Duyarsız marka artık “markayım” demesin

Değişen dünyada tüketici bilinçlendikçe markaların da sorumluluğu artıyor. Artık çevreyi veya toplumu düşünmeden üretim yapan firmaların ne “markayım” demeye ne de kaliteden söz etmeye hakkı var.

Haberin Devamı

H&M’i biz uygun fiyata moda sunan bir marka olarak tanıyoruz. Fakat markanın sosyal ve çevresel duyarlılığından haberdar değiliz. Diğer markalara örnek olması açısından, H&M’in sürdürülebilirlik anlamında neler yaptığına bakmakta fayda var. 

1- Bilinçli tüketiciler için tasarlıyor
“Bilinçli Koleksiyonlar”ıyla, sürdürülebilir modanın tasarım ya da fiyattan ödün vermek olmadığını göstermeye çalışıyor. H&M dünyanın en büyük organik pamuk kullanıcısı. Sadece sürdürülebilir kaynaklardan pamuk kullanmayı; su tüketimini, kimyasal kullanımını azaltmayı ve çiftçilerin geçinmesine yardımcı olmayı hedefliyor.
Marka geçtiğimiz yıl İyi Pamuk/ Better Cotton (BCI) sertifikalı ilk ürünlerini piyasaya sürdü. İyi Pamuk çevreye daha az zarar veren ve çiftçilere sosyal faydalar sağlayacak şekillerde yetiştiriliyor. H&M’in toplam pamuk kullanımının yüzde 5’ini İyi Pamuk oluşturuyor.
2011’de organik kenevirden de giysi üretmeye başladı. Organik kenevir, pamuk ya da ketenden daha az su istiyor, gübre ya da böcek ilacı olmaksızın hemen her toprakta ve iklimde hızlı büyüyor.

Haberin Devamı

2- Sorumluluk sahibi ortakları seçip ödüllendiriyor
H&M etiketli giysiler, markanın sahibi olmadığı 1.650 fabrikada hazırlanıyor. Marka, 90’lardan beri tedarik zincirindeki koşulları iyileştirmeye çalışıyor. 2011’de 2.024 fabrika teftişi yaptı. 10 bin işçiyle çalışma koşullarına dair görüştü. Teftişlerin yüzde 78’inde firmalar habersizdi.
Marka, tedarikçilerinin sürdürülebilirlik performansını ölçüyor. Ve bu konuda en iyi olanları ödüllendiriyor. Hem tedarikçilerine hem de onların çalışanlarına sürdürülebilirlik konusunda eğitimler veriyor.
Geçtiğimiz yıl Bangladeş’te sosyal iletişim ihtiyacına vurgu yapan ve giysi üreticileri, birlikler, sivil toplum örgütleri ile Bangladeş hükümetini bir araya getiren bir konferans düzenledi. Bir eğitim programı yoluyla, Bangladeş’teki işçilerin haklarına dair farkındalığını artırmaya çalıştı. 2008’den bu yana 440 bin işçi bu eğitimi aldı. Bu yıl aynı eğitimi Hindistan’da başlatmayı planlıyor.
Bunların yanı sıra H&M Adil Ücret ?ebekesi’ne üye oldu ve tedarikçilerinin ve sektörün adil ücret politikaları gütmesine çalışıyor.

Haberin Devamı

3- İklim değişikliğine duyarlı
H&M 2011’de hava yolu nakliyelerini kısarak ve mağazalarında enerji verimliliğini artırarak sera gazı salınımlarını yüzde 5, enerji tüketimini yüzde 11 oranında azalttı. Tüm mağazalarında LED ampul kullanılmasını zorunlu kıldı. Almanya ve Belçika’daki dağıtım merkezlerinin çatısındaki güneş panelleri yılda 705 bin kWh güneş enerjisi üretiyor. Bu miktar 20 milyondan fazla gömleğin ütülenmesine yetiyor.

4- Azaltıyor, yeniden kullanıyor, geri dönüştürüyor
2011’de 9.2 milyon plastik şişeye eşdeğer miktarda polyesteri geri dönüştürdü. Ürünler depolardan mağazalara yeniden kullanılabilen kutularla taşınıyor. Bu yolla yılda 400 bin ağaç korunmuş oluyor.

Haberin Devamı

5- Doğal kaynakları sorumlulukla kullanıyor
Jean kumaşının üretiminde sudan tasarruf tekniklerine başvurarak 300 milyon litre daha az su kullandı.

6- Toplulukları güçlendiriyor
2011’de UNICEF ve WaterAid başta olmak üzere birçok topluluğa 7.1 milyon doların üzerinde katkıda bulundu. Japonya’daki felaket ve Doğu Afrika’daki açlıkla başa çık-mak için 575 bin dolar bağış yaptı. 2.5 milyon giysi bağışladı. İyi Pamuk Girişimi yoluyla 120 bin çiftçiyi çevre dostu tarımcılık yöntemleri konusunda eğitti, gelirlerini artırdı.

Yazarın Tüm Yazıları