Amerikan Vogue’unu elinize aldığınızda yüzlerce sayfa ilan tararsınız ama kapak fotoğrafı benzersizdir. Aynı zevki Elle ve W dergileri de tattırır size.
Haberin Devamı
Kapağı içerideki diğer ilan fotoğraflarından, moda çekimlerinden ayıran nedir dersiniz?
Kapak fotoğrafı yüzlerce fotoğraf arasından seçilir. ıdeal manken, ideal poz, ideal elbise, ideal ışık bir araya gelince ortaya her zaman kolay kolay yakalayamayacağınız bir kimya çıkar.
Moda dergisi editörünün önünden kapak için yüzlerce fotoğraf geçer. Zevkine göre birisini seçer, diğerleri ilan sayfalarının arasında dağılır gider. Stil denildiğinde mahşerin üç atlısı sayılan Vogue, W ve Elle’de aynı elbise kapak olunca herkesin aklına aynı soru geldi: Kapak seçimi sadece zevk eseri mi, yoksa ticari tercih mi?
Size dergiyi satın aldıran işte biraz da bu kimyadır.
Siz dergiye bakarsınız, markalar ve üreticiler de derginin içindeki ilan sayfalarıyla sizi tavlama fırsatını elde eder.
Peki burada saydığım üç derginin pişti olma, üçünün de kapağında aynı elbisenin çıkma ihtimali nedir? Binde bir dersiniz, değil mi? Ama işte aynen öyle bir felaket yaşandı.
Miu Miu markalı, fiyatı 2,300-4,900 dolar arasında değişen aplike elbise modanın önde gelen üç dergisi ıngiliz Vogue, ıngiliz Elle ve W’nun Ağustos kapağından bize selam çaktı. Yani bu aralar yabancı dergi satan bir yere girdiğinizde başınızı ne tarafa çevirseniz aynı elbiseyi göreceksiniz.
Ve tabii bu bir skandal.
Hadi Türkiye’yi geçtim ama yurt dışında bu tür olayların gerçekleşmemesi için markaların halkla ilişkiler şirketleri epey sıkı çalışır. Bu olay üzerine haliyle olayda başrolü oynayan dergi editörlerinin de sinirleri bozulmuş. Vogue hiç açıklama yapmak istememiş, Elle’in editörü Lorraine Candy ise “En büyük rakibimizle pişti olmasak daha iyi olurdu” demiş.
Peki okur ne der bu işe?
Bir cumartesi eline aldığı bütün gazetelerde aynı adamla röportaj yapıldığını gören okur nasıl sinir oluyorsa, burada da benzer bir tepki söz konusu olabilir.
Moda dünyasının iç yüzünü ortaya döken Fashion Babylon adlı kitaba göre verdiği ilanlar, bir markanın dergi sayfalarında ve moda çekimlerinde yer almasını sağlıyor. Kitaba göre, mesela Vogue’un kapak modellerine sadece reklam verenlerin ürünleri giydiriliyor.
Bu son skandaldan en mutlu sıyrılan Miu Miu olmalı. şüphesiz ihya oldu. Ve şüphesiz, rakibi markalar kıskançlıktan çatladı.
Haberin Devamı
Dergi pazarı zaten zorda
Haberin Devamı
Ortak kapak skandalı zaten satış ve ilan düşüşü yaşayan dergi pazarı için iyi haber değil. Aşağıdaki tablodan anlaşılacağı üzere, dergi ilanları düşüşte.
Yayıncılar Enformasyon Bürosu’nun son raporuna göre 2010’un ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla Amerikan dergilerinin ilan sayfalarında yüzde 9, ilan gelirinde yüzde 3.9 düşüş oldu.
Mesela, kazaya karışan W’nun ilan geliri geçen yıla göre yüzde 20 azaldı.
Ve açıkçası bu tür hatalar da ilan müşterilerini pek mutlu etmez.