Paylaş
Sağlıklı olmaya yönelik bir hedefiniz mi var?
Kilo vermek, sigarayı bırakmak, içkiyi azaltmak...
HealthRally.com adresli siteye girip bir hesap oluşturuyor, bir zaman dilimi ve ödül belirliyor, daha sonra da tanıdıklarınızı ve yakınlarınızı hedefinize ulaşmanızda yardımcı olmaları için siteye davet ediyorsunuz.
Onlar sizi motive etmek için bu mücadele boyunca belirlenmiş noktalara para koyuyorlar. Bunun yanı sıra özel sosyal ağ yoluyla size moral veren mesajlar gönderebiliyorlar.
Baştan belirlediğiniz zaman diliminin sonunda ya hedefe ulaşıyorsunuz ya da ödülü kaybediyorsunuz.
Ödül nakit şeklinde olabilir, eşya, cihaz olabilir, tatil olabilir ya da aklınıza ne gelirse...
Mesela, bugüne kadar burada yarışanlardan biri düğününe kadar söz verdiği kadar zayıflatınca hem evlilik partisini hem de gelinliğini ödül olarak kapmış.
Diğer bir örnekte, hamileliği süresince 20 kilo alan bir kadın var. 3 ayda fazla kilolarını vermeyi hedefleyip başarınca, arkadaşlarının sitede ödül olarak topladığı 150 dolarla yeni bir dar jean’in sahibi olmuş.
Bugüne kadar çeşitli ödüllere 100 dolar ila 1000 dolar arasında katkıda bulunanlar olmuş.
400 bin dolarlık sermayeyle yola çıkan HealthRally her ödülün yüzde 7’sini kendine alıyor.
Sitenin CEO’su Zack Lynch’in dediğine göre, bazı insanlar kilo vermeye çalışırken ne kadar kalori yaktıklarını görerek motive olurken, pek çoğumuzu koltuktan kaldırmak için daha fazlasına ihtiyacı var.
O kiloları verirsek bize bir iPad hediye edecek eş-dost gibi...
HealthRally, ödüle koşan kişiyi de, arkadaşlarını da süreç boyunca takip ediyor.
Arkadaşların yeterince destek vermediğini tespit ederse e-posta yoluyla onları desteğe çağırıyor; kişi uzun süredir durumunu güncellememişse uyarı gönderiyor.
Bu site de gösteriyor ki sosyal baskı sağlıklı olmaya giden yolda önemli bir etken.
Buradaki esas ödül sağlık olsa da ufak motivasyonlar da hedefe kilitlenmenin yolu. Söylendiğine göre, maddi ödüller başarılı olma şansını 3 kat artırıyor.
HealthRally’nin siteyi geliştirmek üzere başka planları da var. Çeşitli cihaz üreticileriyle görüşmeler halinde. Böylece mesela, bugün 2 kilometre mi yürüdünüz, belinizdeki cihaz bu bilgileri doğrudan siteye yükleyebilecek.
Aşçının tuvali
Unilever Food Solutions’ın mutfak profesyonellerine yönelik bilgi paylaşım merkezi Chef’Inn İstanbul ve Antalya’dan sonra Ankara’da da hayata geçirildi.
Chef’Inn Mutfak Ankara kapılarını “Aşçının Tuvali” adlı fotoğraf sergisiyle ziyaretçilere açtı.
Bu sergi, bir şefin mutfaktaki yaratım sürecini sanatçı bakış açısıyla yansıtmayı hedefliyor.
Örnekleme İngiliz Şef Alan Coxon üzerinden yapılıyor.
Misafire sunulan lezzetin, tablo gibi tabakların ardındaki emeğe, uzun mesaiye, şefin duygusal dünyasına ve küçük detaylarda gizli mükemmelliğe dikkat çekiliyor. Şefin dünyası ile fotoğraf sanatı birleştiriliyor.
Sergi, şefin mutfaktaki gününü 5 yemek üzerinden anlatıyor.
Her bir yemek birkaç resimle vücut buluyor. Fotoğraflarda Yavuz Petek’in imzası var.
Sergiyi bu ay Chef’Inn Antalya ve Chef’Inn İstanbul’da, önümüzdeki ay ise Park Hyatt Maçka Palas’ta görebilirsiniz.
Paylaş