Sesim geliyor mu Clubhouse?

Yeni bir dijital oyuncağımız daha var artık: Clubhouse.

Haberin Devamı

Kullanıcıları tarafından davet edilirsen girebildiğin yeni bir sosyal ağ.
Bana 3-4 gün önce davet geldi. Hemen girdim, bakındım ama şimdilik sadece uygulama içinde turistim.
Gözlemliyorum, pek aktif değilim. Çünkü Clubhouse ses temelli bir sosyal ağ.
İstersen oluşturulan konuşmalara dahil olup sadece dinleyebiliyorsun.
İstersen konuşabiliyorsun. Sana kalmış. Ortam demokratik. Ünlü bir oyuncu da olabiliyor konuşma grubunda, bir markanın CEO’su da, üniversite öğrencisi de...
Üstelik bazı konuşmalar gayet sıkı konular üzerinden yapılıyor. Panel gibi oluyor.
Aslında Clubhouse bir tür podcast. Ama konuşulanlar uçup gidiyor, yani sonradan tekrar dinleme şansın yok.
YAKINDA HERKESE
AÇIK OLUR
Evet, Clubhouse şimdilik dışa kapalı. Buna rağmen haftalık 2 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaşmış çoktan. Bu artışla beraber aplikasyonun kurucuları Paul Davison ve Rohan Seth yeni yatırım da almış.
Kısacası uygulama yakında herkese açık hale gelir diye düşünüyorum.
DAVET SİSTEMİ
NASIL İŞLİYOR?
Meşhur davet olayı da şöyle: Ne kadar çok ortak arkadaşın aplikasyona girerse sen de davet listesinde üst sıralarda görünüyorsun.
Bu da yetmiyor.
O listedeki ortak arkadaşlarından biri sana davet yollarsa Clubhouse’a buyur ediliyorsun.
Unutmadan, sadece iOS kullanıcıları girebiliyor aplikasyona.
Uygulama Android’e henüz uyumlu değil.
HERKES BİRAZ TURİST
Doğrusunu söylemek gerekirse yazmaya alışmış benim gibi biri için konuşma temelli bir uygulama ilk başta tuhaf geldi. Konuşmak yerine yazmak daha seksi olduğu için.
Ama konuşmaları dinlemek şimdilik zevkli. Eğer ufuk açıcı konuşmalarsa tabii...
Türk kullanıcılar ise henüz o kadar aktif değil. Herkes benim gibi turist biraz.

Nusret diğerlerine göre ne kadar şef?
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın hazırladığı GoTurkey adlı web sitesinde 19 ünlü Türk şef tanıtılmış. O şefler arasında Nusret Gökçe de yer aldığı için dünya âlem haberdar oldu bu listeden.
“Nusret neden tanıtım elçisi seçilmiş?” deniliyor ama bu şefler gerçekten tanıtım elçisi olarak mı seçildiler, o kısım pek anlaşılmıyor.
Sadece önde gelen Türk şeflerden oluşan bir liste yapılmış gibi görünüyor.
Bu şefler yurtdışına gidip uluslararası etkinliklerde mi boy gösterecek ya da onlarla nasıl bir tanıtım yolu izlenecek, net değil. Eğer Nusret’e karşı çıkılacaksa da şu açıdan karşı çıkılmalı:
Diğer adı geçen şefler arasında Nusret ne kadar şef özelliğine sahip?
Sonuçta marka sahibi ve dünyaca ünlü olmak başka, şef olup yeni bir şey yaratabilmek bambaşka bir durum.
Nitekim web sitesinde zaten Nusret’in şefliğinden ziyade tanınma biçimine yer veriliyor:
“Et hazırlama ve baharatlama tekniği internette sansasyon yarattı.”
Kısaca: Et tokatlama tekniği de diyebiliriz ona.
Günün sonunda, yine kendi kendimize polemik yaratıp yine kendi kendimize kalıyoruz gibi geliyor bana. Başka bir şey değil.

Haberin Devamı

Atık malzemeyle
yapılan o restoran
Sesim geliyor mu Clubhouse

Madrid’de geçtiğimiz yaz içinde açılmış bir restoran, şu an kimse gidip göremese de, tüm tasarımcı ve gastronomi meraklılarının dilinde.
Nedeni de şu: Restoranın tamamen atık malzemelerle yapılmış olması.
Mekan, Madrid’in eski yapılarından Espronceda Tiyatrosu. Burası yıkılıyor. Yerine MO de Movimiento adında bir restoran yapılıyor ama restoran yapılırken tamamen eski yapının yıkım malzemeleri kullanılıyor.
Mesela kalan molozlar MO’nun tezgahı oluyor. Tiyatronun zeminindeki ahşaplar restoran mobilyaları için kullanılıyor.
Aynı zamanda kendi kendine yeten bir restoran MO. Tavana yerleştirilen devasa toprak kaplar doğal klima işlevi görüyor.
Duvardaki bakırdan yapılmış imbikler mutfaktan gelen ısıyı çevreyi ısıtmak için yeniden kullanıyor. Su tüketimi için ise yağmur suyu toplama sistemi kuruluyor. Kısacası MO, “sürdürülebilirlik” kelimesinin hakkını veren bir restoran olarak öne çıkmayı başarıyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları