Kahvaltıyı sevdirip 1 milyar YTL’yi geçti, hedefe organik gıdayı koydu
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
YAŞAR Holding Gıda Grubu Ticari Operasyonlar Başkan Yardımcısı Azmi Gümüşlüoğlu, grubun gıda cirosunun 1 milyar YTL’yi aştığını ve geçen yıl sütlü ürünlerde çocuklara kahvaltıyı sevdiren ürün yelpazesini genişlettiklerini söyledi.
Gümüşlüoğlu, organik gıdaya da yatırım yapacakları mesajını verdi.
TÜRKİYE’de yaklaşık 30 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan hızlı tüketim ürünleri pazarı içinde gıdanın payı 10.5 milyar doları buldu. 18 ayrı kategoride üretim yapan ve gıdadaki cirosu 1 milyar YTL’yi aşan Yaşar Holding, hem mevcut kategorilerde ürün çeşitliliğini artırıyor, hem de gıdada yeni ürünlere odaklanıyor. 2008 yılında yüzde 25 büyüme hedeflediklerini belirten Yaşar Holding Gıda Grubu Ticari Operasyonlar Başkan Yardımcısı Azmi Gümüşlüoğlu, grubun sütle başladığı organik gıda alanında da önümüzdeki süreçte yeni ürünlerle pazarda yerini alacağını söyledi. Son dönemlerde pazara sundukları yeni süt ürünleriyle ilköğretim çağındaki çocuklara kahvaltıyı sevdirmeyi amaçladıklarını vurgulayan Azmi Gümüşlüoğlu ile Yaşar Holding’in gıda sektöründeki gelişimini ve yeni yatırımlarını konuştuk.
Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri sektörünün büyüklüğü nedir, bunun ne kadarını gıda oluşturuyor?
- Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri sektörünün yaklaşık 30 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bu pazarın yaklaşık 10.5 milyar dolarlık kısmını gıda oluşturuyor. Bu kategoride Pınar açısından çok önemli bir potansiyel olduğuna inanıyoruz.
Yılın ilk üç ayını nasıl geçirdiniz, piyasaları nasıl görüyorsunuz?
- İlk üç ay planlarımız doğrultusunda gelişiyor. Yılın ilk iki ayı daha hareketliydi. Mart ayı ile birlikte ara kanallarda bir yavaşlama oldu. Muhtemel bir ekonomik sıkıntı beklentisiyle özellikle ara kanalın stoklarını aşağılara indirmeye çalıştığını, siparişlerinde kesintiye gittiğini görüyoruz. Ama tüketici tarafına henüz yansımış bir durum yok. 2008 ve sonrası için pozitif düşünüyoruz.
Kahvaltı davranışları etkiliyor
Son dönemlerde neden kahvaltıya ve Pınar Beyaz’a odaklandınız?
- Eğitim çağındaki çocuklar için en önemli öğün kahvaltıdır. Türkiye’de ilköğretim çağında 11 milyon ilköğretim öğrencisi bulunuyor. Birçoğu sabah kahvaltısı yapmadan okula gidiyor. Yapılan araştırmalar, hırsızlık, kurallara uymama, öğretmen ve aileyle geçimsizlik gibi davranış bozukluklarının yemek yememekle bağlantılı olduğunu göstermiş. Düzenli kahvaltı etmeye başlayan çocukların daha dikkatli ders dinlediği, matematikte daha yüksek notlar aldığı ve daha az psikolojik problemler ve davranış bozuklukları gösterdikleri saptanmış. Buradan hareketle ’Pınar Beyaz’ı geliştirdik. Çocuklara kahvaltıyı sevdirdik.
Yeni organik ürünler geliyor
Önümüzdeki dönemde gıdada girmek istediğiniz yeni alanlar var mı?
- 40’tan daha fazla yeni konsepti test ediyoruz. Doğru zamanda bunlar arasında potansiyelini ispat edenleri piyasaya sunma planlarımız var. Bunlar için de yeni kategoriler de var. Organik ürünlere de yatırım yapacağız. Organik ürün, bugün küçük, ama gelecekte büyük kategorilerden biri olacak. Türkiye’nin tek organik sütünü Pınar markasıyla tüketiciyle buluşturuyoruz. Doğan Holding’in Gümüşhane Kelkit’teki organik çiftliğinden elde edilen sütleri biz işliyoruz. Bu işbirliğimizi hızlı bir şekilde büyütebilmek için birlikte çalışıyoruz. Organik olarak yeni ürünleri lanse edeceğimizin müjdesini verebiliriz.
Balık işi öne çıkacak
Balık işinizi büyütecek misiniz?
- Türkiye’de ilk kültür balıkçılığını Pınar başlattı. Çipura ve levrek ağırlıklı üretimimiz var. Gelecekte Türkiye’nin potansiyeli ile birlikte balık işi öne çıkacak.
2007’de yüzde 17 büyüdük, 2008 hedefimiz yüzde 25
2007 yılını nasıl geçirdiniz?2008 hedefleriniz nedir?
- Yaşar Gıda Grubu olarak 2007 yılında 1 milyar YTL’nin üzerinde 1 milyar 59 milyon YTL ciro gerçekleştirdik. Satışlarımız 2007’de yüzde 17 büyüme gösterdi. Satışlarımızın yüzde 14’ü ev dışı tüketim kanalından geldi. Yaklaşık 27 milyon dolarlık ihracat yaptık. 2008 hedefimiz yüzde 25 büyümek, ihracatımızı da yüzde 16 artırmak. 2007’de 200 milyon YTL’lik yatırım yaptık. 2008’de yatırım miktarının da yüzde 25 artmasını hedefliyoruz.
Ambalajlı süt pazarında çift haneli büyüyoruz
Türkiye’de süt sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
- Pınar Süt ile Türkiye’deki hanelerin yüzde 40’ına ulaşıyoruz. Süt sektörü gelişiyor. Yarınlar için çok daha önemli olacağına düşündüğümüz bir kategori. Türkiye’deki 420-450 milyon litrelik ambalajlı süt pazarında yüzde 26’lık ciro payı ile lider durumdayız. Geçtiğimiz birkaç yıldır çift haneli büyüme rakamları içindeyiz.
AZMİ GÜMÜŞLÜOĞLU
YAŞAR Holding Ticari Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Azmi Gümüşlüoğlu, 1969 Ankara doğumlu. Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra New Hampshire College’te İşletme Yüksek Lisansı yaptı. İş hayatına 1994 yılında American Frozen Foods’ta Satış Temsilcisi olarak başladı. 1996’da yönetici adayı olarak Nestle Türkiye’ye katıldı. 1998-2005 arasında sırasıyla Nestle Azerbaycan’da Ülke Müdürlüğü, Nestle Türkiye’de İş Geliştirme Müdürlüğü, Genel Satış Müdürlüğü, Nestle Mısır’da Kuru Gıda Genel Müdürlüğü yaptı. 2005-2007 arasında Nestle Türkiye’de Kuru Gıda ve Pazarlama Direktörlüğü ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevini yürüttü. 2007’de Ticari Operasyonlar Başkan Yardımcısı olarak Yaşar Holding’e katıldı. Gümüşlüoğlu, Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi.