubu’ Gaddar, Çağlan Tekil anısına enstrümantal bir şarkı yayınladı. Grup üyeleri, “Çağlan Tekil’i, aramızdan ayrılışının birinci senesinde enstrümantal bir şarkıyla anmak istedik” diyor.
Oğulçet’ten ‘Rüzgar’lı Şarkı
‘Rüzgar’ Oğulçet ve Defin imzasıyla dinleyiciyle buluştu. Şarkılarında yaşamından yola çıkarak kendi öyküsünü anlatan Oğulçet “Bunu bazen sadece kendim anlıyor olabilirim” dese de dinleyicisiyle derin bir bağ kuruyor. Oğulçet’in son şarkılarından olan ‘Rüzgar’ın müziği dark bir ambiansa sahip olmasına rağmen sözleri bununla tam zıt olarak umut aşılıyor. “Kendinden kaçsan umuttan kaçma” diyor sözlerinde. Bazen ortak çalışmalarla bazen de tek başına çıkardığı şarkılarla dinleyenleriyle sık sık şarkılarını paylaşan Oğulçet’in bugüne kadar tümü dijital platformlarda yayınlanmış olan 38 adet single’ı ve 2 adet albümü bulanmakta.
Gökçe ‘Tuttu Fırlattı’ ile kalbimize girdi ve bu şarkı benim en eğlendiğim şarkılardan biridir hala. Sevgili Gökçe ile keyifle okuyacağınız bir röportaj yaptık.
Sevgili Gökçe, “Var olan alışılmış tarzıma yeni format attım ve ortaya ‘Aksiyondayım’ çıktı” demişsin neden alışılmış tarzına bir format atma gereği duydun? Format atma sonrası neler değişti hayatında ve kendini nasıl hissediyorsun?
Ben dinlediğim müziği yapıyorum ve dünya sürekli gelişiyor ve bu değişimlerin bazılarını benimsiyor seviyor kendime eklemeye çalışıyorum fakat tarzımı bozmadan. Yani trap modaysa ve ben sevmediysem yapmam. ‘Aksiyondayım’ şarkısı aslında yine benim tarzım sadece alt yapısı daha elektronik, akustik değil yani tarzıma sadece format atmış oluyorum.
Format atılmış bu yeni halini nasıl tanımlarsın ve dinleyicilerin nasıl karşıladı, ne tür tepkiler aldın onlardan?
Eskiden sadece rock dinlerdim ve o yüzden ilk iki albümüm daha rock albümler fakat daha sonra tabi ki yaş aldıkça zevkler değişebiliyor. Davulcu olduğum için hip hop müziğe ve etnik müziklerin ritimlerine sardım. Bir de bakmışım çok seviyorum bu müzikleri. Sokak müziği, Balkan Müziği, hip hop ve rock hepsi de benim. Bunların hepsini karıştırmaya karar verdim. Uzun zamandır böyle yapıyorum. ‘Aksiyondayım’ şarkısına hip hop beat üzerine Balkan nefeslilerin olduğu bir şarkı diyebiliriz. Ben sevdiğim şeyin peşinden gidiyorum. İnsanların bazıları anlamayabiliyor çünkü eklektik müzik çok tercih edilen bir tarz değildir. Pop, rock, hip hop, arabesk bunların hepsinin bir kitlesi vardır ama biraz ondan biraz bundan harmanlanarak yapılan tarzların kitlesi kendiliğinden yavaş yavaş oluşur zor bir yoldur ama bir tarzınız vardır.
‘Aksiyondayım’ ile hareke geçtin. Seni bu yıl daha çok yeni şarkıyla dinleyeceğimiz anlamına mı geliyor?