Paylaş
Pazarcılık yaparak çocuklarını büyüten ve okutan anneannesi rol modeli olur... Kimya mühendisliğini bitirir ve profesyonel iş hayatına adım atar. 4 yıllık yoğun iş temposunun ardından Bilge Altınmakas Özgenoğlu, kariyerine arar verir. Ama evde de boş durmaz. Güvendiği üreticilerden aldığı tavuk eti, yumurta ve sucuğu çevresine pazarlar. Siparişler evdeki dolaba sığmayınca da Bilge Altınmakas Özgenoğlu, 2015’te Bilge Çiftliği’ni kurarak hayalini gerçeğe dönüştürür. Bugün ağırlıklı e-ticaret kanalıyla yüzlerce farklı ürünü tüketiciyle buluşturan Özgenoğlu’nun gündeminde hem yeni ürünler hem de mağazalaşmak var...
BİLGE Altınmakas Özgenoğlu... Hayallerinin peşinde koşan, onu gerçekleştirmek adına kurduğu Bilge Çiftliği için her türlü zorluğa katlanan, dağıtımdan muhasebeye kadar birçok işi kendi yaparak kısa sürede başarıyı yakalayan gerçek bir girişimci... Bugün yoluna Bilge Çiftliği ve sarkuterisepetim.com ile devam eden Bilge Altınmakas Özgenoğlu, hem girişimcilik serüvenini hem de yarına dair planlarını anlattı. 1988 doğumlu olan Özgenoğlu, öğretmen bir anne ve babanın kızı olarak büyüdüğünü söyleyerek, şöyle devam etti:
İLHAM KAYNAĞI ANNEANNESİ
“Hep kendime ait bir şey yaratma hayalim vardı. Belki o yıllarda bu bir marka kurmak değildi, ama yapı olarak organizasyon yapmayı, üretmeyi ve insanları arkamdan sürüklemeyi seviyordum. Anneannem dedemi kaybettikten sonra üç kızını pazarcılıktan kazandığı parayla okutmuş. Ben bu hikayeyi dinleyerek büyüdüm. Bir yerde anneannemi kendime rol model seçtim. Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği’ni kazandım. Ama İzmirli biri olarak Ankara’ya alışamadım ve yatay geçişle Ege Üniversitesi’ne geldim. Bir yandan da dışarıdan işletme okudum. 2011’de de mezun olur olmaz da profesyonel iş hayatına atıldım. Bir yandan da İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde yüksek lisan süreci başladı. 6 ay sonra da gıda hijyeni alanında faaliyet gösteren bir firmaya transfer oldum. Ve bu süreçte gıdaya karşı ekstra bir ilgim ortaya çıktı.”
GIDADAKİ BOŞLUĞU GÖRDÜ
4 yıllık profesyonel iş hayatının ardından Bilge Altınmakas Özgenoğlu, 2014 Kasım’da istifa eder... Yeni bir yol haritası çizmek ve oldukça yoğun iş temposunun ardından biraz dinlenmek adına böyle bir karar aldığını paylaşan Özgenoğlu, “Profesyonel iş hayatımda marka yaratmaktan satış ve pazarlamaya kadar birçok alanda ciddi bir deneyim kazandım. Bu süreçte hem ben hem de eşim eve çok geç geliyorduk. Ve O saatlerde de tüm mağaza ve marketler kapanmış oluyordu. Yemeyi, içmeyi seven iki kişiyiz. Bu yapıyı sorgularken çalıştığım dönemde ‘iyi sütü, peyniri, eti nereden alırız’ diye soran çok oluyordu. Tüm bunlar bende bir çağrışım yarattı. Önce güvendiğim üreticilerden gezen tavuk yumurtası ve eti ile sucuk istedim. Ve bunları çevremdekilere pazarlamaya başladım. Gelen siparişleri de annemin arabasıyla dağıtmaya başladım. Bir süre sonra siparişler evdeki dolaba sığmamaya başladı. İşte o zaman madem yemeksepeti var, neden sarküterisepetim olmasın mantığıyla 2015 Şubat’ta Bilge Çiftliği’ni kurduk” diyerek hayalinin gerçekleşme sürecini paylaştı.
BİLGE ‘BAYKUŞ’TAN
BİLGE Altınmakas Özgenoğlu, Bilge Çiftliği’nin kendi adıyla hiçbir ilgisi olmadığına dikkat çekerek, şirket isminin doğuş öyküsünü şöyle anlattı: “Yaklaşık 1,5 aylık serbest girişimcilik serüvenin ardından şirketleşme kararıyla birlikte bir isim arayışına girdik. Eşim ve benim baykuşlara karşı ilgimiz vardı. Sonuçta önderlik eden ve bilge tavrı olan bir hayvan baykuş. Bu da bize ilham verdi. Baykuştan yola çıkarak Bilge Çiftliği ortaya çıktı. Logomuzda yine onun sembolünü kullandık. Amacımız insanlara mal satıp çok para kazanmak değil. Aynı zamanda insanlara en doğru bilgiyi de vermek ve onları doğru yönlendirmek istiyorduk. İnsanlar bilgilenmek için de bizi arasınlar. Mal satan bir imajımız olsun istemedik. Bilge Çiftliği’nin ruhu bu.”
KİT-VAK’SA ÜSTÜ KALSIN
BİLGE Altınmakas Özgenoğlu, bir yandan da sosyal sorumluluk kapsamında çeşitli çalışmalara zaman ayırıyor. Özgenoğlu, “Özellikle kanser hastası çocuklar için çalışan Kemik İliği Transplantasyon Vakfı (KİT-VAK) ile ortaklaşa ‘KİT-VAK’sa üstü kalsın’ adlı kampanya başta olmak üzere farklı sosyal sorumluluk çalışmalarında yer alıyoruz. Çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Bunun devamı gelecek. Biz doğanın bize verdiklerini toplumla paylaşmamız gerektiğini düşünüyoruz” diyor.
BAŞARISI TESCİLENDİ
BİLGE Çiftliği, iki yılını bile doldurmadan başarısını aldığı ödülle de taçlandırdı. Capital ve Ekonomist dergilerinin her yıl düzenlediği Anadolu Markaları Yarışması’nda ‘Küçük İşletmeler Dalında’ birinci oldu. Bilge Altınmakas Özgenoğlu, “Bu ödül bizim doğru yolda olduğumuzun göstergesi. Birçok ünlü markanın da dereceye girdiği bir yarışmada ödül almak bizi mutlu etti. Ayrıca, bu ödülü İzmir’de alan ilk kurum olduk” görüşünü paylaştı.
PATRONUNA SÖYLE BÖYLE YAPSIN
KOSGEB desteğiyle girişimcilik kursu alarak kendi işini kuran Bilge Altınmakas Özgenoğlu, ilk günden itibaren yoğun bir çalışma içerisinde olduğunu söylüyor. “Benimki tam bir girişimcilik hikayesi” diyen Özgenoğlu, “Şirket kurulduktan sonra siparişleri kendim götürdüm. Muhasebeye ben baktım. Hatta bazen sipariş götürmeye gittiğimde ‘patronuna söyle şunu şöyle yapsın’ söylemleriyle karşılaştım. Kuruluştan iki ay sonra ilk elemanımızı aldık, ama ben 7-8 ay bu tempoda çalıştım. Şu an 5 çalışanla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz” diyor.
TERECİYE TERE SATIYOR
BUGÜN Türkiye’nin dört bir yanına e-ticaret kanalıyla ürün gönderdiklerini paylaşan Bilge Altınmakas Özgenoğlu, tereyağının meşhur olduğu bir kente tereyağı, zeytinyağıyla ünlü bir ilçeye de zeytinyağı gönderdiğini söyledi. Özgenoğlu, “Bunun sırrı ise farkındalık yaratan ürünlerimiz. Kargoyla her yere ürün gönderiyoruz. Sadece İzmir ve Manisa’ya dağıtımı kendimizi yapıyoruz. Orada da her bölgenin belirli bir günü var. Ona göre dağıtım yapıyoruz” diyerek işleyişleri hakkında bilgi verdi.
SIRADA MAĞAZA VAR
GELECEKLE ilgili planlarını da anlatan Bilge Altınmakas Özgenoğlu, şöyle devam etti: “Aslında aklımızda çok şey var. Ama zamanla. İlk etapta Bornova’da bulunan yerimizden daha büyük bir alana geçmek istiyoruz. Fiziksel olarak büyüyünce workshoplar yapmak gibi planlarım var. Bu bir yıl içinde olacak. Şu an Bilge Çiftliği sanal bir çiftlik. Orta vadede butik bir çiftlik kurma planımız bulunuyor. Bilge Çiftliği’nin bir alt markasıyla da mağazalaşma planlarımız var. Çok fazla franchise talebi alıyoruz. Tabii, yaratacağımız konsept bugünkü şarküterilerden çok farklı olacak. Her şeyi satmak gibi bir derdimiz yok. Biz farklı ve gurme lezzetlerin peşindeyiz.”
KISA KISA
* Yumurta, tavuk eti ve sucukla başlayan maceranın bugün yüzlerce ürüne ulaştığını belirten Bilge Altınmakas Özgenoğlu, “Ürünlerimizin tamamını fason olarak ürettiriyoruz. Üretimine güvendiğimiz, bildiğimiz kişilerle çalışıyoruz” diyor.
* Organik diye bir kaygılarının olmadığına dikkat çeken Özgenoğlu, “Doğal ve katkısız ürünler yapıyoruz” diyerek “doğa bizim için biz de sizin için çalışıyoruz”, sloganıyla yürüdüklerini aktardı.
* İnternet sitelerinde bir de blog sayfasının yer aldığını söyleyen Bilge Altınmakas Özgenoğlu, “Burada diş doktorundan çocuk doktoruna kadar alanında uzman isimlerin yazılarına yer veriyoruz. Böylece adımıza uygun bilgilendirmeyi birçok alanda yapıyoruz” diyor.
Paylaş