Paylaş
MEB’in verilerine göre, 15 ilde kız çocuklarının orta öğretime kaydolma oranı erkek çocuklarına kıyasla yüzde 3’ten az.
Bölgeler arasındaki eşitsizliğin giderilmesi, eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve bölgesel dinamiklerin gerektirdiği insan gücünün yetiştirilmesi amacıyla birçok ilde eğitime yatırım yapan Aydın Doğan Vakfı, 2005’ten bu yana Baba Beni Okula Gönder (BBOG) projesini yürütüyor.
Bugüne kadar 33 kız öğrenci yurdu inşa edildi, 12 köye okul kazandırıldı, 10 binden fazla kız çocuğuna burs verildi. 300 binden fazla bağışçı 35 milyon liranın üzerinde kaynak sağladı.
Projenin her aşamasında eğitim sürecinin bina yaptırmakla bitmediği bilinciyle hareket edildi.
10’uncu yılını tamamlarken projenin yarattığı sosyal etkiyi ölçmek için bir araştırma yapıldı.
Araştırma, BBOG yararlanıcısı kız çocuklarıyla projede yer almamış akranları arasındaki farkları ortaya koyuyor.
Araştırma sonucunda, bu projenin kızların eğitim hayatlarına devam etmelerini sağladığı ortaya çıktı.
BBOG yurtlarından yararlanmış genç kızların büyük çoğunluğu (yüzde 82) öğrenciliğine devam ederken, diğerlerinde bu oran sadece yüzde 42.
BBOG yurtlarında kalmış genç kadınların öğrenciliklerine devam ederken, yaşıtlarının ev kadını olduğu görüldü.
BBOG yararlanıcıları arasında, bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü faaliyetlerde bulunanların oranı yüzde 18. Buna karşılık diğerlerinde bu tür bir faaliyette bulunanların oranı yüzde 5’i geçmiyor. Bu rakamlar BBGO yurtlarında yaşamış genç kızların hem yaşıtlarına hem de Türkiye geneline kıyasla gönüllü faaliyetlere katılmaya 3 kat daha fazla eğilimli olduklarını gösteriyor.
Sosyal hayata katılım, mahalle kararlarına katılma gibi konularda da sonuçlar benzer.
Bugün Dünya Kız Çocukları Günü.
Türkiye’de kız çocuklarının eğitim konusunda yaşadığı sorunları, eğitimin kız çocuklarının hayatında yarattığı farkı ortaya koymak amacıyla Birleşmiş Milletler, Aydın Doğan Vakfı, UNFPA, UNICEF ve UN WOMEN ilk kez “Dünya Kız Çocukları Günü Konferansı”nı düzenliyor.
Bu konferansta kız çocuklarının eğitim konusunda güçlenmesi konusu tartışılacak.
Amaç;
* Orta öğretimde cinsiyet eşitsizliklerinin düzeltilmesi, kız çocuklarının okulda tutulması ve yüksek eğitimlerine devam etmelerinin garanti altına alınması yönündeki reformların takip edilmesi.
* Kız çocuklarının iyileştirilmesi gibi olumlu sektörler arası sinerjilerin ve bağlantıların belirlenmesi ve geliştirilmesi.
* Kadınlar ve kız çocukları tarafından hizmetlere ve fırsatlara erişimin artırılmasına ve hayatın tüm kısımlarına dahil olmalarının ve katılımlarının sağlanmasına odaklanılması.
* Kız çocuklarının rolünü kısıtlayan ve toplumda güçlenmelerini, korunmalarını ve topluma tam olarak katılmalarını engelleyen sosyal tutumların, davranışların ve beklentilerin değiştirilmesi.
* Kız çocuklarının güçlendirilmesini, korunmalarını ve bağımsızlıklarını desteklemek üzere çocukların ve gençlerin kapasitelerinin geliştirilmesi.
Paylaş