Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Bu köşeden 24 Eylül 2022’de “Bizim metroya platform kapı şart oldu” başlıklı bir yazı kaleme almıştım.

Haberin Devamı

Çayyolu’ndaki alışveriş merkezinden hırsızlık yaptığı iddia edilen bir kişi metronun Çayyolu istasyonuna inip ray hattına girerek Koru istikametine doğru koşmuş, metro seferleri durdurulmuş, yolcular büyük mağduriyet yaşamıştı.

***

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Yine bu köşeden 20 Haziran 2023’te “Raya inme!” başlıklı bir yazı kaleme almıştım. Metronun Devlet Mahallesi istasyonunda bir genç OSB-Törekent yönündeyken alt geçidi kullanmak yerine tehlikeli bir hareket yaparak raya inmiş ve karşı perona geçmişti.

***

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Haberin Devamı

Bu yaşananlar ve intihar olayları üzerine İstanbul’da olduğu gibi Ankara’daki metro istasyonlarında da ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ uygulanması gündeme geldi. Hürriyet Ankara olarak bizim de sürekli gündemde tuttuğumuz konuyla ilgili şu gelişmeler yaşanmıştı:

 -Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Meclisi’nin önceki MHP Grup Başkanvekili Murat Ilıkan, 10 Ekim 2022’de Meclis’e sunduğu önergede tehlikeli durumlara karşı istasyonlara ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ yapılmasını önerdi. ABB adım atmayınca Ilıkan Haziran 2023’te bir kez daha hatırlatma yaptı.

-ABB Meclisi de Haziran 2023’te ‘Metro istasyonlarında peron ayırıcı kapı sistemi uygulanmasına ilişkin’ Ulaşım Komisyonu Raporu’nu oy birliğiyle kabul etti.

-EGO Genel Müdürlüğü ise metroda peron ayırıcı kapı sistemi için OSB-Törekent istasyonunda test çalışmasının sürdüğünü açıkladı, “Yolcu güvenliği gereksinimlerinin tam olarak sağlanması halinde en fazla yolcu hareketliliğinin olduğu Kızılay istasyonumuzda uygulamaya geçilmesi planlanmaktadır” bilgilendirmesi yaptı. Sistemin ANKARAY’da uygulanamayacağı belirtildi.

-Ağustos 2023’e gelindiğinde ise ABB Başkanı Mansur Yavaş, MHP’li Murat Ilıkan’ın önergesi üzerine hazırlanan ve oy birliğiyle kabul edilen kararı veto ederek yeniden Meclis’e gönderdi. Başkan Yavaş tarafından Meclis’e gönderilen Başkanlık Yazısı’nda, peron ayırıcı kapı sisteminin sürücüsüz metrolarda uygulanan bir sistem olduğu belirtildi ve “Normal şartlarda hattın ilk yapımı sırasında sinyal sistemiyle uyumlu olarak tasarlanması gereken bu sistemlerin sonradan eklenmesi, yolcu güvenliği açısından tehlike oluşturabilecektir. Kapsamlı bir araştırma ve AR-GE çalışması yapılmadan, teknik olarak uygulanabilirliğinin ve yolcu güvenliğinin sağlandığı ortaya konulmadan metrolara peron ayırıcı kapı yapılmasına dair karar alınması hukuki ve mali problemlere de sebebiyet verebilecektir” denildi. EGO, önce ‘test ediyoruz’ dediği sistemi bu kez yapamayacağını belirtti ve bu çalışma böylece rafa kalkmış oldu...

Haberin Devamı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı

***

Peron ayırıcı kapı sistemi unutuldu derken geçen hafta Ankara metrosunun Akköprü ve İstanbul Yolu istasyonlarında maalesef iki ayrı intihar olayı yaşandı. Metro seferleri aksadı, otobüslerle yapılmaya çalışılan ring seferleri yolculara eziyet oldu... Yaşanan iki olay sosyal medyada da gündem oldu. Kent sakinleri Ankara metrosu için bir kez daha ‘peron ayırıcı kapı sistemi’ çağrısı yaptı...

LÜTFEN İVEDİLİKLE HALLEDİN BU İŞİ

@Marco_Hasansio: “Otomatik korkuluk-bariyer sistemi şart. Lütfen ivedilikle halledin bu işi...”

@ycnt_rosez: “Taksim metrosunda olduğu gibi açılır kapanır kapı sistemi tüm duraklara yapılmalıdır. Metro gelip durana kadar metroyu bile göremiyorsun, metro durunca açılıyor.”

Haberin Devamı

@tcnalanonder: “İstanbul gibi camdan bariyer yapılsa belki önlenir...”

@akyzalcn: Ya abicim yıl olmuş 2023 daha istasyonda sabit tren metro gelince açılan korkuluklu otomatik sürgülü kapı yok. Kazara tren gelirken ayağın takılsa raylara düşüp bedavadan öleceksin... Bu kadar zor mu bunu yapmak? Hiç mi kimsenin aklına gelmemiş bu anlamadım.”

@emrlca: “Ne zaman ayırıcı peron sistemi yapmayı düşünüyorsunuz?”

@lidyamelia: “Hem güvenlik açısından hem de kazayı önlemek için tren durağına bariyer veya çit konulmalı, sadece trenler geldiğinde açılıyor, otomatik. Japonya’nın çok uzun bir süresi var ve gerçekten etkili, dua edelim böyle bir şey olmasın gelecekte tekrar.”

Haberin Devamı

@emre_ozen.06: “Mümkünse Ankara Büyükşehir Belediyesi korkuluk yapsın yoksa her şey daha çok kötü olur.”

BU KAÇINCI VAKA, HÂLÂ ÖNLEM ALINMIYOR

@ahvali_siyah: “İstanbul’da metro yaklaşırken aşırı yavaşlıyor sarı çizgide duran varsa yaklaşmıyor siren çalıyor. Ankara’da da böyle uygulama olmalı.”

@nilufer_meric_: “Bu kaçıncı vaka oldu hâlâ bir önlem alınmıyor. Otomatik korkuluklar olmalı metro durduğu an sistem açılıp binilir sağlanmalı bir şey yaparken hep eksik oluyor yazık.”

@murat_arda_guldiken: “Otomatik paravan yapın, metro istasyona gelince sadece kapı hizası açılsın. Bu böyle olmaz...”

@miyosot: “Son günlerde çok fazla oldu. Bunun için metro Ankaray durakları için bir önlem almayı daha ne kadar erteleyecekler... Çok mu zor böyle bir sistemin yapılması?”

Haberin Devamı

@mrterkn1: Avrupa’da birçok metro durağında pleksi malzemeden paravanlar var, tam kapıya denk gelen bölümleri kapı ile birlikte otomatik açılıyor yine kapı ile birlikte otomatik kapanıyor. Bu canından vazgeçenler için tabii ki bir önlem değil ama bunu metro gibi kritik bir sistem de yapmalarına bir engel. Metrodaki iki saatlik bir aksamanın sistemsel sonuçlarını da hesaplamak lazım.”

KAÇ KİŞİNİN DAHA ÖLMESİ GEREKİYOR?

@kemalaydin06: “Yahu metro yapılalı 30 sene oldu hâlâ ilk günkü gibi, bariyer ne zaman yapılacak? Daha kaç can gidecek?

@krygumussoy: “...Bu metro neden istasyona son sürat giriyor anlamış değilim atlıyor işte millet istasyon girişinde yavaş girse her durak 2 dk değil 2.5 dk oluverir, ilginç.”

@hikmetugurlu_: “Otomatik bir peron ayırıcı neden yapılmıyor?”

@talha_kttn: “Tren geldiğinde açılacak bariyer kapı sistemi çok zor bir şey değil. Ne zaman geçeriz şu sisteme çok merak ediyorum.”

@av.erhanerden: “Kaç kişinin daha ölmesi gerekiyor cam bariyer yapmanız için?”

@ferhat.koklu06: “İstanbul’daki sistemin buraya kurulmasına engel olan ne anlam veremiyorum.”

Yazarın Tüm Yazıları