Paylaş
American Idol ve “Yıldızlarla Dans” gibi sıradan insanları yıldızlaştıran yarışmaların arkasındaki beyinlerden Sharon Chang, yeni türde bir yıldız yaratmaya karar verdi ve Yoxi.TV’yi kurdu.
Yoxi, “sosyal değişimin rock yıldızları”nı bulup yükseltmeye hizmet eden yenilikçi bir medya platformu. Chang, platformu bir reality show’a dönüştürmeye de hazırlanıyor.
Bu platform, medyadan uzak, para peşinde koşmayan kişileri keşfedip onları sosyal değişimin rock yıldızlarına dönüştürüyor.
Bu tanımlamadaki her sözcük üzerine düşünülmüş. Sosyal = sosyal değer / etki; yenilik = hüner, rock yıldızı = ilham veren lider.
Amaç, ortak değer yaratmak için ortaklıklar kurmak ve dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek.
Sosyal değişimin rock yıldızları, uzun vadeli sosyal değer yaratmayı umursayan, özgün düşünen, sorunlara yaratıcı sonuçlar getiren, korkusuz liderler.
Dünyanın iyileşmesi için bu kişilerin daha görünür ve etkili olması gerekiyor. Yoxi de onları ana akım izleyiciyle buluşturarak üzerine düşeni yapıyor.
Son yıllarda algı biraz değişse de, kendini sosyal değişime adayanlara genellikle mahallenin delisi gözüyle bakılır. Yoxi, sosyal yeniliği moda hale getirerek koca bir kuşağı etkilemeye oynuyor.
Chang “kâr amacı gütmeyen dünyada” pazarlama anlayışının zayıf, yaklaşımın dogmatik, kaynak yaratmanın hep aynı yola başvurularak yapılmasından şikayetçi.
İşçi hakları, cinsiyet eşitliği veya çevreyi koruma gibi konularla başlamak yerine Yoxi, bu konularda çalışan insanları parlatma yoluna gidiyor.
İnsanlar rock yıldızlarının giydiklerini giymeye hevesleniyorsa, sosyal yeniliğin rock yıldızlarının yaptıklarını yapmaya da heveslenebilirler, değil mi?
Sonuçta “yıldız niteliği” taşıyanlar kitleleri çekiyor ve eğildikleri konular da -içeriği fark etmez- çekici hale geliyor.
Bir ürün alırken mesele kendini bir gruba ait hissetmek değil mi? Burada da durum aynı.
Dünyayı iyileştiren grubun bir parçası olma isteği yaratmaya çalışılıyor.
Sosyal girişimin rock yıldızlarının görevi, kitlelere iyiliği pazarlamak ve sosyal yeniliği havalı bir şey olarak göstermek.
Yoxi, rock yıldızlarını, titiz bir araştırmanın sonucunda buluyor. Belli başlı tüm sosyal yenilik derneklerine, yarışmalara, okul programlarına, editoryal platformlara, fikir festivallerine, düşünce-liderlik konferanslarına, etkili yatırım topluluklarına vs bakıyor. Ve sonra kendi geliştirdiği ölçülere göre adayları değerlendiriyor.
Yoxi, markalar ve sosyal yeniliğin rock yıldızları arasında köprü görevi görüyor. Örneğin, IBM gibi bir firma, eğitim sektöründe işe yarayacak bir model geliştiren sosyal yenilikçiye sponsor olmak isteyebilir.
Yoxi, umut vadeden rock yıldızlarının üzerinden geçip IBM’e en uygun kişiyi seçer. Ardından, medya gücünü kullanarak sosyal girişimin rock yıldızının fikirlerini uçurur, IBM de bu pazarlamadan memnun kalır.
Bugüne kadar sosyal girişim kampanyalarında genelde ünlüler kullanıldı. Lakin niyetler ne kadar iyi olursa olsun, o kampanyalar toplum nezninde pek de inandırıcı olamadı.
Bakın bu yeni bir model.
Bir popçu müziğiyle dünyayı değiştireceğini söylese inanmam ama saygı duyarım.
Aynı popçu işçi haklarına soyunsa samimi bulmam.
İşçi haklarını, yıllardır sosyal değişimi kafaya takmış, karizmatik ve yıldız ışığı olan başka biri savunsa daha inandırıcı bulabilirim.
Yani, bu model iş yapar.
Paylaş