Rus zenginlerini ’Gizia’ ile yakaladı, 250 mağazayla moda merkezlerine girecek
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
LALELİ’de toptancıyken 4 yıl önce Rus zenginleri hedefleyerek Gizia’yı yaratan İsmail Kutlu, markasını artık dünyanın moda merkezlerine taşıyor.
İsmail Kutlu 21’i kendisine ait 91 mağazanın sadece 5’inin Türkiye’de bulunduğunu belirterek, 2011’de 250 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Beverly Hills’te mağaza açan Gizia, gözünü Milano, Tokya ve Paris’e çevirdi.
LALELİ’de toptancılık yaparken kendi markasını yaratmayı kafasına koyan tekstilci İsmail Kutlu, dört yıl önce Rus zenginleri hedefleyerek açtığı ’Gizia’ mağazalarını artık dünyanın moda merkezlerine taşıyor. Manifaturacı bir aileden gelen Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, "Dünyanın birçok ülkesinde artık Gizia kabullenildi. Bugün 21’i kendimizin olmak üzere 91 mağazamız var. Bunların sadece 5’i Türkiye’de. Hedefim 2011’de 250 mağazaya ulaşmak" diyor. Gizia, bugün aralarında Rusya, Yunanistan,Ukrayna, İspanya, Avusturya, İtalya, Fransa, İngiltere, Belçika, Amerika, Türk cumhuriyetleri, Mısır, Kuveyt, Suriye İsrail’in de bulunduğu 30’a yakın ülkede 300’den fazla noktada satılıyor. Geçen yıl 4 milyon dolar ciro gerçekleştiren Gizia, bu yıl 7 milyon dolar bekliyor. İsmail Kutlu, "Ürünlerimiz içinde 3 bin 500 dolarlık elbiseler var. Bizim gözümüz zenginin cebinde" diyor. ABD’ye de ülkenin en gözde bölgelerinden Beverly Hills’te açtıkları mağaza ile adım atan Gizia’nın hedefinde dünyanın moda merkezlerinden Milano, Tokya ve Paris’te mağaza açmak var. İsmail Kutlu ile Gizia’nın hedeflerini ve hazır giyim sektörünü konuştuk.
Æ Kaç yıldır tekstil sektöründesiniz, Gizia nasıl doğdu?
- Malatyalı manifaturacı bir ailenin çocuğuyum. Ağabeylerim daha önce İstanbul’a gelip yerleşmişti. Ben de 1986 yılında onların yanına geldim. 1987 yılında Beyazıt’ta kendi işimi kurdum. Ticari markalara ucuz ürünler üretiyorduk. 2005 yılına kadar böyle devam ettim. 2005 yılı başında kendi markamı yaratmaya karar verdim. Dört yıl önce Gizia’yı kurarak ’dünya markası olmak’ için yola çıktım. Gizia’ya yatırıma odaklandım. Tekstilde bütün dünya markalarına üretim yapmamıza rağmen, dünya markası olan markamız yok. Gizia’yı kurarken ürünümü yüksek fiyatlardan satmak için yola çıktım.
- Türkiye’de 20 Euro’ya ürettirilen ürünler tanınmış markaların etiketiyle 600 Euro’ya satılıyor. Dünya markası olmanın değerini burada görüyoruz. Bugün artık bizim de perakende mağazalarımızda 3 bin 500 dolara sattığımız ürünlerimiz var. Gizia’yı kurarken marka olmaya inandık. Biz her yıl kazandığımızın yüzde 80’ini markamıza yatırıyoruz, yüzde 20’sini de olası zor durumlara karşı hazır olmak için elimizde tutuyoruz.
Türk olduğumuzu saklamadık
Æİlk mağazalarınızı neden yurt dışında açtınız? Markanıza yabancı imajı mı kazandırmak istediniz?
- Kendi ülkemde mağaza açmak daha kolay. Ancak öncelikle yurtdışında kendimizi duyurmak istedik. İç pazarda Türk insanı alışveriş yaparken ürünün kalitesinden çok etiketine bakıyor. Yabancılar ise önce ürünün kalitesine ve modeline bakıyor, beğenirse markası ne olursa olsun umurunda olmuyor, satın alıyor. Bu yüzden dışarıdan başladık. Rusya’nın ardından 2006 yılında Atina’ya girdik. Bizim ürünlerimizde ’Made in Turkey’ yazar. Bunu yazmazsak ürünümüzü istediğimiz fiyattan alacağını söyleyen firmalar bile çıktı. Ama Türk olduğumuzu saklamak bize ters geldi.
ÆŞu anda hangi ülkelerde Gizia markası var?
- Avrupa’nın birçok ülkesinde artık Gizia kabullenildi. Bugün 21’i kendi mağazamız, 70’i franchise olmak üzere 91 mağazamız var. 200 kornerde ürünlerimiz yer alıyor. Moskova’da 5 mağazamız, Atina’da üç mağazamız, 8 konerimiz, bir show-room’umuz var. Yavaş yavaş franchise vereceğiz. İspanya, Romanya, Bulgaristan, Polonya’da kendimizi kabul ettirdik. Gizia, bugün aralarında Rusya, Yunanistan, Ukrayna, İspanya, Avusturya, İtalya, Fransa, İngiltere, Belçika, Amerika, Türk cumhuriyetleri, Mısır, Kuveyt, Suriye İsrail’in de bulunduğu 30’a yakın ülkede 300’den fazla noktada satılıyor. Dubai’de lüks alışveriş merkezi Dubai Mall’dayız, Mall Arabia’da da mağaza açacağız. Bizim gözümüz zenginin cebinde. Yurtiçinde çok fazla mağaza düşünmüyorum.
ÆBundan sonraki hedefleriniz arasında hangi ülkeler var?
- Benim gönlümde Amerika’da büyümek yatıyor. İtalya’da kendi mağazamız yok, ama mutlaka mağaza açacağız. Milano, Tokyo ve Paris’te kesinlikte mağazamız olmasını istiyoruz. 2011’e kadar mağaza sayımızı franchise sistemiyle 250’ye çıkaracağız. Ama Türkiye’de 15 mağazanın üzerine çıkmayız.
İç pazarda çok
yaygınlaşmayacağız
Æ2008 başında girdiğiniz iç pazarda hedefleriniz neler?
- Bizim iç pazara giriş hedefimiz 2009’du ama bir yıl önce, 2008’de bu hedefimizi gerçekleştirdik. İstanbul’da Nişantaşı ve Laleli’de iki mağaza açtık. İki mağaza daha açabiliriz. Ürünlerimiz çok pahalı olduğu için çok yaygınlaşmayacağız. Ayrıca Antalya’da lüks bir tatil tesisi içinde küçük mağazamız var. İzmir ve Ankara’da bir ya da iki mağaza açabiliriz. Antalya’da iki mağazamız var, iki tane daha olabilir. Bodrum Türkbükü’nde bir mağaza olabilir.
Æ 2007 yılını nasıl geçirdiniz, bu yılı nasıl tamamlayacaksınız?
- Geçen yıl 4 milyon dolar ciro yaptık. 2008 yıl sonu beklentimiz 7 milyon dolar. 2009-2010’larda 20-25 milyon dolarlara kadar bu rakamı yükseltiriz diye düşünüyoruz.
Rusya pazarından vazgeçemeyiz
ÆRusya’ya ihracatta yaşanan sıkıntılardan nasıl etkileniyorsunuz?
- Rusya ile zaman zaman sezonlarda sorun yaşıyoruz. Bu sorunun giderileceğine inanıyorum. Geçtiğimiz haziranda yaptığımız bir ihracatı 50 gün sonra Rusya’ya sokabildik. Mağazalarımız dünya markalarıyla aynı anda sezon açamadı. 15 Temmuz yerine 20 Ağustos’ta sezon açabildik. Ama biz rusya pazarından çekilmeyeceğiz. Bütün dünyanın gözünün üzerinde olduğu bir pazar. Avrupa ekonomisi çökmüş durumda, Amerika sıkıntıda. Ama Rusya’da tam tersi tüketim çok yüksek. İnsanlar orada giyime önem veriyor, lükse çok düşkünler.
Çin’den korkmuyorum Türkiye dışında
üretimi düşünmüyorum
ÆYurtdışında üretim düşünüyor musunuz?
- Şu anda İstanbul’da üretim yapıyoruz. Türkiye dışında hiçbir yerde üretim yapmayı düşünmüyorum. Şu andaki üretimimiz yılda 150-200 bin adet arası. Hedefimiz yıllık 500 bin adete kadar çıkmak. Bu da önümüzdeki 10 yılda olur.
ÆÇin mallarıyla rekabetten korkuyor musunuz?
- Bugün Çin’den korkuluyor, ama niye korkuyoruz anlamış değilim. Biz Çin’e de gideceğiz. Mağaza açmak için araştırmalarımızı yapıyoruz. Çin’de gerçekten önemsenmesi gereken zengin bir kesim var. Bugün piyasalar o kadar oynak ki, artık ekonomiye göre hareket etmek gerekiyor.
Erkek
giyimi için henüz erken
ÆErkek giyime girecek misiniz?
- Şu anda bütün enerjimizi Gizia’ya veriyoruz. Kadın giyiminde çok başarılıyız, ama erkek giyim için de çok talep var. Ben herkesin bildiği işi yapmasından yanayım. Erkek giyiminde de başarılı olacağımızı düşünüyorum ama henüz erken.
Bu marka hayalimdi şu aşamada satmam
ÆYabancılardan ortaklık teklifleri geliyor mu?
- Yılbaşında Avrupalı ve Rus şirketlerinden Gizia markasını satın alma teklifleri geldi. Yüzde 30-50 arasında ortaklık teklif eden oldu. Ama ben henüz düşünmüyorum. Bu marka benim hayalim, hedefimdi. Yavaş yavaş dünyada tanınan bir Türk markası yaratıyorum. Kesinlikle markamı şu aşamada satmayı düşünmüyorum.
İSMAİL KUTLU
GİZİA Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, 1966 yılında Malatya’da doğdu. 1986 yılına kadar manifaturacı ağabeyleriyle çalıştı. 1987 yılında kendi firmasını kurarak tekstil sektörüne girdi. 2005 yılı başında kurduğu Gizia Tekstil ile Gizia markasını yaratarak, Rusya ve Ukrayna’da mağaza açmaya başladı. Aynı zamanda, Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD) Başkanı.