Paylaş
Daha sonra kendi hikayesini yazmaya karar verir. Önce ortaklı bir yapıyla süpermarket açan Şafak Akın, ardından da gıda ve alkollü içecek toptancılığı yapar. 2010’da sektörde gördüğü boşluğu değerlendiren Şafak Akın, deneyimlerini Ege Takım’a aktararak mağazalaşma yoluna gider. 2013’te ise perakende ayağında da mağazalaşan Şafak Akın, 7On’u kurar. Her iki kulvarda da hızlı kararlar alarak büyüyen Şafak Akın, bugün ulusal marka olmayı hedeflediği Ege Takım’da 6 mağazayla yoluna devam ediyor. Akın’ın şu an 3 olan 7On’da ise hedefi, iki yılda bu sayısı 10’a çıkarmak...
ŞAFAK Akın... Rekabetin oldukça yoğun olduğu toptan ve perakende sektörlerinde hızlı kararlarla bir adım öne geçerek başarıyı yakalayan bir girişimci. Bugün toptan ve perakendenin yanı sıra inşaat sektöründe de faaliyet gösteren Şafak Akın, hem girişimcilik serüvenini hem de gelecek planlarını anlattı. Sivaslı öğretmen bir babanın üç çocuğundan biri olan ve liseye kadar bu ilde yaşayan Şafak Akın, üniversiteyle birlikte İzmir’e gelir. Şafak Akın, hikayenin devamını şöyle aktardı:
AKLINDA HEP İZMİR VARDI
“Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği’ni kazandım. Bir süre sonra önce kız kardeşlerim, sonra ailenin tamamı buraya geldi. 1987’de üniversiteyi bitirdim. Geçmişte ara ara iş deneyimlerim olmuştu, ama ilk ciddi iş tecrübem üniversite sonrası Bornova’da işlettiğim kafeterya oldu. Üniversite yıllarında boş zamanlarımda hep bu ortamlarda bulunduğumuz için en iyi işin kafeterya olduğunu düşündüm. Ve ilk adımı bu alanda attım. 1.5 yıllık deneyimin ardından da askerlik süreci başladı. Askerliğimin sonrasında da İstanbul’da perakende sektöründe büyük bir markada kalite kontrol mühendisi olarak profesyonel iş hayatımın kapısı aralandı. 4 yıl çeşitli birimlerde çalıştım. Ama aklım hep İzmir’deydi. Bu aşamada başka bir perakende devi İzmir’de mağaza açıyordu. İş başvurusu yaptım ve İzmir’e macerası başladı.”
ŞİRKET SAYISINI 4’E ÇIKARDI
Şafak Akın, bir süre sonra ise İzmir esnafını hipermarketler karşısında güçlendirmek için yola çıkan BESAŞ’ın kuruluşunda görev alır. Şafak Akın, “Satın alma ve ticaret müdürü olarak çalıştım. Ama orada işler pek istediğimiz gibi gitmedi. Ayrılıp kendi işimi yapmaya karar verdim. Önce ortaklı bir yapıyla süpermarket açtık. Ama ortaklı yapıyla işler yürümedi. Oradan ayrılıp toptan gıda ile yerel şarapları ulusal marketlere satan Ege Akın’ı kurdum. Bir süre sonra ise toptancılık ve perakendedeki deneyimlerimi farklı boyuta taşımak istedim. Özellikle bakkalların talebine İzmir’de cevap verecek bir yapı olmadığını gördüm ve 2010’da Ege Takım kuruldu. 2013’te ise toptanın yanına perakendeyi de eklemeye karar verdik. Böylece 7On doğdu. Bu iki oluşumun yanına daha sonra inşaatı da ekledik. Mysun Yapı ile şirket sayısını 4’e çıkardık” diyerek girişimcilik yolculuğunda geldiği durumu paylaştı.
BOŞLUĞU GÖRDÜ VE
SÜPERMARKET ile market arasındaki boşluğu doldurma misyonuyla kurulan 7On’un ortaya çıkış sürecini Şafak Akın, şöyle anlattı:
“Avrupa ve ülkemizde hipermarketler giderek küçülüyor. Bunun bir nedeni de insanların artık alışverişe fazla vakit ayırmak istememesi. Bu ortamda ise discount (indirimli) market grupları güçlendi. Ama onlarda da taze ürün grubu, açık peynir-zeytin, meyve-sebze ile alkol ve tütünlü ürün satışı yok. Biz gördüğümüz boşluğu değerlendirmek istedik. Ama burada da Mavişehir’e açtığımız mağazamız bizi farklı bir boyuta taşıdı. 7On Gourmet ortaya çıktı. Ayrıcalıklı ürünler satıyoruz. Bu yapıyla da bakkallara rakip olmadık. Bizi farklı kılan yanımız ise meyve-sebze, şarküteri ve et reyonlarımız. Bir de mağazada bir kafemiz var. Alkol reyonlarımız farklı ve ayrıcalıklı. Şu an iki standart bir de gourmet mağazamız var. Yakında Bornova’da ikinci gourmet konseptimizi açıyoruz. Ve büyümemiz 7On Gourmet ile olacak.”
İNŞAATIN DA GURMESİ OLALIM DEDİK
ŞAFAK Akın, hem toptan ve perakende ayağında karlılıkların sıkıntılı olması hem de yumurtaları ayrı sepete koyma mantığıyla inşaat sektöründe de faaliyet gösterdiklerini belirterek, “İnşaat karlı, popüler ve hareketli bir sektör. MySun Yapı ile yerimizi aldık. Ayrıca yaratığımız güven ile çevremizdeki eş ve dostumuz arsalarını değerlendirmemizi isteyince bir yerde zorunluluktan da bu sektöre girmiş olduk. Şu an Ödemiş’te 64 dairelik bir projemiz var. Önümüzdeki yıl tamamlanacak. İlçenin pek de alışık olmadığı bir yapıyı ortaya koyduk. Burada da inşaatın gurmesi olalım dedik. Şu an krediler uygun ama inşaat maliyetleri çok yüksek. Bu nedenle bu sektördeki yol haritamızı zaman gösterecek” diyor.
HEDEF ULUSAL MARKA
“Ege Takım’ın İzmir’de mağaza açabileceği çok fazla lokasyonu kalmadı” diyen Şafak Akın, “İlerleyen yıllarda birkaç noktada daha oluruz. Onun için Ege Takım’ın hedefi artık yerelden çıkıp ulusal bir marka olmak. Bilgi işlem ve insan kaynaklarımızı geliştirerek İstanbul’da da olmak istiyoruz. Burada da çok mağazalaşmaktansa tek bir noktada büyük bir yapı kurmayı hedefledik. 7On’un ise yerel kalmasın istiyoruz. 7On’da ise hedef 2 yılında 3 olan mağaza sayısını 10’a çıkarmak” diyerek gelecek planlarıyla ilgili de bilgi verdi.
HIZLI KARARLA BÜYÜYOR
ŞAFAK Akın’ı, rekabetin bu kadar yoğun, ulusal ve global oyuncuların fazla olduğu perakende sektöründe farklı kılan en önemli yanı hızlı karar verme yeteneği. “Karşımızda güçlü bir yapı var” diyen Şafak Akın, “Bu alanda en büyük avantajımız hızlı karar vermek. Bazen yanlış karar bile alsak hızlı karar verme mekanizmasıyla negatifi pozitife çevirebiliyoruz” diyor.
BAKKALIN AYAĞINA MAĞAZA
EGE Takım Mağazaları, bugün İzmir’in çeşitli ilçelerinde bulunan 6 noktada faaliyetini sürdürüyor. Şafak Akın, bakkallar başta olmak üzere market, büfe, lokanta, catering noktaları gibi kurumsal müşterilere toptan satış yaptıklarını söylüyor. Akın, “Biz bakkalların yoğun olduğu lokasyonlara yakın yerlerde mağaza açıyoruz. Bugünün şartlarında bakkalların çoğu işi tek kişi götürmeye çalışıyor. Dolayısıyla alışverişe ayıracağı zaman kısıtlı. Bir yerde onun ayağına mağaza açıyoruz. Buradaki misyonumuz ise gıda, temizlik, içecek ve endüstriyel gruplarında, lider ve yerel markaların, müşterilerimiz için sürekli uygun fiyat ve ödeme koşullarında esnafımızın yanında olmak” diyor.
AVM’LERDE YOKUZ ÇÜNKÜ...
7On Gourmet, yapı itibariyle bir cadde mağazası. Şafak Akın, “Bize AVM’lerden de teklif geliyor. Ama buralarda karşımıza ulusal ve global oyuncular çıkıyor. Onların satın alma gücü bizde yok. Onun için şimdilik AVM’lerde yokuz. Uygun fiyatla tüketicinin karşısına çıkmak için ekonomik yapılara ihtiyaç var. Düne kadar uygun fiyata kiralanacak yapı bulmak çok zordu, ama şu an bu daha kolaylaştı” bilgisini aktardı.
KISA KISA
* Yarattığı markaların da isim babası olan Şafak Akın, 140 kişilik bir ekiple çalıştıklarını söylüyor.
* Bugün 4 şirketle yol aldıklarını söyleyen Şafak Akın, önümüzdeki süreçte verimlilik kapsamında şirketler arasında birleşmelerin söz konusu olacağını ve rakamın azalacağını belirtiyor.
* 7On Gurme’nin ismi nedeniyle pahalı bir yapı olarak algılandığını söyleyen Şafak Akın, “Ama böyle bir şey yok. Aksine biz kaliteyi ekonomik sunmak gibi bir misyonla hareket ediyoruz” diyor.
Paylaş