Paylaş
Türkiye’nin 6 yılda ciro, kárlılık ve pazar payında 25 ülke arasında ikinci sıraya yükseldiğini gören Hero, Türkiye’deki Genel Müdür Nasuh Önal’ı İspanya’daki merkezine Başkan Yardımcısı atadı.
GLOBAL krizin etkisi sürerken Ülker, dünya devi gıda şirketi İsviçreli Hero’ya yönetici transfer etti. Türkiye, Hero ülkeleri içinde 6 yılda ciro, kárlılık ve pazar payında 25 ülke arasında ikinci sıraya yerleşti. 6 yıl önce girdiği Türkiye’de ikinci fabrikasını 13 Ocak’ta açmaya hazırlanan Hero, Ülker Hero Baby’nin Genel Müdürü Nasuh Önal’ı Bebek Beslenme Kategorisi Pazarlama Başkan Yardımcılığı’na getirdi. Hero Grubu Bebek Beslenme Başkanı Rene B?nziger’e bağlı çalışacak olan Hero’nun bebek beslenme merkezinin yer aldığı İspanya’daki görevine 1 Şubat’ta başlayacak. Yeni görevinde Türkiye’den de sorumlu olacak olan Nasuh Önal, Ülker Hero Baby Genel Müdürlüğü’nü 15 Ocak’ta Ramon Morte Fernandez’e devredecek. Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal, bundan böyle Hero’nun birçok ülkeye gönderdiği kavanoz maması ihtiyacını İspanya ve İsveç’ten Türkiye’deki fabrikaya kaydıracağını söyledi. Nasuh Önal ile İspanya’daki yeni görevine başlamadan önce Türkiye’deki bebek beslenme sektörünü ve hedeflerini konuştuk.
Pazar 1 milyar dolara koşar
Bebek beslenme pazarının büyüklüğü nedir?
-Bebek beslenme pazarı, biberon mamaları, tahıllı kaşık mamaları, kavanoz maması ve bebek bisküvilerinden oluşuyor. 0-36 ay arası bebek ve küçük çocukların beslenmesiyle ilgili ürünleri kapsıyor. Bugün 200 milyon dolar olan pazarın 1 milyar dolara çıkmasının mümkün olduğunu düşünüyorum. Pazarda bir çok oyuncu var. Ama sadece biz yerli üretim yapıyoruz. Türkiye, Avrupa’da önemli pazar olma yolunda ilerliyor. Türkiye’de yılda 1.4 milyon bebek doğuyor. Bu Avrupa’da pek görülmeyen bir bebek sayısı. Ama satın alma gücü bizi aşağı çekiyor.
Pazarın büyüme hızı nasıl?
-Büyüme oranlarında uzun yıllardır alışık olduğumuzun altında düşen bir eğilimle gidiyoruz. Son 12 aylık büyüme oranı tonajda yüzde 5, ciroda yüzde 8 büyüdü. Özellikle kavanoz mamaları yüzde 55 büyüyor.
6 yılda ikinciliğe oturduk
Ülker Hero’nun pazar payı nedir?
-Toplam tonajda pazarın yüzde 49’una sahibiz. Bebeklerin boğazından geçen bebek beslenme ürünlerinin yüzde 49’u Ülker Hero Baby markalı. Fiyat seviyelerimizin daha makul olması bizi değer pazar payında yüzde 32’ye getiriyor. Sektörde zaten iki büyük oyuncu var. Danone ve Ülker Hero tonajda pazarın yüzde 90’ını karşılıyor.
Türkiye’nin Hero içinde geldiği nokta neresi?
-Hero, bugün Uzakdoğu hariç bütün kıtalarda bebek beslenme işi yapıyor. Türkiye Hero dünyasındaki 25 ülke içinde, pazar payı, kárlılık ve satışlarda iki numaraya oturdu. Birinci İsveç. Geçen yıl birinci yine İsveç’ti. Türkiye İspanya ve Kuzey Amerika’nın ardından dördüncüydü. Sadece ciro alarak baktığımızda ise Türkiye hálá dördüncü sırada.
İsviçreli Hero’nun cirosu 2 milyar dolar
BEBEK beslenmesi sektörünün önde gelen gruplarından Hero’nun yıllık cirosu 2 milyar dolar civarında. Geçen yıl yüzde 8’lik büyüme ile
NASUH ÖNAL HERO Gıda Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Nasuh Önal, Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği mezunu. Koç Üniversitesi’nde Executive MBA yaptı. İş hayatına 1992’de Procter & Gamble Eczacıbaşı’nda ürün müdür yardımcısı olarak başlayan Önal, 1999’da İsviçreli Hero Group’un Türkiye’deki şirketi Hero Gıda’ya Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi oldu. 2005’te Hero Grubu’nda Genel Müdürü seçildi. 1 Şubat 2009 itibariyle Hero’nun Bebek Beslenme Kategorisi Pazarlama Başkan Yardımcılığı’na atandı. |
Paylaş