Paylaş
HEMEN birçoğumuzun bir fikri ya da hayali var. Karşılaştığımız bir sorun, olay ya da hobiler, kimi zaman da oyunlar ilham kaynağımız olabiliyor. İzmirli Buket Saylam da plaj tenisine de benzeyen matkot oyunundan ilham alarak kendi hakesini yazmış. Matkot oynarken kendisi için tasarladığı raketin beğenilmesi ve talep görmesini iş modeline çevirmiş. Mat.Co markasını kuran Buket Saylam ile girişimcilik yolculuğundan yarınlara dair planlarına kadar birçok konuyu konuştuk.
İLHAM KAYNAĞI OLDU
1997’de İzmir’de dünyaya ‘merhaba’ diyen Buket Saylam, ticaretle uğraşan bir ailede büyümüş. Tüm eğitim hayatı da İzmir’de geçmiş. İzmir Ekonomi Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü’nü kazanan Buket Saylam, üniversite döneminde de çeşitli stajlarla mesleğiyle ilgili deneyim kazanmış. 2020’de mezun olduktan sonra ise profesyonel iş hayatına ilk adımı atmış. Çeşme’nin büyüleyici koylarında geçen çocukluk ve her gün hissettiği masmavi Ege’nin esintisi Buket Saylam’ın hem yaşantısında hem de kariyerinde ilham kaynağı olmuş. Buket Saylam, profesyonel hayattan girişimciliğe evrilme hikayesini ise şöyle anlatıyor:
İŞİN SEYRİ DEĞİŞTİ
“Çeşme sahillerinde matkotu çok severek oynuyordum. Çok da bilinen bir oyun değil. Tabii bu oyunu oynarken bazı şeyleri fark ettim. Bana göre matkot oyununda kullanılan raketlerde; hem dayanıklılık hem de görsel açıdan eksikler vardı. İç mimarlığın da bana kazandırdığı tasarım ve estetik anlayışı kullanarak kendi raketimi tasarladım ve bir atölyede ürettirdim. Bu süreç ise 2017’de üniversite yıllarımda oluyordu. O dönem atölye stajı da yapıyordum. İşin kırılma noktası da burada oldu diyebilirim. Süreç içinde kendim için tasarladığım matkot raketi çok beğenildi. ‘Bize de yapar mısın’ şeklinde talepler gelmeye başladı. Bu talep bir anda işin boyutunu değiştirdi.”
ÖZGÜN DOKUNUŞ YAPTI
Profesyonel iş hayatında koşuştururken bir yandan da gelen taleplerle birlikte Buket Saylam ‘Ne yapabilirim?” sorusuna yanıt arayışına girmiş. Bu arayışlarla birlikte de Saylam, 2021’de kendi hikayesini yazmak üzere yola çıkmış. Buket Saylam, “Kendi sermayemle yola çıktım. Risk aldım. Bu kabiliyette kendi işini yapan babamdan geliyor. Matkoda gördüğüm eksikleri daha önceki tecrübelerden yola çıkarak her detayı doğaya saygılı malzemeler ile tamamlamak istedim ve ortaya Mat.Co çıktı. Var olan bir ürüne özgün dokunuş katarak fark yaratmaya çalıştım” diyor.
YURTDIŞINA DA AÇILDI
YENİ bir marka olmalarına rağmen ünleri sınırların dışına da aşmış. Online satış kanalıyla ağırlıklı tüketiciyle buluştuklarını söylüyor Büket Saylam. Yurtdışına da satışları varmış. Saylam, “İngiltere, Florida ve Dubai’ye ürünlerimiz gitti. Doğru yerde olmak istiyoruz. İyi firmalarla anlaşmalar yapıldı ve hediyeler oluşturuldu. Ana ürünümüzün matkot seti. Ama bunu tamamlayıcı ürünlerle de desteklemeye başladık. Plaj havlusu da bunlardan biri. Gelecekte buna yeni ürünlerimiz de eklenecek. Geleceğe dair bir hedefimiz de yurtdışı pazarında daha da büyümek üzerine” diyor.
İSİM DE MATKOTTAN GELİYOR
MAT.Co’nun doğayı seven, sürdürülebilirliğe önem veren ve aynı zamanda özel ürünleriyle de fark yaratmayı seven bir anlayışı olduğunu söylüyor ve ekliyor Buket Saylam: “Çıkış ürünümüz matkot, Mat.Co ismi de buradan geliyor. Tasarımların kendisi gibi markanın ismi ve tasarım dili oldukça sade ve minimal bir yapıya sahip. Ürünlerimiz kişisel oyun tarzınızı yansıtacak sürdürülebilir ahşap ve malzemelerden üretiliyor. Doğadan ilham aldığımız renk seçenekleri ile dikkat çekerken, her oyun sırasında benzersiz bir dokunuş ve his deneyimi sunuyor. Denizde, bahçede eğlenceli vakit geçirebileceğiniz aynı zamanda aktif kalacağınız bir spor. Pratik olması da bir avantaj sağlıyor, yüzde 100 organik bez çantası ile gittiğiniz her yere rahatlıkla sizinle gelebilir.”
KISA KISA
* Buket Saylam, aslında hem girişimci hem de profesyonel. Bir yanda iç mimarlık mesleğini de icra eden Saylam, “Bir firmada proje bazlı çalışıyorum. İki işi bir arada götürüyorum” diyor.
* Matkotta tüm tasarım Büket Saylam imzasını taşıyor. Üretim noktasında ise çözüm ortakları bulunuyor.,
Paylaş