Bodrum’da yeme-içme fiyatı bu yıl rekor kıracak

İstanbullu lüks segment mekanların çoğu bu yaz Bodrum’da olacak ama bir yandan da menüdeki fiyatlar uçacak.

Haberin Devamı

Birkaç gündür soruşturuyorum.
Mekanlarda bir ana yemeğin bu sezon Bodrum’da ortalama 250 lira olması bekleniyor.
Başlangıç ve salataların da 100 liranın üstünde olması öngörülüyor.
Bir kokteylin fiyatı ise 130 ila 150 lira arasında değişebilir.
Bu fiyatların birçok nedeni var. Tüm mekancılar öncelikle artan maliyetleri öne sürüyor.
Bir de yıllardır “Bodrum fiyatı” denilen bir şey var.
Bodrum’a gelince fiyatlar iki-üç katına çıkarılır.
Bunların hepsi birleşince bu yaz menü fiyatları uçuşa geçecek.
Bu nedenle geçmiş yazların “Bir lahmacuna bu kadar para mı ödenir” tartışması gayet masum, gayet “ulaşılabilir” kalacak.

Çeşme’ye Swissótel ve başka sürprizler

Bodrum’da yeme-içme fiyatı bu yıl rekor kıracak

Haberin Devamı

Çeşme-Ilıca’daki 20 yıllık Sheraton Oteli bölgenin simgelerinden biriydi.
Di’li geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü Sheraton’ın büyük bir kısmı yıkılmış bile.
Yerine ise Avrupa’nın önde gelen otel zinciri Accor’un ünlü markası Swissótel yapılmaya başlandı.
Accor Dünya Ticaret Başkanı Yiğit Sezgin’in söylediğine göre Swissótel Çeşme’nin genel havası Miami otelleri gibi olacak.
Geniş balkonlar, azalan oda sayısı (toplam 248 oda) ve otelden ayrı yapılacak rezidans kısmıyla...
Haziran 2022’de açılması planlanan Swissótel’in yatırımcısı ise Dilek Holding.
Firma başkanı Adil Dilek iddialı:
“Swissótel’le birlikte Çeşme’yi Cannes gibi daha lüks bir segmente taşıyacağız.”
Accor grubunun başka sürprizleri de var.
Yiğit Sezgin basın toplantısında söyledi:
“Gözümüzü diktiğimiz bir grup var, The Stay otelleri” diye.
Sezgin, Muzaffer Yıldırım’ın The Stay markasını Accor işbirliğiyle yurtdışındaki noktalara taşımak istiyor.
Hatta bu konuyla ilgili Yıldırım’la görüşmelerine başladı.

THE HOXTON DA GELEBİLİR

Nitekim Accor grubunun ünlü zincir otellerin yanı sıra dünyaca ünlü lifestyle otel markaları da var: Delano, Mondrian ve Mama Shelter gibi.
Geçtiğimiz yılın kasım ayında ise Accor grubu Sharan Pasricha’nın kurduğu Ennismore’la beraber yeni bir ortaklığa imza atmıştı.
Ennismore, yeni nesil otelleri alıp büyütmesiyle tanınan bir grup.
En büyük markası da The Hoxton.
Pasricha, Londra Shoreditch’te 2006’da açılan bu cool otelin potansiyelini görmüş ve oteli Ennismore bünyesine katmıştı.
Şimdi The Hoxton’ın farklı ülkelerde dokuz tane oteli var.
Accor & Ennismore ortaklığı ise bize şunu gösteriyor:
Yeni nesil, lifestyle odaklı otelcilik anlayışı daha da büyüyecek ve gelişecek.
İşte aynı toplantıda Yiğit Sezgin, sadece The Stay’le olası işbirliğinden değil, şundan da bahsetti:
Accor & Ennismore bünyesindeki otellerden birini, mesela The Hoxton’ı, birkaç yıl içinde Türkiye’ye getirmek.
Bunun için Accor’un Orta Doğu ve Türkiye otelleri lifestyle markalarından sorumlu Louis Abboud ile birlikte hem İstanbul hem de Bodrum-Marmaris taraflarında keşif yapacakmış ilerleyen günlerde...

 

 

Yazarın Tüm Yazıları