500 milyon Euro bütçemiz var satın alacak şirket arıyoruz

Accor Services Türkiye Genel Müdürü Gilles Coccoli, Accor Grubu’nun yeni stratejisi içinde şirket satın almalarının da bulunduğunu belirterek, "Türkiye’de de bizi büyüteceğine inandığımız şirket olursa satın alabiliriz" mesajını verdi.

Accor’un yeni yönetiminin dünyada satın almalara ayırdığı 1 milyar Euro’nun 500 milyon Euro’sunu harcadığını söyleyen Coccoli, "Ancak 500 milyon Euro daha gidecek yer arıyor" dedi.

TÜM dünyada yemek kuponu hizmeti sunan Accor Services’ın Türkiye Genel Müdürü Gilles Coccoli, Accor Grubu’nun yeni stratejisi içinde şirket satın almalarının da bulunduğunu belirterek, "Türkiye’de de bizi büyüteceğine inandığımız şirket olursa satın alabiliriz" mesajını verdi. Accor’un yeni yönetiminin dünyada satın almalara ayırdığı 1 milyar Euro’nun 500 milyon Euro’sunu harcadığını söyleyen Coccoli, "Ancak 500 milyon Euro daha gidecek yer arıyor" dedi.

Türkiye’de yemek kuponu sistemini kullanabilecek haldeyken henüz sisteme dahil olmayanlar yüzünden mevcut potansiyelin sadece yüzde 10’unun kullanıldığını belirtten Coccoli, "Türkiye’deki pazar şu anda 7 milyon Euro, ancak Türkiye’deki mevcut potansiyel 7 milyar Euro’luk bir hacim oluşturuyor" diye konuştu. Bu pazarı büyütmek istediklerini vurgulayan Coccoli’nin hedefi, şu anda Accor Grubu içinde yüzde 2 paya sahip olan Türkiye’nin bu konumunu yüzde 5’e çıkartmak. Accor Services Türkiye Genel Müdürü Gilles Coccoli, yemek kuponu sektörünün yanısıra Accor’un Türkiye pazarına bakışını ve yeni ürünlerini konuştuk.

Büyümek için nasıl bir strateji izliyorsunuz?

- Accor, şu anda dünyada büyük bir değişim içinde. 2006 yılında yönetim değişti ve dünyada daha da gelişmek üzere yeni bir strateji belirledi. Accor Grubu dünyada açtığı otellerin sayısını artırırken, Accor Services’ı da büyütme kararı aldı. Bu strateji içinde Türkiye çok önemli bir yer tutuyor. Eskiden organik büyürken, artık tüm dünyada şirket satın alma yoluna da gidiliyor. Hangi şirket bize katkıda bulunabilir bakılıp satın alınıyor. Yeni yönetim satın almalar için 1 milyar Euro ayırdı. Bunun 500 milyon Euro’su bugüne kadar kullanıldı. Hálá 500 milyon Euro’muz var.

Türkiye’de servis sektöründe şirket satın almayı düşünüyor musunuz?

- Bu bütçe dünyanın herhangi bir yerindeki satın almalar için ayrılmış durumda. Uygun şirket olması halinde bu bütçeyi biz de kullanabileceğiz. Türkiye’de de büyümemize katkısı olacak, servis ya da diğer alanlarda faaliyet gösteren bir şirketi satın almayı düşünebiliriz. Ama şu an için attığımız bir adım yok.

Accor Services’ın yemek kuponu dışında Türkiye’deki sunacağı yeni ürünler olacak mı?

- Türkiye’de 1992 yılında Ticket Restaurant ile yer edindik. Accor Services’in diğer ürünlerini de Türkiye’de hayata geçirmek istiyoruz. Türkiye de bu konularda büyümeye çok açık, potansiyeli çok yüksek bir pazar. Yemek kartlarının yanı sıra, hediye kartları, benzin kartları, kuru temizleme, otel, kreş kartları ve otobüs kartları içinde Türkiye’de çalışmalarımız olacak.

HERKESİN KAZANDIĞI ÇEMBER

Sunduğunuz hizmetler çalışana ve işverene ne getiriyor?

- Biz herkesin kazandığı bir çember oluşturuyoruz. Sunduğumuz birçok yenilikçi çözümlerle çalışanların motivasyonunu artırarak işverene karşı sadakatini kazandırırken, çalışana da önemli avantajlar getiriyoruz. Bugün birçok ülkede çalışanlara yapılan beslenme, çocuk, kültürel, tatil yardımı gibi yardımlarda bizim ürünlerimiz kullanılıyor. Devlet de daha fazla vergi topluyor. Çalışan motive edilerek, şirkete olan bağlılığı artırılıyor. İşveren çalışanına verdiği yemek yardımının gerçekten yemeğe harcandığını garanti ediyor.

Ürününüzü kullanan şirkete vergi avantajı sağlanması devletin vergi kaybına yol açmıyor mu?

- Ürünlerimizin hepsi vergi avantajı üzerine kuruluyor. Şirketler bu tür yardımlar için teşvik ediliyor. Devlet de yeni açılan ve büyüyen kurumlardan daha fazla vergi toplayabiliyor. Brezilya’da yapılan bir araştırma, sistem için oluşturulan her 1 Euro vergi indirimi sayesinde devletin bu çemberden 15 Euro kazancı olduğu gösterdi. Çünkü herşey kayıt altına alınıyor. Devletin ciddi kazancı var aslında.

35 ülkede 23 milyon kullanıcı

ACCOR Grubu bünyesindeki Accor Services, 35 ülkede 370 bin kurumsal müşteri ve 23 milyon kullanıcısına, 1 milyon üye kuruluş ile hizmet veriyor. Accor Services, Türkiye’de ise bugün 11 bin kurumsal müşterinin 220 bini aşkın çalışanına 27 binin üzerinde restoranda yemek kuponu ve çipli yemek kartı Ticket Card ile hizmet veriyor. 2006 yılında Türkiye’de de otel açmaya başlayan Accor Grubu, 2015’e kadar 50 otel açmayı planlıyor. Accor Grup dünyada Sofitel, Novotel Mercure, Suitehotel, Ibis, Red Roof Inn, Etap Hotel, Formule 1 ve Motel 6 markaları ile 90 ülkede 4 bin otele sahip.

Türkiye geliştikçe yemek alışkanlığı da değişiyor

Türkiye’de pazarın büyüyeceğine inanıyor musunuz?

- Mevcut potansiyel hem Türkiye’nin gelişmesi, hem de kültürel ve sosyal alışkanlıklarının değişmesiyle de büyüyor. Küçük şehirlerde çalışanlar hálá öğle yemeklerini evlerinde yiyor. Zaman içinde bu alışkanlık değişiyor. Birçok şirket kendi içinde mutfak kullanıyor şu anda, ekonomik aktiviteler geliştikte insanlar öğle yemeklerini restoranlarda yemeye başlıyor. Bazı şirketler kendi mutfaklarını kapatıp dışarıdan hizmet almayı seçebiliyor.

2 yıldır yüzde 25 büyüdük 2008’de hedef bunu yakalamak

Yemek kuponu pazarındaki payınız nedir?

- Şu anda mevcut pazarda bizim payımız yüzde 38-39 civarında. Son iki yıldır yüzde 25 büyüdük. Önümüzdeki yıl da yüzde 25 büyümek istiyoruz. Pazara sunmayı düşündüğümüz yeni ürünler de bize yüzde 5 ek pazar payı getirecektir.

Türkiye’de kaç kullanıcınız var?

- 2006’da 220 bin kullanıcımız vardı. 2007’de 245 bine ulaştık. 2008 hedefimiz ise 270 bin kullanıcı.

Hediye kuponları için şirketlerle görüşüyor

ACCOR Services, Türkiye’ye getirmeyi planladığı ’hediye kuponları’ için Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası şirketler başta olmak üzere büyük firmalarla görüşüyor. Dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistemde, hediye kuponları çalışanların performansların ödüllendirilmesine bağlı olarak veriliyor ya da yılbaşı, bayram gibi özel günlerde tüm çalışanlara dağıtılıyor.

Yemek kuponu pazarı 7 milyon Euro

Yemek kuponu sisteminde şu anda Türkiye’deki potansiyel nedir?

- Türkiye’de 1992 yılında başladık. Bugün biz ve diğer bizim gibi kuruluşlar potansiyelin yüzde 10’unu kullanıyoruz. Bu sistemden yararlanabilecek olduğu halde bunların yüzde 90’ı henüz sisteme dahil değil. Şu anda sistemi 700 bin kişi kullanıyor. Türkiye’deki tahmini pazar henüz 7 milyon Euro civarında. Ama gerçek potansiyelin 7 milyar Euro olduğunu tahmin ediyoruz.

GILLES COCCOLI

ACCOR Services Türkiye Genel Müdürü Gilles Coccoli, 1969 yılında Fransa’da doğdu. ABD’de ana branşı bilgisayar bilimlerine ek olarak işletme ve ekonomi eğitimi gördü. 1991-1993 yılları arasında İspanya ve Brezilya’da Yüksek Ticaret Eğitimi aldı. İş hayatına 1990’da ABD’de General Electric’te başladı. 1992’de Meksika’da Bosch’da çalıştı. İş hayatına 1993’te Brezilya’da devam eden Gilles Coccoli, Ticket Restaurant ürün lansmanı projesinde, üretim metodu ve maliyet çalışmalarını üstlendi. Daha sonra Paris’te GSI’da Tesis Yönetimi Bölümü Finans Direktörü oldu. 1997 yılına kadar Arthur Andersen’de çalıştı. 1997’de Accor Brezilya Ticket Bölümü’nde direktör olarak görev aldı.
Yazarın Tüm Yazıları