200 milyon dolarlık Kanyon parasını 5 yılda çıkaracak

ECZACIBAŞI Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı tarafından İstanbul Levent’te hayata geçirilen Kanyon, 200 milyon dolarlık bir proje. Kanyon Yönetim, İşletim, Pazarlama Ltd. Şti Müdürü Markus W.Lehto, Kanyon’un açıldıktan sonra 5 yıl içinde kendisini finanse etmesini beklediklerini söylüyor.

İSTANBUL’da giderek daha çok görmeye alıştığımız yüksek teknolojili binalara Nisan 2006’da Levent’teki ’Kanyon’ da eklenecek. Eczacıbaşı Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı tarafından İstanbul Levent’te hayata geçirilen Kanyon, 200 milyon dolarlık bir proje. Proje ’İstanbul’un merkezinde bahçeli, teraslı ve balkonlu evler sunma, sosyal yaşamla bütünleşen bir ofis ve alışverişte açık havanın keyfini konforlu bir ortamda yaşatma’ iddialarıyla yola çıkıyor. Kanyon Yönetim, İşletim, Pazarlama Ltd. Şti Müdürü Markus W.Lehto, Kanyon’un açıldıktan sonra 5 yıl içinde kendisini finanse etmesini beklediklerini söylüyor. Kanyon’un İstanbul’da yeni bir ’çekim merkezi’ olmasını hedeflediklerini belirten Lehto, yılda en az 12 milyon ziyaretçi beklediklerini vurguluyor. İstanbul’daki büyük alışveriş merkezlerinin yıllık ortalama ziyaretçi sayısı ise 11-15 milyon arasında değişiyor. Lehto, "Levent Türkiye’nin finans merkezi. Sadece bu bölgede 45 bin kişi çalışıyor. Bu insanlar yürüyerek Kanyon’a gelebilir, bölgede çok fazla alternatif yok" diyor. Özellikle açıkhavada alışveriş etmek isteyenlerin kendilerini tercih edeceğini söyleyen Lehto ile Kanyon’un yanısıra Türkiye’deki perakende sektörünü ve değişen trendleri konuştuk.

Kanyon projesi nasıl doğdu?

- Eczacıbaşı Holding, ilaç fabrikasına ait arazi için İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’na teklif verdiğinde ’Burada nasıl bir proje yapalım’ diye düşündük. Dünyada trendler nereye gidiyor diye baktık. Sonra da bu projenin ruhunu belirledik. 2003 yılında inşaata baylandı. Levent ve çevresi, Türkiye’nin finans merkezi konumunda. Sadece bu bölgede en az 45 bin kişi çalışıyor. Yürüyerek buraya gelebilirler. Ama bölgede çok fazla alternatif yok. Biz böyle bir fırsat gördük, ’yeni bir çekim merkezi’ yaratmak istiyoruz. Özellikle ’açıkhavada alışveriş edilebilecek bir marka’ olmayı hedefliyoruz. Açık ya da yarı açık sokaklarımızda insanlar sadece alışverişi etmeyecek, keyifli vakit de geçirecek.

Markaları nasıl belirlediniz?

- Dünyadaki çok farklı mağazaların yer almasına dikkat ettik. Bu bölgede çok büyük rekabet var. Her yerde mağazası olanı almak istemiyoruz. Böyle mağazaları da Kanyon için bir farklılık yaratmaları halinde alıyoruz. 35 yeni yabancı marka ilk kez Kanyon’la Türkiye’ye girecek. Kanyon’da yaklaşık 170 mağaza yer alacak.

Açılacak mağazaların özellikleri nedir?

- Mağaza karmasında, hem tüm aile bireylerine, hem de farklı ekonomik seviyelere hitap edecek bir denge ve çeşitlilik gözetiliyor. Her katın ayrı bir ruhu ya da tarzı olacak. Hepsi ayrı sokaklar olacak. Giriş katımız açık bir bulvar seklinde, burada doğa şartları aynen yaşanacak, karsa kar yağmursa yağmur... Süpermarket için de farklı birşeyler düşündük. Açıkhavadaki semt pazarları gibi, ama daha çağdaş olacak.

200 milyon dolarlık Kanyon, kaç yılda kendini finanse eder?

- Yatırımın geri dönüşü yaklaşık 5 yıl içinde olacak. 179 konutun tamamı 14 ayda satıldı. Finansal performanstan memnunuz. Mağazaları da kendimiz işleteceğiz. Bu hem Eczacıbaşı, hem de İş Yatırım için çok özel bir proje. Her ikisi için de Kanyon bir vitrin olacak.

Kanyon’un hedef kitlesi kimler?

- Kanyon, her yönüyle kent yaşamını yeniden tanımlayacak. İşte, evde, eğlencede insanları hem kendine hem de birbirlerine bağlayan ’şehrin yeni kalbi’ olmayı hedefliyor. Kent yaşamını seven, teknolojiye yakın, profesyonel iş yaşamının dışında da kendine özgü uğraşları olan, dünyayı tanımak isteyen ve yaratıcılığa önem veren kişiler Kanyon’da aradıklarını fazlasıyla bulacaklar.

Yılda kaç ziyaretçi bekliyorsunuz?

- Hedefimiz yılda en az 12 milyon kişi. İstanbul gibi bir nüfusa sahip bir yerde bu rakamı kolay yakalarız, geçeriz bile diye düşünüyorum.

MARKUS WILLIAM LEHTO

Kanyon Yönetim, İşletim, Pazarlama Müdürü Markus William Lehto, 1973 doğumlu. Kanada Laurentian Üniversitesi’nde hukuk okudu. Leeds Üniversitesi’nde uluslararası ilişkiler dalında yüksek lisans yaptı. 1996 yılında Kanada’ya döndükten sonra danışmanlık projelerinde çalıştı. 1998-1999 arasında, New York’ta ING Barings için, kriz halinde olan Güney Doğu Asya ülkeleri analisti olarak çalıştı. 2000 yılında Türkiye’ye geldi ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’nda danışman olarak işe başladı. 2001’de şirketin pazarlama müdürü oldu. 2003’de Kanyon projesinin Pazarlama, Kiralama ve Satış Müdürlüğü’nü üstlendi. 2004’de şirket haline dönüştürülen Kanyon Yönetim, İşletim, Pazarlama Ltd. Şti Müdürlüğü’ne getirildi.

Türkiye’ye ilk kez Kanyon’la girecek markalar

Harvey Nichols (İngiltere-Moda)

Intersport (İtalya-Spor ürünleri)

Conbipel (İtalya-Giyim mağazası)

Hakkasan (İngiltere-Çin mutfağı)

Wagamama (Sade ve modern Japon restoranı)

Douglas (Almanya-Parfümeri zinciri)

Apple Center (Bilişimde Türkiye’deki ilk konsept mağaza)

Le Pain Quotidien (Belçika-Cafe zinciri)

Nataly’s (Fransa- Çocuk giyim)

Cesare Paciotti (İtalya-Ayakkabı)

Murphy & Nye (Denizcilik için tasarlanmış ürün ve giysi)

Mandarina Duck (İtalya-Spor ve genç çanta)

Ellus (Brezilya-Jean markası)

Guess Accessories (Guess’in aksesuarları)

Aga (İngiltere-Geleneksel özel demir döküm fırınlar)

Segafredo (İtalya-Cafe zinciri)

Georg Jensen (İskandinav-Aksesuar tasarımı)

Furla (İtalya-Deri çanta, ayakkabı,aksesuar)

Pilgrim (Danimarka-Özgün mücevher ve aksesuar tasarım)

Fresh Line (Doğal kozmetik ve özel sabun)
Yazarın Tüm Yazıları