Şunu belirtmekte yarar var; İzmir ve Türk Havayolları arasında çok ilginç bir ilişki var.
Bu ilişkinin türünü çok çözebilmiş değilim. Ama ama bir taraf sürekli isterken, diğer taraf tam umursamazlık ve kaçışta. Bu istek ve kaçış arasında aslında çok mantıklı bir korelasyon var. Tamamen ticari bir korelasyon.Yıllarca, ama yıllarca İzmir’den yurt içindeki diğer şehirlere uçuş konması için mücadele verildi. Ama THY hep kulağının üzerine yattı. Tabii İzmir için olay iç hat uçuşlarıyla bitmedi. Doğal olarak, aktif, sürekli seyahat halinde olan İzmirli işadamları gözünü dış hatlara çevirdi. Bu kez, "Neden Avrupa’daki merkezlere İzmir’den direkt uçuş yok" denildi. THY, yine kulağının üzerine yattı. Burada suçlanması gereken THY mi? Bu, bana biraz haksızlık gibi geliyor. Her ne kadar Türkiye’nin havayolları şirketi olsa da, kamu hizmeti yapmadığı için kar odaklı bakmak zorunda. Eee, adamların ellerinde her türlü istatistik var. İzmir’den kaç kişi, nereye gitmiş, kaç kişi gelmiş. Hesap kitap yapmışlardır. Potansiyel var da, "Yahu şu İzmir’e kazık atalım, boş ver karlı olmasını" diye bir düşünceye sahiplerse yapacak bir şey yok.Ama, şimdi artık özel havayolları çıktı: Sunexpress, İzair, Pegasus, Atlas... Bunlar İzmir’i Anadolu ile buluşturdu. Bunu yaparken zarar mı ettiler? Çok öyle olduğunu sanmıyorum. Bugün İzmir’den Mardin’e, hatta Kars’a bile uçabiliyorsunuz. Bununla da kalmadılar yurtdışı uçuşlarına başladılar. İzmir- Atina İzmirli işadamları yine istemeye başladı. Bu kez İzmir-Atina uçuşu isteyerek THY’nı zor durumda bırakıyorlar. "Hayır" deme lüksünü de ellerinden almak için, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş önermiş: "Uçuş hattı istenen düzeye gelene kadar desteğe hazırız. Atina’ya dört saatte değil, 40 dakikada ulaşmak istiyoruz." Umarım yanılıyorumdur ama ben şimdiden söyleyeyim "Bu iş biraz zor." Ama şu anda da THY’den başka seçenek de yok. Neden mi? Bundan iki yıl önce Sunexpress, İzmir-Atina arasında direkt uçuş için Yunanistan’ın sivil havacılık dairesine başvurdu, olumsuz yanıt aldı. Perde arkasında, Aegean Havayolları’nın Atina-İstanbul arasında uçmak için Türkiye’den aldığı ret yanıtı vardı. Olay biraz karışık ama, yine de açıklamaya çalışayım: Şu anda İstanbul- Atina arsında THY ve Olympic Havayolları uçuyor. Atina-İstanbul arasında pazarı bölüşmek istemeyen THY ve Olympic, Aegean Airlines’in önünü kesti. Aagean Airlines’ın sahibi Theodoros Vasilakis, Yunan Dışişleri Bakanı Dora Bakoyannis’in çok yakın arkadaşı. Bunun altında kalmayan Vasilakis, ilişkilerini kullanarak, Sunexpress’in yüzde 50 ortağı olan THY’yi zorlamak için, Sunexpress’in İzmir-Atina arasında direkt uçuş isteğini geri çevirtmiş. Sunexpress, şu anda öyle bir planları olmadığını söylüyor ama İzmir-Atina arsında uçmak istediklerini yineliyor. Şimdi gelelim sonuca: Bu yılın başında Yunanistan’da bölgesel, daha çok Atina ile adalar arasında uçan yeni bir havayolu şirketi kuruldu, adı Athens Airways. Aldığım bilgilere göre, Athens Airways Atina-İzmir direkt uçuşu da planlıyomuş. Ama bu uçuşların ilk aşaması Midilli ve Kios üzerinden gerçekleştirelecek. Sonraki aşama ise Atina-İzmir direkt uçuşları olacakmış.