Güzelliğin ipuçları

Dünyanın önemli cilt bakım gurularından biri olarak kabul edilen Dr. Howard Murad ile bire bir çalışan Eğitim Departmanı Müdürü Donna P. Killian’ın verdiği cilt problemlerine yönelik ipuçları hem çok kolay uygulanabiliyor hem de son derece etkili.

Kendisinden tecrübeleriyle ilgili detaylar aldık...

n Jel bazlı nemlendirici göz jeli özellikle buzdolabında saklayın. Bu ürünler serin olarak uygulandığında gözaltı şişliklerine daha etkili bir çözüm sağlamış olursunuz. Göz kremini göz kapağının üstüne ve tam gözün altına sürün.

n Güneş koruyucu içerikli ürünleri, güneşe çıkmadan 30 dakika önce uygulayın. İçeriklerin, cilt tarafından emilebilmesi için bu süre yeterli olur. Miktar olarak da bir çay kaşığı, tüm yüz ve boyun bölgesi için yeterlidir.

n Maske ya da peeling işlemi yapacaksanız, cildin mutlaka iyi bir şekilde temizlendiğinden emin olmanız gerekiyor. Makyajlı ya da iyi temizlenmemiş bir cilt ile uygulamayı yaparsanız, cildin temizlenmesi yerine, makyajın ve cilt üstünde bulunan kirin daha derine inmesine neden olmuş olursunuz.

n Güneş koruyucu içerikli krem seçerken hem UVA hem de UVB ışınlarına karşı etkili krem seçin. UVA, cildin yaşlanmasına sebep olan, her mevsim maruz kaldığınız güneş ışını ve camın arkasında dahi olsanız sizi etkiliyor. UVB ise bahar ve yaz aylarında ve öğle saatlerinde daha etkili, bizim bronzlaşmamızı sağlayan güneş ışınları.

n Ayrıca anti-oksidan içerikli bir güneş koruyucu kremi tercih etmek de çok önemli bir faktör. Nar özü gibi güçlü bir antioksidan içeren güneş koruyucu kremi hem güneş ışınlarına karşı filtreleri hem de anti-oksidan gücü ile sizi güneşin zararlı ışınlarına karşı daha etkili korur.

DUDAKLARA DA PEELING UYGULAYIN

n Aslında çoğu kadın, temizleyici ürün kullanımından sonra tonik kullanmayı ihmal ediyor. Ama tonik kullanımı cildin temizlenmesinden sonra PH değerini dengelemesi için önemli. Cildi nemlendirici etkisi olduğu için sonrasında kullanılacak nemlendiricinin daha az kullanılmasına da yardımcı olmuş oluyor.

n Cilde peeling uygularken dudaklara da uygulayın. Böylece dudaklar, kuru hücrelerden arınmış olacağından daha dolgun, daha canlı ve daha diri gözükür.

n Yüzünüzü yıkarken ne çok sıcak ne de çok soğuk su kullanın. Bunun yerine oda sıcaklığındaki ılık bir su ile yıkamak tercih edin. Aşırı soğuk su ile kan damarları büzüşüyor, çok sıcak su ile yıkandığında da damarlar genişliyor ve kızarık görünüme, hassasiyete sebep olabiliyor.

n Yüzünüzü temizlerken çok ovalamayın ve sert bir şekilde yapmayın. Yüzünüzü su ile durularken elinizle ovuşturarak temizlemektense, avuç dolusu suyu yüze çarpmak, havlu ile sert bir biçimde yüzü silmemek de dikkat edilmesi gereken bir nokta.

n Ayrıca yüzünüz çene hizamızda bitmiyor, boyun ve dekolte bölgesine de uygulama yapmanız gerekiyor. Yaşınızı belli eden boyun, dekolte ve ellerinizi de unutmamanız gerekiyor, aynı özeni bu bölgelere de göstermelisiniz.

SUYLA CİLDİNİZİ NEMLENDİRMEYİN

n Eğer nemlendirici etkili alkol içermeyen bir tonik kullanıyorsanız makyaj sonrasında makyajı sabitlemek için yüzünüze püskürtebilirsiniz. Ve güneş altında terlediğinizde yine bu özelliklere sahip toniği cildinize püskürtebilirsiniz.

n Su ile cildinizi nemlendirmeye çalışmak çok yanlış bir davranış. Su cildinizde kururken ciltteki suya da çekerek aslında cildin daha çok kurumasına sebep olur. Su yerine cildi daha da kurutmamak için, nemlendirici etkili alkolsüz bir toniği cildinize püskürtebilirsiniz.

n Göz çevresindeki çizgiler için uyguladığınız göz kremlerini, dudak çevresine de uygulayabilirisiniz. Dudak çevresinde göz çevresi gibi hassas olduğundan bu bölgede belirginleşen çizgiler için göz kreminizi kullanmak etkili olacaktır.

n Özellikle sigara içen kişilerin dudak çevresindeki kas hareketlerinden ve sigaranın toksinlerinden dolayı bu bölgedeki çizgiler yoğun olabilir. Anti-oksidanlı bir ürün kullanmak yine çok önemli.

n Son olarak da kulakları da unutmamak gerekiyor; kullandığımız sıkılaştırıcı ürünleri kulaklarınızın yumuşak bölgelerine sürün. Çünkü yaş ilerledikçe kulak memeleri büyüyüp aşağı doğru sarkar.

Yeni sezonda modern ’urban’ görünümü

Türkiye’de ilk kez uygulanan Fashion Lab bitti bitmesine ama ardında bıraktıklarının etkisi sürmeye devam ediyor. Bunlardan biri de defileye katılan tüm tasarımcıların, koleksiyonlarına uygun olarak farklı konseptlerde uygulanan makyajlar.

Organizasyon kapsamında gerçekleştirilen tüm makyajlarda dünyadaki akımın uzantısı olan "less is more" anlayışıyla makyajlar tasarlandı. Taze ve temiz görünümlü bir cilt, sim yerine ışıltılı yüzler tüm makyajların ortak paydasını oluşturuyordu.

Fashion Lab’e katılan modellerin makyajlarını gerçekleştiren M.A.C.’nin baş makyaj sanatçısı Elif Girgin, yaz sezonunda renklerin şehirli modern kadınlar yarattığını söylüyor: "Bu sezonun en önemli özelliği az ama öz anlayışı. Taze ve temiz görünümlü bir cilt, simli yerine ışıltılı yüzler. Bu yaz renk ön plana çıkıyor; griler, morlar, mürdümler, altınlar, yoğun kırmızılar... Ancak bu renkler daha modern urban görünümü elde etmek için kullanılıyor. Gözlerde gri bu yazın en kilit rengi. Özellikle dumanlı gözler yaratırken siyah yerini griye devrediyor. Gri gözlere, pembe bej dudaklar eşlik ediyor. Makyajsız görünümde ise yüzün kemik yapısı daha da belirgin olarak vurgulanıyor. Doğal ve silik yerine daha belirgin ve heykelimsi bir görünüm var. Makyajının daha modern görünmesini isteyenler ise bir ipucu, makyajınız kıyafetinizin tarzı ve hissiyle ne kadar zıt olursa o kadar dikkat çekici ve modern duruyor."

Kurabiyeli kremayla zayıflayın

n Kurabiye ve krema ile kilo kontrolü sağlanabilir mi? Herbalife’ın en temel ürünü Formül 1 Besleyici Shake ailesine yeni katılan "Formül 1 Kurabiye ve Krema", sağlıklı beslenmek isteyenler için mükemmel bir seçim. Yüksek kaliteli soya proteini ile özel olarak formüle edilen bu ürün, krema ve kurabiyenin mükemmel lezzetini bir arada sunuyor.

Yaza hazır mısınız

n Nivea’nın yeni geliştirdiği ürünü Deodorant Double Effect, bir deodoranttan hoş koku ve gün boyu ferahlıktan daha fazlasını bekleyenler için.... Düzenli kullanımda cildi yumuşatarak koltuk altı tıraşı sırasında tüylerin daha derinden alınmasını sağlıyor. Ayrıca pürüzleri önemli ölçüde azaltıyor.

Kilo kontrolünü uzmanına bırakın

n Bodypsignal kilo kontrolünüze yardım ediyor. Kilo kaybettiğinizde "Visio control"un alt bölümündeki yeşil renk yağ ağırlığınızdan pembe renk kas ağırlığınızdan kaybettiğinizi gösteriyor. Kilo aldığınızda da "Visio control"ün üst bölümündeki renkler yanıyor. Pembe renk yağ ağırlığınızın arttığını gösteriyor.

Elle&LaSalle

LaSalle Akademi Yönetim Kurulu Başkanı Selim Çeçen akademiyi, Elle&LaSalle birlikteliğini, İstanbul’u gerçek bir moda kenti yapma hayalini ve bu yönde çok ciddi bir adım niteliğindeki "Extreme İstanbul" temalı yarışma projesini anlattı...

n Öncelikle LaSalle Akademi’den bahsedebilir misiniz? Misyonunuz nedir?

Selim Çeçen:
1959 yılında Kanada’da kurulan LaSalle College Group dünya çapında bir tasarım okulları zinciri. 27 tane uluslararası tasarım okulumuz var. İstanbuldaki okulumuz ise bu yıl 15. yılını doldurdu. Kanada’daki merkezimizde İstanbul’un bir moda şehri olduğuna karar verilmesinin ardından Türkiye’de okulumuz açıldığı zaman pek çok insana bir hayal gibi gelmişti. İstanbul bizim için çok önceleri bir moda şehri olmaya adaydı. Bunun için gerekli olan en önemli şey ise altyapı yani insan kaynağıdır çünkü modayı moda yapan tamamen modacılardır. Bu insan kaynağını Türkiye’nin moda endüstrisine sağlayarak Türkiye’den de gerçek moda markaları çıkmasını sağlamak, bu markaların tasarım ekiplerini, merchandiser’larını yani her aşamadaki insan kaynağını yetiştirmek en önemli misyonumuz.

n LaSalle Akademi’ye gelen öğrenciler nasıl bir eğitim sürecinden geçiyor?

İlk aşamada öğrencilerimiz görsel yeteneklerini kağıt üzerine dökebildikleri çizim esaslı eğitimler ile stilistlik yönlerini ortaya çıkardıktan sonra, ikinci aşamada üretim bilgilerini geliştirmek ve tasarımın giysi bölümünü üretebilmek için modelistlik dediğimiz kalıp, dikiş, drapaj, serileme gibi işlemleri öğretiyoruz. Üçüncü aşamada ise bir tasarımcının sahip olması gereken tüm bilgi birikimini onlara aktarmak adına akademik bilgiler veriyoruz. Son aşamada tasarımlarını illüstrasyon haline getirip bilgisayarda uygulamalarını sağlıyoruz.

n Eğitim programınız kaç dönemden oluşuyor?

Her dönemi üç ay olmak üzere sekiz dönemden oluşuyor. Bu da hiç ara vermeksizin 2 sene sürüyor.

n Peki diğer moda okullarından farkınız nedir?

Öncelikle, Türkiye’de ve dünyada bir çok markanın başında ya da tasarım ekibinde muhakkak bir LeSalle mezunu olduğunu belirtmeliyim sanırım. Biz öğrenciyi sıfırdan aldığımızda ona hem haute couture dediğimiz kişiye özel tasarım, hem de endüstriyel tasarım yapabilmek, moda alanında öngörü sahibi olabilmek ve kitleleri giydirebilmek gibi çok yönlü bir eğitim veriyoruz. Çünkü bize göre bunların hepsine ihtiyaç var.

n Biraz da ELLE&LASALLE birlikteliğinden ve yarışma projesinden bahsedelim. Bu birliktelik ve yarışma projesi nasıl doğdu?

Öncelikle bir yarışma nasıl yapılmalıdır, gerçek yetenekler nasıl keşfedilmelidir ve bu yeteneklere hak ettikleri nasıl verilmelidir şeklinde bir misyonu üstlenmemiz gerektiğine karar verdik. Uluslararası bir tasarım okulları zincirinin bir parçası olarak bu alanda işbirliği yapabileceğimiz tek basın mecrasının moda dünyasında çok önemli bir misyonu olan ELLE dergisi olduğuna karar verdik. Zaten iki kurumun isimlerinin de uyumu söz konusu

n Peki ELLE ile olan birlikteliğin bu yarışmanın başarısında nasıl bir katkısı oldu?

S.Ç:
ELLE dergisi basın mecrasında kendi alanının lideri, biz de eğitimde kendi alanımızın lideri olduğumuz için iki doğru markanın birlikteliği ve iki markayı yöneten vizyonun bir biriyle çok örtüşmesi geçen sene ilkini düzenlediğimiz yarışmada başarılı sonuçlar elde etmemizi sağladı. Ancak en çok örtüştüğümüz nokta bu projeyi yukarılara taşıma konusundaki arzumuz diyebilirim. Bizim İstanbul’dan büyük bir marka çıkarma konusundaki misyonumuzun basın ayağını yüklenebilecek en doğru kurum ELLE dergisidir. Biz bu birliktelikten çok memnunuz.

n Yarışma projesinin amacı nedir?

Aslında bir değil bir çok amacımız var. Bunlardan ilki Türkiye’den önemli bir marka çıkarabilecek yeteneğe sahip gençleri keşfetmek. Bir diğer hedefimiz ise moda konusunda bir şeyler yapabilme konusunda istekli bireyleri yüreklendirmek, başarılı olabileceklerine inandırmak ve bu çerçevede onlara gerekli imkanları sunmak.

n Geçen sene birincisini düzenlediğiniz yarışmaya kaç kişi katıldı? Ve yarışma amacına ulaştı mı?

Geçen sene düzenlediğimiz "Sentez" temalı yarışmamıza 312 kişi katıldı. Aslında bu beklediğimizin üstünde bir sayıydı. Yarışmacılar moda konusunda ciddi bir donanıma sahip, kendi yeteneği olan ve bunun farkına varmış kişilerdi. Bu bağlamda biz ilk üçü çok zorlanarak seçtik diyebilirim. Ayrıca ilk üçün dışındaki yarışmacılar arasında dikkat çeken yetenekleri alıp yetiştirme konusunda çeşitli firmaların talepleri oldu. Bu da bu yarışmanın amacına bir çok yönden ulaştığını gösteren bir durum.

n Bu sene yarışmanın teması "Extreme İstanbul". Neden "Extreme" ve neden "İstanbul"?

ELLE&LASALLE olarak birlikte bir misyon üstlendik ve İstanbul’un moda şehri olmaya aday olduğunu düşünerek, yarışmayı uluslararası mecraya taşımamız gerektiğine inandığımızdan anlatmakla bitmeyecek, yılların moda şehirlerine rahatlıkla kafa tutabilecek donanımda ve zenginlikte İstanbul’u seçtik. "Extreme" dediğimizde ise bahsettiğmiz pozitif bir aşırılık. Siz hiç hayatın bu kadar aşırı uçlarda yaşandığı başka bir şehir gördünüz mü? n Bir insanın extreme olduğunu nasıl anlarsınız?

Yarışmacılar ilk aşamada özgeçmişlerini ve concept boardlarını yolluyorlar. Geçen sene bunların içinde hiç sıradan bir portre ya da board yoktu. Türk toplumunda pek de sıradan insanlar olduğunu düşünmüyorum. Ülkemiz farklılıkların oluşturduğu büyük bir zenginliğe sahip. Bir şekilde extreme olduğunu hisseden herkes bu yarışmaya katılabilir ve kazanabilir...
Yazarın Tüm Yazıları