‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Yaz resmi olarak bitti; artık sonbahardayız. Sahillerde bütün yıl açık olanlar dışındaki işletmeler kapanmaya başladı, yazlık açanlar da şehre dönüyor. Mekân sahibi ve işletmecilerle bu yazın nasıl geçtiğini konuştuk.

Haberin Devamı

‘SAYI ARTTI, KÂRLILIK DÜŞTÜ’

Atilla Bingöl-Çeşme, Esnaf’ın sahibi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Bugün kapanıyoruz. Fiyatlardan dolayı zor bir sezondu. İnsanlar yedi-sekiz gün yerine üç-dört günlüğüne geldiler tatile. Dolayısıyla belli başlı üç-dört yere gittiler. Eskiler, isim yapmış olan mekânlar iyiydi. Ama yeni açılanlar için aynı şey geçerli değil. Bizdeyse ziyaretçi sayısı arttı ama fiyatlarımızı pahalılık oranında arttıramadığımız için kârlılık düştü.

 

‘SAHİLDE KAHVE YAPAN VAR’

Adnan Çam-Bodrum Adana İl Sınırı’nın sahibi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Haberin Devamı

Biz kışın da kapatmıyoruz. Benim için yaz çok iyi geçti çünkü müşteri kitlem krizden etkilenmeyen hatta kazanan kesim. Ama beyaz yakalı misafirlerimizde yüzde 30 azalma yaşadım. Kalabalık var, marketler dolu ama mekânlar iş yapmıyor. Sahilde piknik tüple kahve yapan var ya...

 

‘BU YAZ HAFTA SONUNA SIKIŞTI’

Berti Palambo-Çeşme Korto ve İsla’nın işletmecisi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Korto kışın da açık, İsla’yı 16’sında kapatacağız. Genel olarak baktığımızda iyi bir sezon değildi. Yazın 45 günü için hafta içi ve hafta sonu doluluk oranlarının aynı olmasını beklersiniz. Bu yaz biraz hafta sonuna sıkıştı. Mesela Korto’da canlı müzik olduğu için minimum harcama tutarımız var. Biz bu bilgiyi telefonda verince kesin rezervasyon için dönüşlerin oranı azaldı. İnsanlar yemek üstü eğlence yaparlardı, şimdi birinden vazgeçiyor.

 

‘BİZ BİLE ŞAŞIRDIK’

Serkan Koca-Çeşme Cabbar’ın işletmecisi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Haberin Devamı

16’sında kapatıyoruz. Yazın ana teması fiyatlardı. Biz bile bir beach’e gittiğimizde şaşırıyoruz. Yol parası da çok arttı. Ayda üç hafta sonu gelen vardı, bire indirdi mecburen. Bir mekânda en güzel dekor, insan yoğunluğudur. İşletmeci arkadaşlarımızla konuşuyoruz aramızda, bizim gibi bilinen yerler hariç çoğu yerde istenen yoğunluk sağlanamadı.

 

‘YERİMİZ KADAR İNSAN ALDIK’

Mustafa Koç-Çeşme Boop ve Roop’un işletmecisi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Bizim işletme politikamız; yerimiz kadar insan almak ve insanları enayi yerine koymadan, pahalı bir yer olmamak. O yüzden her yer 600 liraya kokteyl satarken bizde 420 lira. Pazar-pazartesi bile dolu olmamızı buna bağlıyorum. Bu hem Boop hem de pizza barımız Roop için geçerli.

 

Haberin Devamı

‘KALİTELİ BİR KİTLE YAKALADIK’

Ayşe İncili-Bodrum Azur’un marka ve ağırlama direktörü

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

 

‘YA YEMEK YA EĞLENCE’

Ercan Gümüşkaya-Bodrum Müştemilat’ın sahibi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Yarın İstanbul’a dönüyoruz. Biz dahil Bodrum çok pahalıydı bu sene. Gündüz plaja giden akşam yemeğe gitmedi. Yemeğe giden gece eğlenmeye çıkmadı. Eğlenmeye giden yemeğini evde yedi. Zor bir sezondu. Avantajımız yemeği ve eğlenceyi aynı anda sunmamız oldu. Sezonu bu sayede dolu geçirebildik.

 

‘EN SÜRPRİZSİZ HİZMET’

Burak Beşer-Çeşme, Bodrum Momo Beach’lerin işletmecisi

‘Nasıl geçti habersiz o güzelim aylarım...’

Hem Çeşme hem de Bodrum Momo’yu elimden geldiğince geç kapatmaya çalışıyorum. Çeşme özelinde hedefim 1 Ekim. Bizim açımızdan maliyetlerin kaçıp bizim kovaladığımız, misafirler açısından da ‘Harcadığıma karşılık en sürprizsiz hizmeti nerede alırım’ın sorgulandığı bir yaz oldu.

Yazarın Tüm Yazıları