Türk kadını bizi marka yaptı yabancı yatırımcılar talip oldu

LINEADECOR’un üreticisi Dekor Ahşap’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Ecemiş, hisselerinin bir bölümünü talip olan yabancı fonlara satıp İtalya’da hazır mutfak üreten yerel bir markayı almak istediklerini söyledi. Ecemiş, "Böylece Lineadecor’dan bağımsız, ondan ucuz ikinci bir alt markamız olacak" dedi.

YAKLAŞIK 18 yıldır hazır mutfak üreten ve önceleri İtalyan sanılan Lineadecor, bugün yabancı fonların ortak olmak istediği bir markaya dönüştü. Lineadecor’un üreticisi Dekor Ahşap’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Ecemiş, hisselerinin bir bölümünü talip olan yabancı fonlara satıp İtalya’da hazır mutfak üreten yerel bir markayı almak istediklerini söyledi. Ecemiş, "Böylece Lineadecor’dan bağımsız, ondan ucuz ikinci bir alt markamız olacak. Lineadecor’un kalitesi nedeniyle fiyatı yüksek. Bu yüzden daha ucuz ürün talep eden kesime yönelik ikinci bir marka istiyoruz" dedi.

Dekor Ahşap, makine mühendisi Ercan Ecemiş tarafından 1991 yılında kurulmuş. 2007 yılını 11 bin hazır mutfak ve 43 milyon YTL. ciroyla kapatması beklenen Lineadecor için Ercan Ecemiş’in hedefi 2011 yılında 22 bin adet hazır mutfak ve 100 milyon YTL ciroya ulaşmak. Dekor Ahşap’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Ecemiş ile hazır mutfak sektörünü ve Linedecor’un hedeflerini konuştuk.

Türkiye’deki hazır mutfak pazarının büyüklüğü nedir?

- Türkiye’nin yılda yaklaşık 500 bin hazır mutfak talebi var. Bu rakam geçen yıl da 460 bin civarındaydı. 2002’de ise Türkiye’deki hazır mutfak talebi 225 bin adetti.

Markalı üreticilerin bu pazardaki rolü ne kadar?

- Türkiye’de bir acı gerçek var. 500 bin civarındaki toplam pazarın sadee yüzde 10’u markalı mutfaklardan oluşuyor. Sektör ne kadar büyürse büyüsün bu oran değişmiyor. Markalı mutfak, belirli bir güvencesi ve satış organizasyonu olan, müşterinin gittiğinde yerinde bulabileceği üründür.

Sizin bu pazardaki payınız?

-
Lineadecor olarak 2006’da toplam 7 bin 500 adet, 2007’de ise 11 bin adet hazır mutfak ürettik. 2011 yılı hedefimiz ise 22 bin adet.

ORTAKLIĞI DEĞERLENDİRİYORUZ

Yabancı yatırımcıların son yıllarda Türkiye’ye olan ilgisi size de yansıdı mı? Ortaklık teklifleri var mı?

- Türkiye’ye son dönemlerde bir çok yabancı yatırımcı geliyor. Bizim de kapımızı çalan özel yatırım fonları oldu. Bebeğimizi büyüttük, yatırımlarımızı tamamladık. Artık yatırımcıların dikkatini çekiyoruz. Bize gelen ortaklık önerileri yüzde 30-60 arasında. Bizim düşüncemiz ise yüzde 50’den daha az bir hisse vermek ve yönetimi elimizde tutmak. Gelen teklifleri değerlendiriyoruz. Ancak biz uzun vadeli stratejik ortaklık önerilerine daha sıcak bakıyoruz. Stratejik ortaklık teklifleri de var.

Satıştan gelen kaynağı nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz?

- Belki yüzde 30 hisse satarız, gidip bizden daha ucuza mutfak üretebilen bir İtalyan firmasını alabiliriz. Burada ucuz ürün yaptıramıyoruz, çünkü ucuz ürün teknoloji ve yan sanayiye dayalı. Daha ucuza ürün yapabilen bir İtalyan firmayı alıp, Anadolu’da her yere yaymak istiyorum. Bunu tabii ki Lineadecor markası altına sokmam.

Görüştüğünüz şirketler var mı peki?

- İtalya’da görüştüğümüz bir firma var. Geçmişte 15 bin mutfak üretirken, şu an üretimi 10 bin adetlere düşmüş, markasız bir mutfak üreticisi var. Daha ucuz mal isteyenlere sunabileceğimiz ikinci markamız olsun istiyoruz.

Türk kadını bizi seçerek büyüttü

Girmek istediğiniz yeni pazarlar var mı?

- İç piyasada çok kuvvetliyiz. Türk kadını bence inanılmaz. Lineadecor tamamen Türk kadınının büyüttüğü bir marka. Türk kadını bizi seçerek büyüttü. 2002’de bizden daha fazla üretim yapan firmalar vardı, biz üçüncü sıradaydık. Bugün üretim adedinde birinci sıradayız.

Yeni bir sektöre yatırım düşünüyor musunuz?

- İleride bilgisayar yazılımı konusunda faaliyet gösteren bir firma almayı düşünüyoruz. 3-4 firmayla görüştük. Araştırmalarımız sürüyor.

İran’da iyi gidiyoruz New York’a hazırlanıyoruz

Şu anda hangi ülkelerde ürünleriniz satılıyor?

- Hazır mutfakta ihracat üretimin yüzde 10-15’idir. İsviçre, İzlanda, Kazakistan, Azerbaycan, İsrail ve İran’da bayilerimiz var. Lineadecor İran’da iyi gidiyor. Yılda 150 mutfak satıyoruz. Bundan sonra Amerika’ya açılmak bizim için önemli. New York pazarına girmek için görüşüyoruz.

Hazır mutfakta fiyatlarınız hangi aralıkta?

- Ortalama mutfak fiyatımız 6-7 bin YTL. Tabii 4 bin YTL’ye de, 8 bin YTL’ye de ürünümüz var. Mutfağın özelliklerine göre fiyatlar yükselebiliyor.

Gebze’deki fabrikamıza 19 milyon dolar yatırdık

Fabrikanızı neden Kartal’dan Gebze’ye taşıdınız?

- 1991’de Samandıra’da üretime başladık. Mutfak pazarının gelişeceğinden emin olduğumuz için 2002’de 7-8 yıllık bir plan yaptık. 10 bin metrekarelik fabrika binamızı 31 bin metrekareye, üretimin de 4-5 bin adetten 22 bine yükseltilmesini hedefledik. 2005’te Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde arsa alıp inşaata başladık. 2006’nın ortasında taşındık. Bugüne kadar bina ve teknolojiye 14 milyon dolarlık yatırım yaptık. 2008’de tamamlanacak 5 milyon dolarlık yatırımla, toplam maliyet 19 milyon dolara ulaşacak.

2007 ciromuz 43 milyon YTL, hedef 2011’de 100 milyon YTL

2007’yi nasıl tamamlıyorsunuz? Bundan sonraki hedefleriniz neler?

- Bu yılı yüzde 17 büyüyerek, 43 milyon YTL ciroyla kapatıyoruz. 2008’de yüzde 25.5 büyüyerek, 54 milyon YTL ciro planlıyoruz. 2011’de 100 milyon YTL’lik hedefimiz var. Türkiye’de 54 ayrı yetkili satıcıyla ürünlerimizi tüketicilere ulaştırıyoruz. 10 ülkede 13 özel yetkili satıcımız var.

ERCAN ECEMİŞ

Dekor Ahşap Sanayi (Lineadecor) Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Ecemiş, 1951 doğumlu. Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi Makine Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nde İşletme Yönetimi bölümünde yüksek lisans yaptı. Taksan, Mehmet Kavala Müesseseleri, Ford Traktör ve Hema’da çalıştı. 1980’de Makel Makina Sanayi ve Ticaret’i, 1991’de Dekor Ahşap’ı, 1993’te Depa’yı kurdu. Halen bu şirketlerin Yönetim Kurulu Başkanı.
Yazarın Tüm Yazıları