BU hafta Dünya Turizm Gazetecileri ve Yazarları Federasyonu’nun (FIJET) 52’nci Genel Kurul’u nedeniyle İstanbul’daydım.
Genel Kurul’a katılmak üzere 33 ülkeden (Meksika, Mısır, Çin, Romanya, Venezuela, Panama dahil) seyahat uzmanı yazar ve gazeteci 255 kişi İstanbul’a geldi. Hepsi ülkelerinde çok tanınmış isimler. Çalışmalarına Bodrum’da devam edecek olan katılımcılar dönüşte ülkelerinde bizleri anlatacaklar. FIJET kuralları gereği dönüşünde genel kurulun yapıldığı ülke hakkında yayın yapmayanlar gelecek genel kurullara çağrılmıyor. Genel Kurul, katılımcılara, mesajlara ve çalışmalara bakıldığında gerçekten Turizmde Birleşmiş Miletler ortamındaydı.
Üç altın elmalı tek ülke
Genel Kurul, FIJET Başkanı Tunus Eski Turizm Bakanı Tijani Haddad’ın konuşması ile açıldı. Haddad, ikinci kez Türkiye’de olmaktan duydukları mutluluğu belirtirken geniş katılımlı, çok uluslu bu toplantı nedeniyle turizmin ülkelere, barışa ve ekonominin gelişimindeki katkısına dikkat çekmek istediğini belirtti. Bu anlamda basının ve özellikle turizm medyasının öneminin bir kez daha ortaya konduğuna da değindi. FIJET tarafından verilen Altın Elma Ödülleri turizmin Oscar’ı olarak kabul ediliyor. Türkiye şimdiye kadar bu ödülü iki kez aldı. (Antalya Kaleiçi ve Adıyaman Nemrut Dağı) 52’nci genel kurul sırasında ilgili komitenin yapacağı çalışma sonunda İstanbul ya da Bodrum’a bu ödülün verilmesi halinde Türkiye üç Altın Elma Ödüllü tek ülke olacak.
THY’nin desteği
Türkiye hakkında yazıma aktarmaktan mutlu olacağım izlenimler arasında en çok duyulan söz THY’nin mükemmel servis kalitesi, uçakların teknik olarak yeniliği ve güvenirliliği idi. Ekonomi bölümünde bussiness uçtuk diyen İsviçre ve Almanya’dan gelen gazetecilerin dönüşlerinde de aynı izlenimleri taşıyacakları kesin. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve THY’nin birlikte yaptıkları çalışmaların uzun yıllara dayanan başarılı bir geçmişinden kaynaklanan işbirliği var. Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Ertuğrul Günay tarafından hazırlattırılan Dünyada Turizm isimli yayında da bu anlamda tanıtımda birbirini tamamlayıcı etkiler sağlayan örnek çalışmalar yer almaktadır. Bu örneklerin TÜROFED olarak da içinde olmak istediğimiz bir yapılanma ile çatıdaki kurumlar arasında işbirliği halinde daha da geliştirilebileceğini düşünüyorum.
Geçen hafta Dünya seyahat endüstrisinin Oscar’ları olarak nitelendirilen Dünya Seyahat Ödülleri’nin (World Travel Award) Avrupa gala töreni, Antalya Belek’te yapıldı. THY’nin “Avrupa’nın Lider Havayolu Şirketi ödülünü THY Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Hamdi Topçu fazlasıyla hak edilmiş bir mutlulukla aldı. THY’nin dünya çapında alışılmış reklam kalıplarını aşarak sürdürdüğü reklam kampanyasının ülkenin tanıtımı üzerinde de etkili olabilecek sonuçlar verdiğini medyadan ve yurtdışından gelen dostlarımızın izlenimlerinden çıkarmaktayım. Türk turizm sektörünün bu toplantı sonrasında da turizm basınında hak ettiği şekilde yer alacağını, guruba İstanbul ve Bodrum’da sunulan zengin programın bir yansıması olarak bekliyorum. Gelişmelerin dünya kamuoyuna ulaşmasındaki önemleri nedeniyle basın mensuplarına ve ülkemizde genel kurul çalışmalarını yapan kuruluşlara 2009 yılında verilen desteğin 2010 ve gelecek yıllarda da devam edeceği yolundaki düşüncemi koruyorum.