Paylaş
‘Ankara’da en büyük sorun ne’ diye sorarsanız ‘ulaşım’ derim. ‘Ulaşım’dan çok ‘ulaşamama’ sorunu var. Gelmeyen otobüsler, geç gelen otobüsler, saati gelmesine rağmen sefere çıkmayan otobüsler, dolu geldiği için binilemeyen otobüsler, duraklarda yolcuyu görmesine rağmen durmayan otobüsler, sürekli arıza yapan otobüsler... Bir de üzerine sağanak yağışlar eklenince özetiyle Ankaralıya çile çektiren otobüsler...
***
Ankaralıların Ankara Büyükşehir Belediyesi(ABB), EGO Genel Müdürlüğü ve ABB Başkanı Mansur Yavaş’a yönelik geçen ayki şikâyetlerini görünce ‘Sosyal medyada kalmasın’ dedim, bu hafta onların tweet’lerine yer verdim... Bazılarının altında EGO’nun özetli yanıtları da var.
İLK DURAKTA OTOBÜS GELMİYOR
@tekintas66: “Sincan Saraycık Yolu ilk durak her gün saat 08.00'de 510 ve 505 hat numaralı otobüs gelmiyor sebebi Sincan olması mıdır.”
EGO: “Servis saati ihlali elde olmayan sebeplerden dolayıdır. Arıza, kaza, trafik ve yolcu yoğunluğu gibi olumsuzlukların yaşanması durumunda planlanan saatlerde aksamalar yaşanabilmektedir. 505 ve 505-2 hat numaralı servislerimiz 08.50’ye kadar Muammer Aksoy Caddesi 50356 numaralı duraktan hareket etmekte olup 08.50 itibarıyla Sincan Saraycık Yolu ilk durağından hareket etmektedir. 510 hattında ise 08.00’de servise hareket edecek olan aracın bir önceki servisinden gecikmeli gelmesi nedeni ile servise 15 dakika gecikmeli olarak hareket ettiği incelenmiş olup elimizde olmayan nedenlerden dolayı yaşadığınız mağduriyet için özür dileriz. Yaşadığınız mağduriyetin önüne geçilerek kalıcı önlemlerin alınarak planlanan saatlerde servislerin verilmesi için çalışmalarımız devam etmektedir.”
YAŞLI TEYZE VE TORUNU TAM 1 SAAT BEKLEMİŞ
@ictenice: “EGO 5. Bölgesi’nin zulümleri devam ediyor. 17.30’da kalkan 585-1 hattı bu kez güzergâha uymamış. Yaşlı bir teyze ve torunu tam 1 saat otobüs beklemek zorunda kalmış. EGO zulmüne dur deyin artık! 50509 numaralı durak 17.30 servisi 585-1 hattı, 1 Haziran 2023. Bu duraktan geçmemiş.”
EGO: “Pik saatlerde araç arızası, trafik kazası, trafik yoğunluğu gibi olumsuzlukların yaşanması durumunda elimizde olmayan sebeplerden dolayı servis saatlerinde aksamalar oluşmaktadır. 1 Haziran 2023 tarihinde 17.30’da 585-1 hat numaralı servise hareket edecek olan aracın bir önceki servisinden gecikmeli gelmesi nedeni ile servisin Eryaman 1-2 metro istasyonu dönüşüne yönlendirildiği tespit edilmiş olup elimizde olmayan nedenlerden dolayı yaşadığınız mağduriyet için özür dileriz.”
‘İNSANLARI İŞİNDEN ETMEK Mİ AMACINIZ’
@ozgeksp: “@mansuryavas06 EGO 530 no’lu hattınız 51618 no’lu durağına sabah seferlerini neden yapmıyor. 153’ü arıyorum ya arızalı ya da bölge telefonlara cevap vermiyor. 2 haftadır. Her gün insanlara eziyet ediyorsunuz. İşimize geç kalıyoruz. Lanet olsun sisteminize ya. @mansuryavas06 Sürekli sürekli problem. EGO ile siz ne yapıyorsunuz. Yettiniz keyfi oluyor bu EGO’nun vatandaşlara yaptığı. Ayıptır, rezilliktir bu her gün yapılan. Arızalıysa yerine sefer ekle. İnsanları işinden etmek mi amacınız.”
EGO: “530 hattına sabah pik saatlerde 15 dakika, ara saatlerde 30 dakika, akşam pik saatlerde 20 dakika aralıklarla olmak üzere gün boyu toplam 45 servis ile ulaşım hizmeti sunulmakta olup pik saatlerde araç arızası, trafik kazası, trafik yoğunluğu, personel eksikliği gibi olumsuzlukların yaşanması durumunda elimizde olmayan sebeplerden dolayı planlanan servis saatlerinde aksamalar yaşanabilmektedir. 07.40’da 530 hat numaralı servise hareket edecek olan aracın ilk durakta arıza yapması nedeni ile zorunlu olarak servisten çıkış yaptığı 07.55 servisinin ise yoğun trafik nedeni ile 08.02’de 51618 numaralı duraktan geçiş yaptığı incelenmiştir. Araçlarımızın bakım onarım ve tamirleri periyodik olarak yapılmasına rağmen son zamanlarda yağan sağanak yağışlar nedeni ile araç arıza sayımızda artışlar meydana gelmektedir.”
OTOBÜSLERİN TÜMÜ TIKLIM TIKLIM
@cam_betl: “Sincan Yenikent Ek Belediye Binası’nın önünde her gün aynı şey yaşanıyor. Otobüslerin tümü tıklım tıklım, beklemedeyiz. Acilen çözüm üretilmesini istiyoruz.”
EGO: “Sincan Yenikent Belediye Ek Binası önünden 504 numaralı hat ile 45 servis, 503 numaralı hat ile 38 servis, 572 hat numaralı hat ile 33 servis, 573 numaralı hat ile 13 servis olmak üzere gün boyu toplam 129 servis ile ulaşım hizmeti sunulmakta olup bu servislerin sadece 7 tanesi solo (80 yolcu kapasiteli) geri kalan 122 servis ise körüklü (150 yolcu kapasiteli) araçlarla verilmektedir. Pik saatlerde araç arızası, trafik kazası, trafik yoğunluğu, personel eksikliği gibi olumsuzlukların yaşanması durumunda elimizde olmayan sebeplerden dolayı planlanan servis saatlerinde aksamalar yaşanabilmekte bu durumlarda zorunlu olarak servis saati ayarlamasına gidilmektedir. Elimizde olmayan nedenlerden dolayı yaşadığınız mağduriyet için özür dileriz. Yaşanılan mağduriyetin önüne geçilerek kalıcı önlemlerin alınarak servislerin planlanan saatlerde verilmesi için çalışmalarımız devam etmektedir.”
İŞ ÇIKIŞI DURAK MESAİSİ YAPMAK ZORUNDA MIYIZ?
@summyaylaci: “Bu ne gelmeyen otobüs? 22.33’te 51309 no’lu duraktayız. Saat kaç olmuş ne 510 ne 505 geldi. 22.33’te EGO uygulamasına baktığımızda 60 dk yazıyordu. 1 saatte bir mi otobüs geliyor. İş çıkışı durak mesaisi yapmak zorunda mıyız?”
EGO: “Trafik yoğunluğu, arıza, personel eksikliği ve kazalara bağlı olarak hatlarımızda yaşanılan aksaklıklar nedeniyle planlanan servislerde aksamalar yaşanabilmektedir. 27 Mayıs 2023 tarihinde 505 hattında çalışan 22-521 EGO kod numaralı aracın 22.40’ta 51309 numaralı duraktan geçiş yaptığı, 510 hattında ise ilk duraktan 21.45’te servise hareket eden aracın arıza yapması nedeni ile serviste aksama yaşandığı diğer servislerimiz ise planlanan saatlerde servislerine hareket ettikleri incelenmiştir. Elimizde olmayan nedenlerden dolayı yaşadığınız mağduriyet için özür dileriz.”
EL KALDIRIYORUZ BİZİ ALMIYORLAR
@Sgulec38: “Otobüs şoförleriniz el kaldırmamızda bizi almıyorlar bu ne saçmalık.”
EGO: “Şikâyetinize konu olan incelemede, 542 hattında çalışan 09-617 EGO kod numaralı aracın 20.54’te 50722 numaralı durakta durmadığı araç uydu takip sistemi ile tespit edilmiş olup ilgili sürücü personel hakkında yasal işlem başlatılmıştır.”
DURMA ZAHMETİNDE BULUNMADAN GEÇTİ
@bucketlesss: “Seçimden önce Mustafa Kemal Atatürk’ü ziyaret etmek istemiştim. 14.30’da durağıma geldim. Saat 15.10’da ki otobüse bineyim Anıtkabir’e giderim dedim. Otobüs durma zahmetinde bulunmadan yanımdan geçti gitti. Şimdi saat 15.56 saat 16.30’da Anıtkabir kapanıyor.”
EGO: “Şikâyetinize konu olan incelemede, 632 hattında çalışan 07-536 EGO kod numaralı aracın 15.07’de 50525 numaralı durakta durmadığı araç uydu takip sistemi ile tespit edilmiş olup ilgili sürücü personel hakkında soruşturma başlatılmıştır.”
SABAH VE AKŞAM SAYI YETERSİZ
@obirozturk “Etimesgut ilçesinden aylar önce yazmaya başladığımız, hâlâ yazdığımız ve neredeyse her gün @egobilgi’yi aradığımız şu otobüs sorununa nedense çözüm üretemediniz. Geri dönüşünüzü bekliyoruz. 530 hattında sabah ve akşam seferlerinde sayı yetersiz. İnsanlar işlerine gidemiyor otobüse binemiyor. Ne bir körüklü veriliyor ne de sefer sayısı artırılıyor. Şoförlerde kabahat aramıyoruz buralara neden sabah ve akşam seferlerine körüklü verilmiyor.”
@serkans87: “Etimesgut’a ceza mı verdiniz hayırdır? 40 dakikada bir araç gönderiyorsunuz. İş saati hariç körüklü araç veriyorsunuz, iş saatinde küçük MAN otobüslerini. Sincan’dan gelen araçlara bizi mahkûm ediyorsunuz ama araç yok.”
@nurigkc07: “Törekent bölgesinde neden tek bir otobüs dahi yok? 3 ayrı durakta otobüslerin sürelerine 30 dk eklenip duruyor.”
@canan_ept: “493 hat ve seferlerin arttırılmasını talep ediyoruz. Dün de saatlerce bekledik. Hatta 153 Mavi Masa’yı arayıp durumu da izah ettim. Acil çözüm gerekli.”
@SNMKRDGN: “Tam 50 dk ıslandım otobüs beklerken teşekkür ederim.”
EGO’ya yönelik şikâyetlerden bazıları işte böyle. Dahası da var... Biliyorsunuz Ankara Büyükşehir Belediyesi 394 EGO otobüsünü filosuna dahil ettiğini duyuruyor. Hatta ABB Başkanı Mansur Yavaş bu otobüsler ilk geldiğinde, “Yıllardır otobüslerin az olmasından kaynaklanan şikâyetleri bitiriyoruz” demişti. Görünen o ki o şikâyetler bitmek yerine daha da artıyor gibi...
Paylaş