Dünya AIDS Haftası’nda tam da bize yakışır bir istatistik gerçeği öğrendik: Dünyada AIDS hastalığının yayılma oranı düşüşe geçerken Türkiye’de hızla artıyormuş.
Bu artışta eski doğu bloğu ülkelerle olan ilişkilerimizin artması önemli rol oynadığını düşünüyorum. Yok yok... Bence asıl suçlu Türk erkeğinin “Biz Türküz bize bir şey olmaz” yaklaşımı. LGBTT ve HIV Pozitif aktivisti Seyhan Arman, seks işçisi kadınlarla yaptığı görüşmelerde ‘atın ölümü arpadan olsun’ diyenlerle ilgili çok ilginç örnekler açıkladı. Bizim yiğit Türk erkekleri arasında prezervatif kullanmamak için “Evliyim, bu benim için sadece fantezi, iki ayda bir yapıyorum ne olacak”, “Sana ücretin iki katını vereyim ama prezervatif kullanmayalım” diyenler varmış. Bence eşine bilmeden de olsa AIDS bulaştırana da ceza verilmeli. Korunmasız cinsel ilişkiye girdiği için...
Titreten prezervatif çıktı
AIDS, korunma dedik... Sözü prezervatif kullanımına getirelim. Evet, prezervatif kullanımında da sınıfta kaldık. Marketing Türkiye dergisi, ülkemizde yılda yaklaşık 75 milyon adet prezervatif tüketildiğini ama bu rakamın en az 130 milyon civarında olması gerektiğini açıklandı. Türkiye’de eczaneden prezervatif almak bile hâlâ tabu. Ama bu tabuyu ortadan kaldırmak için bir şeyler yapılmalı. Az da olsa yapanlar var aslında. Mesela Fiesta adlı prezervatif markası, halkı bilinçlendirmek için MTV Türkiye ile birlikte “Güvenlik eğlenceli olabilir” sloganlı bir kampanya başlattı. Bu kampanya çerçevesinde Fiesta, Türk damak tadına uygun (!) eğlenceli ürünler piyasaya sürüyor. Örneğin Fiesta Turkish Delight prezervatifleri. Bayağı bildiğiniz lokum renginde ve lokum kokulu. Ama asıl eğlence konseptine uyan ürünleri ise titreşimli Fiesta Vibe... Minik pille çalışan, uyarıcı tırtıklarla kaplı bir halkayı prezervatife monte etmişler. Açma kapama düğmesi varmış. Basıyorsun titriyor. O halkayı takan da Azer Bülbül gibi titriyor mu acaba?
Kampanya esprisi
Atlasjet bilet fiyatlarının 69 TL’ye indiğini duyuran bu reklam afişi, akıllara ilk cinsel ilişkideki malum pozisyonu (69) getiriyor. Fazlasıyla eğlenceli ama herhalde siz de bu slogan için “Tesadüfe bak... Dilin kemiği yok özellikle de Türkçe’de” gibi düşüncelere daldınız. Ancak Atlasjet daha önce de uçaklarındaki koltuk aralık genişliğini “Biz ikinciyiz ama bizimki 77 santim” sloganıyla duyurmuştu. Evet, cinsel göndermeler dikkat çeker ve reklamın iyisi kötüsü olmaz. Bakalım bir sonraki reklam sloganı ne olacak... Aslında benim aklıma ilginç fikirler geliyor ama burada sizinle paylaşmaktan korkuyorum!
Neşeli Hayat’ın gerçek gişesi...
“Neşeli Hayat”ın vizyona girdiği ilk üç günde seyirci sayısının 250 bin olacağına dair bir kehanette bulunmuştum. Seyirci sayısının 396 bin açıklanmasından sonra okurlarım “Karizman çizildi” benzeri yorumlar içeren mail’ler attı. Hafta sonu box office listesi tüm dünyada olduğu gibi cuma, cumartesi ve pazar günlerini kapsar. “Neşeli Hayat”ın ilk üç gün rakamı da 280 bin kişidir! BKM yalan açıklama yapmadı ‘bayram boyunca’ dedi. Yani dört günlük rakam açıkladı. Bizdeki habere de ‘dört gün’ notu düşüldü. Ama bu kurnaz girişim bazı gazeteleri yanılttı.