4 şirket ortak 25 milyon doları buldu, takıda liderliğe soyundu

MIORO’nun kurucusu Naim Gençoğlu, HSC’nin kurucusu Hakkı Sezer, Trend Gold’un kurucusu Tuncay Encür ve Sözer Kuyumculuk’un kurucusu Metin Sözer’in biraraya gelerek kurduğu Gessart, Jival markasıyla ilk yıllarının sonunda 25 milyon dolar ciroya ulaştı. Jival Yönetim Kurulu Başkanı Naim Gençoğlu, altın takı pazarında 2010 yılında liderlik koltuğuna oturmayı hedeflediklerini söyledi.

ALTIN sektöründe Kapalıçarşı için uzun yıllar ayrı ayrı üretim yapan dört üreticinin ortakları, geçen yıl biraraya gelerek ’Gessart’ adıyla yeni bir şirket kurup ’Jival’ markasını yarattı. Mioro’nun kurucusu Naim Gençoğlu, HSC’nin kurucusu Hakkı Sezer, Trend Gold’un kurucusu Tuncay Encür ve Sözer Kuyumculuk’un kurucusu Metin Sözer’in biraraya gelerek kurduğu Gessart, Jival markasıyla ilk yıllarının sonunda 25 milyon dolar ciroya ulaştı. Jival Yönetim Kurulu Başkanı Naim Gençoğlu, altın takı pazarında ’hem marka bilinirliği, hem de ciro büyüklüğünde’ 2010 yılında liderlik koltuğuna oturmayı hedeflediklerini söyledi.

Jival Yönetim Kurulu Başkanı Naim Gençoğlu, "Kuyumcularımızın ve hanımların beklentilerini ve tercihlerini çok detaylı araştırarak Jival markasını yarattık. Yıllardır bu sektörün her aşamasında bulunarak edindiğimiz geniş tecrübeyi, estetik ve yenilikçilikle birleştirerek sektörde lider olmayı hedefliyoruz" dedi. Türkler’den gelen yoğun başvuru üzerine Türkiye’den önce Almanya’da mağaza açan Jival’in Yönetim Kurulu Başkanı Naim Gençoğlu ile yeni Jival’in doğuşunu, hedeflerini ve altın takıdaki değişimi konuştuk.

Altın sektöründe 4 üretici yeni bir marka için nasıl biraraya gelebildi?

- Jival’in kuruluş hikayesi aslında pek alışıla gelmiş değil. Genelde firmalar kendi ürettikleri ürünleri pazarlayabilmek adına markalaşmaya gider. Biz ise dört ayrı üretici firma biraraya gelip bir dağıtım şirketi kurup yeni bir marka yarattık. Sektörde bu ortaklığın çok uzun ömürlü olmayacağı düşünülüyordu. Ama bugün geldiğimiz noktada bunun olabileceğini gösterdik. Jival için toplandığımızda herkes kendi şirketlerindeki şapkasını dışarıda bırakıyor. Kurumsal bir yapı oluşturmaya çalıştık. 4 firmanın ürettiği farklı ürün grupları vardı. Bu ürünleri Jival adı altında toplayarak yola çıktık.

MARKA OLUŞTURMAK KOLAY DEĞİL

Hedefiniz nedir?

- Jival’in 2010 yılına kadar kendi konusunda lider olmasını hedefledik. Yaptığımız piyasa araştırmalarında da 2010 yılına kadar planladığımız lider olma hedefine ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. İlk yıl ciromuz 25 milyon doları buluyor. Önümüzdeki yıl bu rakamı yüzde 50 artırmayı hedefliyoruz.

Marka olmaktan ne anlaşılmalı?

- Markalaşmak, ürünlerin bir marka adı altında tüketiciye ulaştırılmasıdır. Ürettiğiniz ürünün altına imza atıyorsunuz demektir. Bulunduğunuz sektörde marka olmayı hedefliyorsanız doğru ve nitelikli ürün yapmanız ve doğru şekilde sunmanız gerekiyor. Yola çıkarken marka oluşturmanın çok kolay olmadığının bilincindeydik.

Son yıllarda altın sektöründe neden bu kadar çok marka ortaya çıktı?

- Kuyumculuk sektöründe bu kadar çok marka nereden çıktı deniliyor. Ama kuyumculuk uzun yıllardır var olan, ancak kendi içine kapanık bir sektör. 1990’lardan sonra oluşan üretim fazlalığı, satışları artırabilmek için bu sektörde de markalaşma ihtiyacı ortaya çıkardı.

Türkiye’de ilk mağazamızı Palladium’da açacağız

Mağaza açmayı düşünüyor musunuz?

- Corner ya da mağaza açmayı ileride düşünüyorduk. Ancak gelen istekler doğrultusunda bunu daha öne almak için çalışmalara başladık. İlk perakende mağazamızı Gençoğlu olarak ortağı olduğumuz Palladium Alışveriş Merkezi’nde 2008 yılında açmayı planlıyoruz. Diğer alışveriş merkezleriyle de görüşmelerimiz sürüyor. Kaç mağaza açacağımıza henüz karar vermedik.

Ürünleriniz şu anda kaç noktada satılıyor?

- Türkiye genelinde 1500 noktaya ulaşıyoruz. 9 bölge ofisimiz, 20 ekibimiz var.

Altın takı pazarının yüzde 30’u markalı

Markalı ürünlerin payı ne kadar?


- Şu anda pazardaki ürünlerin yüzde 30’u markalı, diğerleri markasız ürünlerden oluşuyor. Bizim amacımız da bu pastanın içindeki en büyük dilimi alabilmek. Pazar giderek markalı firmalar tarafından doldurulmaya başlanacak. Yeni marka olacak firmaların işi bundan sonra daha zor.

Artık herkes her şeyi alabilir durumda

Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?

- Biz kesin çizgilerle hedef kitlemizi ayırt etmek istemiyoruz. Çünkü artık herkes istediği takdirde taksitle de olsa herşeyi alabilir durumda. Alışveriş merkezlerinde her türlü insanı görmek mümkün. Ancak biz genelde 20-55 yaş arasındaki kadınlara hitap ettiğimizi ve onların beğenebileceği ürünleri sunmayı hedefliyoruz. İlk etaptaki hedefimiz Türk halkı. 2010’dan sonra yurtdışında da marka bilinirliğimiz için çalışmalarımız olacak.

Takılarda artık pırlanta öne çıkıyor

Türkiye’nin takı alışkanlığında değişiklikler var mı?

- 32 yıldır sektörün içindeyim. 90’lara kadar insanlar altını yatırım amacıyla alırdı. Faiz, bono, borsa gibi yatırım araçları geliştikçe, takı 90’lardan sonra gerçekten takılmak için alınır oldu. Bu da göze ve zevke uygun üretimini getirdi. Son yıllarda pırlanta öne çıkıyor ve ciddi pazar oluşturmaya başladı. Şu anda pırlanta ürünümüz yok, ama biz de kısa sürede pırlanta takılarımızı pazara sunacağız.

NAİM GENÇOĞLU

Jival Yönetim Kurulu Başkanı Naim Gençoğlu, 1959 İstanbul doğumlu. Liseden mezun olduktan sonra 1976 yılında Kapalıçarşı’da iş hayatına atıldı. 1982’de Kapalıçarşı’dan ayrılarak ağabeyi ile birlikte üretime yöneldi. Üç üretim şirketi, biri Amerika’da olmak üzere iki pazarlama şirketinin de yer aldığı grubun, aynı zamanda ortak olduğu inşaat şirketi Kozken ise Palladium Residence ve Alışveriş Merkezi Projesi’ni yürütüyor.
Yazarın Tüm Yazıları