‘Marlon Brando’, ‘Zeyno Disco’ albümü tamamlandıktan sonra projeye son anda dahil olmuş. Tek gitar ile 1.5 saat içerisinde ortaya çıkan şarkı, Serhat Şensesli’nin yağ gibi akan düzenlemesinin ardından tamamlanmış. Albümdeki nazar boncuğu orta tempolu şarkılardan biri. Yaz aylarına tam anlamıyla girmeden ve ‘Zeyno Disco’ albümünün yüksek enerjisini hissetmeden önce ‘Marlon Brando’ ile bu mevsimin son melankoli rüzgarları estirilmiş.
Şarkının isminin neden ‘Marlon Brando’ olduğuna gelince; öyle özel bir hikaye ya da Marlon Bey’e tribute durumları söz konusu değilmiş. Sözlerin gidişatı içinde melodiye Marlon Brando cuk oturduğundan bu isim seçilmiş. Zeynep’in şarkıya Mali Ergin yönetmenliğinde çekilen videosu ise tamamen ev yapımı olmuş. Saç ve makyajını bile kendisi yapmış.
İlk albüm ‘Zeyno Disco’ nun çıkmasına 2 haftadan az bir süre kalmışken önce ‘Bana Sorma’ ardından ‘Marlon Brando’ ile ısınma turları atan Zeynep’in diğer şarkıları ile tempo yükselecek ve dans edeceğiz. Şimdilik çılgın dans figürleri öncesi ‘Marlon Brando’nun tatlı orta temposu eşliğinde ufak ufak sallanarak mevzuya hazırlanalım.
Kanunlar Gibi
2 yıllık bir aranın ardından Derya Uluğ’un sözü ve müziği Emrah Karakuyu, aranjesi ise Ozan Bayraşa ve Asil Gök’e ait olan "Kanunlar Gibi" isimli şarkısı geçtiğimiz hafta çıktı. Her geçen gün seveni artan şarkı, Derya’nın yeni yapacağı işlerin habercisi olma özelliği taşıyor.
Yeni şarkı çıkarmadığı süreçte ‘SöylüyorDU’ adı altında kendi youtube kanalında başlattığı akustik seri ile beğeni toplayan Derya, seçtiği şarkılara kattığı soslarla dinleyenlere keyifli anlar yaşatmıştı. Eş zamanlı olarak şarkılarının çalışmalarına devam eden Derya, şimdi yeni döneminin kapılarını aralıyor ve mutfakta pişen işleri teker teker dinleyici ile paylaşıyor.
‘Kanunlar Gibi’ dinledikçe sizi etkisi altına alıyor ve dile dolanıyor.
Şarkının sosyal medya platformlarında çeşitli versiyonlarına rastlamak mümkün. Dinleyicilerden kimisi akapella kimisi akustik olarak şarkıyı yorumlayıp paylaşıyor. ‘Kanunlar Gibi’nin kısa sürede ne kadar etkili olduğunu bu paylaşımların çokluğundan anlayabiliyoruz.
Yedi parçadan oluşan ‘Sakin’ isimli albümde, sözü ve müziği Düzağaç’a ait olan şarkılar, İsimsiz Orkestra’nın senfonik düzenlemeleri ile karşımıza çıkıyor. Seyrüsefer, Biçare, Özledim, Gönül, Çok Aşık, Beni Unutma, F.D. gibi akıllarda yer etmiş, sevilen şarkıların yer aldığı ‘Sakin’ albümünü dinlerken sakin sakin her bir şarkının döneminde yaşadığınız anılara yolculuk yapıyorsunuz.
Ben albümü dinlerken epey duygulandım. Feridun Düzağaç’ın İsimsiz Orkestra eşliğinde yeniden seslendirdiği şarkılar şu dönemde bana pek iyi geldi. Keza kendisi de ‘Sakin’ albümü için ‘Bu zor zamanlarda bana bir çeşit oksijen çadırı oldu’ demiş.
‘Sakin’ albümü aynı zamanda bir üçlemenin ilki olma özelliği taşıyor. Düzağaç bu üçleme için “ Şarkılarımla ilgili bütün bir hikayenin içinde kendimce bir üçlememdi bu. İlki “Sakin”, bir sonraki “Saf” ve nihayetinde “Sek” olmak üzere.” demiş. Sırada bizi bekleyen diğer iki albümde bakalım hangi şarkılar olacak.
Sözü ve müziği Feridun Düzağaç’a, düzenlemesi ise aynı zamanda İsimsiz Orkestra’nın şefi Özgür Ulusoy’a ait olan şarkının ‘ Seyrüsefer’, albümden kliplenen ilk şarkı olmuş. Video klip yönetmenliğini İlkay Muratoğlu’nun üstlendiği ‘Seyrüsefer’ şarkıya çok yakışmış.
Çölde Bi’ Vaha
Ne zaman yeni bir şarkı çıkarsa dinleyicisini bambaşka diyarlara götüren Göksel, yeni çıkan çalışmasıyla yine şaşırtmamış.
Sözü Göksel, müziği Göksel ve Osman Şahin’e ait olan “ Çölde Bi’ Vaha”nın enfes düzenlemesinde ise Sabi Saltiel ile Osman Şahin’in imzalarını görüyoruz.
‘Çölde Bi’Vaha’ şarkıdan videosuna bütünlüğü olan ışıl ışıl bir çalışma olmuş. Özellikle synthlerin insanı göklere uçurduğu şarkıda Göksel’in yenilikleri kendi müziğine ustalıkla kattığı görülüyor. Ben bu şarkıda aynı zamanda her dönemine göz kırpan bir Göksel buldum. Dinler dinlemez sizi farklı bir atmosferin içine sokan şarkı, iyi güzel işlere ihtiyaç duyduğumuz şu dönemde bana göre tıpkı şarkının ismi gibi çölde bir vaha etkisi yarattı.
Ragıb Narin’in müzikal yolculuğunun hikayesi ilk olarak 2013 yılında Facebook’a yüklediği ve kendi bestelerini gitarıyla seslendirdiği amatör videolar ile başlamış. Bu sayede ufak ufak kendisine bir dinleyici kitlesi oluşturan Ragıb, müziğe olan ilgisi ve üretimde olup, bol bol şarkı yapması sayesinde daha çok tanınır olmuş.
2019 yılından bu yana çıkardığı “Sevda Çiçeği”, “Gecekondu”, “Mavi”, “Gel Diyemem” ve “Menekşem” şarkılarıyla dijital platformlarda varlık gösteren Ragıb, şimdi ritmi ve enerjisiyle yaz aylarına hazırlık yapan yeni şarkısı ‘Mucize’ ile müzikseverlerin karşısına çıkıyor.
Ben Ragıb’ın adını ilerleyen zamanlarda daha çok duyacağımızı düşünüyorum. Kendi şarkılarını yazıp besteliyor olması şu ortamda onun için büyük bir şans. Kumaşı bu sektör için uygun gözüken Ragıb’ın ilerleyen zamanlarda neler yapacağını bekleyip göreceğiz.
Hissediyorum
Trompet sanatçısı Serenad Bayraktar, geçtiğimiz aylarda yayınladığı ilk teklisi “Kabul Ettim” in ardından şimdi tempoyu yükselttiği ve kendisine başarılı prodüktör Genco Arı’nın eşlik ettiği şarkısı ‘Hissediyorum’ ile kah disco kah jazz rüzgarları estirerek dinleyiciyi dansa davet ediyor.
Söz ve müziği Serenad Bayraktar’a, düzenleme ise Genco Arı’ya ait olan şarkının enerjisi insana gayet iyi geliyor. Genco Arı düzenlemede tüm ustalığını yine konuşturmuş. Özellikle kulaklıkla dinlediğinizde katman katman düzenlemenin güzelliklerinin farkına varıyorsunuz. Şarkıya çekilen eğlenceli retro disko tatlardaki videonun yönetmenliğini ise Murat Joker üstlenmiş.
Barbar
Genç bir müzik aşığı olan Ege Can Sal, söz ve müziği kendisine, düzenlemesi ise son zamanlarda listelerin üst sıralarında çoğu şarkıda isimlerine rastladığımız Arem Özgüç ve Arman Aydın’ın kurduğu The Colony’e ait olan ‘Başa Sar’, taptaze sounduyla güzel bir pop şarkısı olmuş.
Ege Can Sal’ın genç dinleyici kitlesi bu şarkıyla birlikte katlanarak çoğalacak gibi duruyor. Ege Can eğer enerjisini ve kendisine yapılan desteği iyi değerlendirirse adını müzik dünyasında ilerleyen yıllarda sık sık duyarız diye düşünüyorum.
Gelin Canlar
Burcu Arı, Anadolu Halk Müziği ezgilerini genç nesillere aktarmak adına müzikal açıdan pırıl pırıl bir işe imza atmış. Triphop / Deep House tarzındaki Türküler Projesi’nin ilk çıkış şarkısı “Gelin Canlar”da ise kendisine Gökhan Türkmen eşlik etmiş. Ortaya çıkan iş büyüleyici.
‘Gelin Canlar’ın sözü ve müziği 16. Yüzyıl halk ozanımız Pir Sultan Abdal’a aranjesi ise Genco Arı’ya ait. Dokuz parçadan oluşan ve her ay bir çalışmanın müzikseverlerle buluşacağı Triphop ve Deep House alt yapısına sahip albüm projesi, Kasım 2021’de tamamlanmayı hedefleyen keyifli bir yolculuk olacak anlayacağınız.
Gökhan Türkmen’in ardından Ersay Üner ve İsmail Tunçbilek gibi değerli müzisyenlerin eşlik edeceği diğer çalışmalar ise sırada bekleyenler arasında yer alıyormuş. Aynı şeyleri dinlemekten sıkıldıysanız keyifli bir deneyim sunacak bu çalışmanın ilk teklisi ile müzikal bir yolculuğa hemen çıkabilirsiniz.
Misafir
Esra Zeynep Yücel’in ‘Misafir’ isimli yeni albümü farklılık seven müzikseverlerin beğenisine sunulmuş, hem etnik hem de evrensel olmayı hedeflemiş bir çalışma.
Simge katıksız bir müzik aşığı. Yaptığı işi hayatının merkezine koyan, ince eleyip sık dokuyan, detay detay ortaya koyduğu şarkılar için çalışan biri. Kaliteli müzik için uğraş veren Simge, bu sefer yeni kararlar almış. Bu yeni kararlar öncesi herkesin sevdiği ve Simge’den duymayı istediği tarzda bir şarkıyla bir dönemi kapatırken yeni bir dönemin sayfasını açmaya hazırlanıyor. Simge yoğun bir tanıtım maratonu öncesi saç ve makyajı yapılırken, samimiyetle sorduğum soruları yanıtladı ve yeni planlarını anlattı.
‘Sevmek Yüzünden’ ile uzun süren sessizliğini bozdun. Bu şarkının anlamı ne senin için?
-‘Sevmek Yüzünden’ şarkısı ile ilgili Simge, Ersay Üner ve Ozan Bayraşa üçlüsünün son şarkılarından biri diyebilirim. O yüzden ayrı bir özelliği var. Şarkının sözlerini Sezen Aksu yazdı. Çok bekleyen bir şarkı aslında. Bizi eskiye götüren, 90’lardaki pop şarkılarını andıran ve şu an günümüzle alakası olmayan bir şarkı. Hatta şu son çıkan şarkılar arasında türünün son örneği diyebilirim. O yüzden bu kadar aranın ardından klasik bir Simge şarkısı ile geçiş yapıp, sonrasında artık hayal ettiğim yeni soundlarla yoluma devam edeceğim. Bu şarkının benim için önemi bu.
Şarkının düzenlemesini Genco Arı yaptı. Kendisiyle ilk çalışman.
Dijital dünyayı dibine kadar yaşadığımız şu ortamda, eskiye özlemini sık sık dile getiren Sali, cd olarak çıkan belki de son albümüm dediği çalışma için ince elemiş sık dokumuş. “Yaşam Çiçeği”, 9 tane yeni ve önceden çıkmış, hatırı sayılır başarılar elde etmiş 6 single ile tam 15 şarkıdan oluşan dolu dolu bir albüm olmuş.
Albümde tüm hakları Umut Çocukları Derneği’ne bağışlanacak olan, Cem Adrian’ın bestelediği "Yaralım" şarkısı güzel bir amaca hizmet ediyor. Ziynet Sali aynı zamanda "İçime Atıyorum" şarkısında Mustafa Ceceli ile gönül telini sızlatan bir düet yapmış. Buray ve Gözde Ançel imzası taşıyan ‘Uyutmaz Bu Gece ‘ isimli şarkı ise yaz aylarında kliplenirse tadından yenmez diye düşünüyorum.
Ziynet Sali her zaman kendine yakışan ve içine sinen şarkıları seslendirdi. Yeri geldiğinde sırf trend diye bazı türleri yapmış olmak için yapmamak için elinin tersiyle itmesini bildi. Kendi tarzını koruyup, günceli müziğine adapte etmeyi iyi başardığını düşündüğüm Sali’nin ‘Yaşam Çiçeği’ albümü yine güzel başarılar elde edecek gibi gözüküyor.
Gülben Ergen’in NFT’si
21 Aralık 2020'de Jüpiter ve Satürn Kova burcunda bir araya gelerek, 200 yıllık Kova çağını başlattı. Bu Kova çağında bizi neler bekliyor diye araştırdığımda yapılan yorumlarda karşıma sıklıkla çıkan şey teknoloji ve dijital dönemin altın çağı olacağıydı. Dijital yaşama ve sunduklarına yavaş yavaş alışmamız gerektiğinin altı çiziliyordu.
‘DKTT’ albümü 10 şarkıdan oluşuyor. Künyeye baktığımızda vokalde Uğurhan Özay’ı, gitarda Mürsel Oğulcan Ava’yı ve geri vokallerde Billur Battal ve Dilan Balkay’ı görüyoruz. Şarkıların mix-masteringi Mürsel Oğulcan Ava’ya emanet edilmiş.
Demlenmiş, daha çok güçlenmiş ve gelişmiş bir Dolu Kadehi Ters Tut var karşımızda. Teklilerin cirit attığı ve albüm olayına çok yanaşılmadığı şu ortamda 10 şarkılık bir çalışma ile arz-ı endam etmek takdire şayan bir hareket.
Bu albümde her şey o kadar kıvam ve dozunda ki dinlerken bir eksiklik veya fazlalık hissetmiyorsunuz. Düzenlemeler, sözler ve vokal yağ gibi akan bir ‘DKTT’ ortaya koymuş. Yıllar içinde hem yerini hem de dinleyici kitlesini sağlamlaştıran grup, emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor.
Hala kendileri ile tanışmamış veya isimlerini duyup şarkılarını dinlemediyseniz bugün kendinize bir güzellik yapıp Dolu Kadehi Ters Tut’a vakit ayırın. Sonuçtan pişman olmayacağınıza eminim.
Ece, “Gözlerinizin önünde hıçkıra hıçkıra ağlayarak kırdığım duvarlarımı izleyeceksiniz.” dediği klip çekimi için Said Dağdeviren ve İdil Dizdar yönetmenliğinde kamera karşısına geçmiş. Videoyu izlerken Ece’nin gözlerindeki acıyı , mutluluğu ve içini dökmenin verdiği rahatlığını ben gayet net gördüm.
Yeni dönem, yeni kararlar bana kalırsa Ece’ye çok iyi gelmiş. İşindeki azim ve özen her zaman ortaya koyduğu çalışmalarda kendini gösteriyor. Güncel kalabilmeyi, yeniyi kendi tarzı ile yoğurmayı iyi beceren Ece’nin ‘Yastık’ şarkısı şimdiden dillere düştü bile.
Kapıldım Gitti
Nükhet Duru’nun yeni şarkısı ‘Kapıldım Gitti’ içinde bulunduğumuz yağmurlu günlere inat dinlerken bahar havası estirmeye gelmiş. ‘Kapıldım Gitti’nin müziği aslında eski bir Balkan türküsüymüş. Nükhet Duru türküyü dinler dinlemez vurulmuş ve söz yazması için Şebnem Sungur’a götürmüş. Bütün bu hikaye 4 sene öncesine dayanıyor. Şarkı iyice demlenip tamamlandıktan sonra dinleyici ile buluşmuş.