Universiad’ın açılış gösterisinin ana konseptini binlerce yıllık Anadolu medeniyetleri oluşturdu.
Gösteride yer alan ’body painting’ (vücut boyama) için M.A.C. Pro ürünleri arasından özellikle vücut boyaları yoğun olarak kullanıldı. Bu organizasyon için M.A.C., 1000’in üzerinde ürün yardımında bulundu. Organizasyonda 60 make-up artist tarafından toplam 650 kişiye yüz ve vücut makyaji yapıldı.
İzmir’de geçtiğimiz hafta içinde açılış töreni gerçekleştirilen Universiad üniversiteler arası olimpiyatlarda yapılan profesyonel makyajlarla, Anadolu medeniyetleri yeniden canlandırıldı. M.A.C.’in resmi makyaj sponsoru olduğu açılışta, makyajların artistik direktörlüğünü ve ’Key Make-Up’ artistliğini üstlenen Derya Ergün sorularımızı yanıtladı:
- Böylesi kapsamlı bir çalışmaya nasıl hazırlandınız?
Bu proje bana organizasyon ekibi tarafından iletildi. Organizasyonun konseptinden, neler yapmak istediklerinden ve esin kaynaklarından bahsettiler. Anadolu medeniyetleri teması işte buradan geliyor. Ben bu tema üzerinde haftalar süren yoğun bir araştırma dönemine girdim. Bu kültürlerle ilgili mümkün olduğunca fazla görsel ve bilgi topladım. Elde ettiğim bilgileri yıllarca tiyatro ve özellikle bir hayal dünyası olan baleden aldığım bilgi birikimi ile harmanlayarak, gösteride kullanacağımız makyajı tasarladım.
- Bu çalışmalarınız sırasında ekibiniz size nasıl yardımcı oldu?
Kendi yetiştirdiğim beş kişilik ekibim çekirdek kadroyu oluşturdu. Bu ekipte yer alanların fotoğrafçılık ya da tekstil mühendisliği gibi farklı background’ları olmasına rağmen, hepimizi bir araya getiren ortak bir tutkunun etrafında birleştik ki, bu da makyaj ve yaratıcılığımızı kullanabilme imkanıydı. Tabii, böylesi büyük bir organizasyonun altından altı kişinin kalkması imkansız olduğu için makyajla ilgisi olmayan, çeşitli üniversitelerde resim, heykel ve güzel sanatlar okuyan pek çok kişiyi de ekibimize davet ettim. Bunlara M.A.C. Türkiye ekibinden de üç kişinin katılmasıyla toplam 60 kişilik bir makyaj ekibi kurmuş olduk. Ekiple tam 20 gündür kamptayız. Her gün makyajların provalarını yaparak hazırlandık. Yapılan makyajlarda en hassas olduğumuz detay, medeniyetleri yansıtırken kendi yaratıcılığımdan da bir şeyler katabilmekti. Bunu da başardığımıza inanıyorum.
- Bu Proje icin M.A.C. ile nasıl bir araya geldiniz?
Böylesi geniş çaplı bir projede ciddi miktarlarda makyaj ürünü desteğine ihtiyaç duyduk. Daha önceden bildiğim bir malzeme kullanmak istedim. Özellikle İngiltere’de ‘body make-up’ ile ilgili yaptıkları çalışmalarından etkilendiğim M.A.C., aklıma gelen ilk marka oldu. Böylelikle ‘sınırsız’ malzeme ile çalışma imkanı bulduk.
- Organizasyon sırasında ne tarz özel makyajlar yapıldı?
Aslında bana göre bütün makyajlar çok özel... Ancak genele baktığınızda Bronz Heykel, Yunan tanrıları, Helenistik döneme ait heykel figürleri ilk aklıma gelenler... Bunların tümünde M.A.C.’in body painting ürünlerini kullandık. Makyaj sırasında aklıma gelen kullanım şekillerini gösterinin başlamasına birkaç saat kala bulduk. Örneğin Bronz Heykel’e parlak görünümü M.A.C. pigmenti alkol bazla karıştırarak verdik.
ÜRÜN MARKET
Aynı ruhta farklı kişilik
Dünyaca ünlü moda tasarımcısı Roberto Cavallani’nin parfüm serisi ‘Just Cavalli’yi tamamladığı son parfümü, gençlere hitap ediyor; ‘Just Cavalli Her’ ve ‘Just Cavalli Him’... Aynı ruhla birleşmiş iki farklı koku, doğal ferahlıklarıyla da akıllarda kalıyor.