Paylaş
Konu moda haftaları ve sponsorluklar olduğunda, kazan-kazan durumu ortaya çıkıyor. Moda haftalarının gerçekleşmesi için sponsorların desteği elzem.
Aynı şekilde, sponsorlar için de moda haftaları marka görünürlüğünü artırmada biçilmiş kaftan.
Canon Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan James Leipnik moda haftalarına sponsor olmanın faydalarını şöyle özetliyor: “Canon ve moda sektörü arasında, yaratıcılığı teşvik eden görüntüleme çözümlerini üretme arzumuzu yansıtan doğal bir sinerji var. Avrupa moda haftaları çoğu müşterimiz olan profesyonel fotoğrafçılara odaklı destek vermemiz konusunda harika fırsatlar sunuyor.” Sponsorlar için sadece moda başkentlerindeki moda haftaları değil, dünyanın başka şehirlerindekiler de çekici platformlar.
Van Heusen, Hindistan’daki erkek moda haftasıyla ilişkisinden dolayı işyerine modayı getiren bir marka olarak algılanmaya başladı.
Dünyanın dört bir yanında, modayla hiç ilgisi olmayan sektörler modanın ilerici ve yenilikçi yanından beslenmek istiyor.
Mercedes, yeni lüks araba lansmanlarını hep moda haftasına denk getiriyor. Çünkü oradaki 3-5 bin kişinin etkisi çok büyük. Fikir liderleri, trend yaratıcıları orada. Moda haftaları ile markaların pazarlama stratejileri birebir oturmaya başladı artık. Modanın itici gücünden markalar faydalanmak istiyorlar.
İstanbul Moda Haftası’nın (IFW) koordinatörü Banu Koryürek, “Önemli olan bu sponsorlukları etkin biçimde kullanmak. ‘Sponsor oldum, billboard’da adım geçsin, logom görünsün’ değil, o markayı moda haftasıyla beraber nasıl konumlandırdığın mesele” diyor.
Yine Mercedes’ten örnek verecek olursak... New York Moda haftası gerçekleşirken yeni Mercedes’ler tüm şehirde logolarla vızır vızır dolanıyor. Geçtiğimiz yıl arabalarla tanınmış stylist’leri gezdirdiler. O stylist’ler yolda kılığını beğendikleri insanları arabaya aldılar, akşamları özel partilere götürdüler, defilelere soktular.
Yani, burada iki taraf birbirini besliyor. IFW bu anlamda daha emekleme aşamasında.
Makyaj markası MAC baştan beri etkinliğin kulis sponsoru.
Dünya moda haftalarında kulise girmeye başlayan San Pellegrino standında bedava soda dağıtıyor.
Kulis performansın olduğu yer malum. Orada herkes ayakta durmak, enerjik olmak zorunda. Dolayısıyla bu anlamda gücünü göstermek isteyen San Pellegrino fırsatı kaçırmıyor.
2-3 sezondur oteller kendileri organizasyona başvurup “Biz konaklama sponsoru olmak istiyoruz” diyorlar. Bu sezon yabancı misafirler The Marmara Pera’da kalacak. Haliyle oteller moda kitlesini içine çekmek istiyor.
Belediyeler de moda haftalarına destek veriyor. Berlin Moda Haftası mesela doğrudan belediye tarafından düzenleniyor. Bizde de İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Beyoğlu Belediyesi imkanlarını açıyorlar. Yer ve otopark tahsis ediyor, bütün o bölgenin güvenliğini, temizliğini ve işleyişini sağlıyorlar.
Yer normalde ciddi bir maliyet. Koryürek, Galata bölgesini moda merkezi haline getirmek isteyen belediyenin her sezon desteğini biraz daha artırdığını söylüyor.Havadar adlı şirket Şükrü Saraçoğlu stadı, Metrocity ve Astoria önündeki büyük LED ekranlarını moda haftası boyunca IFW’ye tahsis etti.
Türk Hava Yolları ulaşım sponsoru. Markafoni, IFW’nin online sponsorluk hakkını aldı. Etkinliği canlı yayınlıyor.
Sponsorlar için moda haftası markalarını tanıtacakları ideal platform. Bizde daha bu potansiyele uyanan az ama yakında bu yola gireceklerine de şüphe yok.
Paylaş