Paylaş
TARİH boyunca insanlığın hayatının hep içinde oldu, olmaya da devam ediyor. Günümüzde de kullanışlı yapısıyla her yaştan kadın ya da erkeğin tercih ettiği bir ürün; çanta... Tabii modanın da önemli bir parçası. İzmirli Melis Özbulu da kendi hikayesini yazmak adına odağını çantaya çevirmiş. Moda ve tekstil tasarımı eğitimini tamamladıktan sonra 2021’de Bleta Bags markasıyla sektöre ilk adımını atmış. Çeşitli mağazalar ve online satışla ürünlerini tüketiciyle buluşturan Bleta Bags markasının kurucusu Melis Özbulu ile girişimcilik yolculuğu ve yarınlara dair hedeflerini konuştuk.
LİSEDE YETENEĞİNİ KEŞFETTİ
1997 İzmir doğumlu Melis Özbulu, mimarı yapılar ve dekoratif bütünlükler hep dikkatini çektiği için daha ilkokul yıllarında iç mimarlık okumaya karar vermiş. Lise yıllarında ise sanata olan ilgisini fark eden Özbulu, gittiği çizim kurslarında yeteneğinin de olduğunu gözlemlemiş. “El işine, modaya hep ilgim vardı. Küçük yaşlarda bir şeyler üretim. Çanta da bunlardan biri” diyen Özbulu’nun bu merak ve yeteneği ona İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü’nün kapılarını açmış. Öğrencilik yıllarında önemli kurumlarda staj yapmış, alanıyla ilgili birçok seminere katılmış. 2020 yılında üniversiteden mezun olan Melis Özbulu, pandeminin dünyayı etki altına aldığı dönemde ise ‘freelance’ işler yapmış.
KENDİ HİKAYESİNİ YAZDI
Bu süreç içinde de bir yandan da araştırmalar yapan Özbulu, “Araştırmayı çok seviyorum. ‘İzmir’de üretim anlamında neler var?’ sorusuna yanıt arıyordum. Yenilikçi bir şeyler ortaya çıkarmayı seviyorum. Aynı şekilde bunları başkalarının da kullanması çok hoşuma gidiyordu. Tüm bu bileşenlerle birlikte de 2021 yılında kendi hikayemi yazmaya karar verdim. Bleta Bags, böylece İzmir’de doğdu. Kusursuz Türk işçiliğiyle, el yapımı hakiki deri el çantalar üretme hedefiyle yola çıktım” diyor.
YADİGAR ÜRÜN OLSUN İSTEDİK
Tasarladığı çantaların İzmir’de çeşitli atölyelerde alanında uzman ustalar tarafından üretildiğini söylüyor Melis Özbulu... Ulaşılabilir lüksü müşteriyle yadigar ürün olarak buluşturmayı kendine hedef olarak belirleyen Özbulu, işin ruhunu şöyle anlatıyor: “Ürünlerimizin yıllarca kullanılması çok önemli. Ürünün az bir ömrü olmasındansa, sürdürülebilirliğini önemsiyorum. Sürdürülebilirlik anlayışını tasarım mutfağımızda titizlik ve şeffaflıkla gösteriyoruz. Stok fazlası olmadan müşterilerimize benzersiz, sınırlı ve özel bir ürüne sahip olma garantisi veriyoruz. Onların ürünlerimizle ‘manevi bağ’ kurmasını sağlıyoruz. Her bir ürün hem fonksiyonel bir kaç şekilde kullanılabilme özelliğiyle hem kişiselleştirilebilir olmasıyla hem de biz sadık müşteri beklentilerimizi yükselterek bunu sağlıyoruz.”
HEDEFTE GLOBAL VAR
ONLİNE satışın yanısıra İstanbul ve İzmir’de çeşitli mağazalarda ürünlerinin tüketiciyle buluştuğunu anlatıyor Melis Özbulu ve ekliyor: “Ayrıca yurtdışı satışlarımız da var. İngiltere, Almanya ve Fransa’ya çantalarımız gidiyor. Hedefimiz global bir marka olmak. Bunun için çalışıyorum. Yurtdışında daha çok kişiye ulaşmak istiyorum. Bu hedefin yanısıra ilerde çantanın yanına yeni ürünler de eklemek istiyorum. Bunlardan biri tekstil olabilir. Güneş gözlükleri ekleyebiliriz.”
İLHAM KAYNAĞI MODERN VE
FÜTÜRİSTİK YAPILAR
BLETA’yı işlevsellik kavramını modernize eden, çevre dostu ürünler sunan çağdaş, üst düzey bir moda marka olarak tanımlıyor Melis Özbulu... Kullandıkları malzemelerin de çevre dostu ürünler ve etik marka felsefesine dayandığını söylüyor. Özbulu, “Sertifkalı deriler kullanıyoruz. İç mimarlığa olan merakımla birlikte de modern ve fütüristik yapılar, dekoratif bütünlüklerden ilham alıyorum. Buradan aldığım ilham, çanta tasarımlarıma yansıyor. Hazeran, petek semboleri kullanıyorum. Derinin üstüne soğuk sıcak baskı uygulayıp, ürünü zenginleştiriyor ve yansımalar oluşturuyorum. Buna el işçiliği detayını da ekleyerek farklı bir ürün ortaya koymaya çalışıyorum” diye konuşuyor.
KISA KISA
* Bleta; bal arası demekmiş. Çalışkanlığı, üretkenliği, bereketliliği ve sonsuzluğu simgeliyormuş. Melis Özbulu, “Bleta’dan yola çıkarak da çantalarımıza da arıların ismini veriyoruz” diyor.
Paylaş