Paylaş
Dondurmanın da varmış.
Geçtiğimiz haftalarda Unilever’in dondurma Ar-Ge çalışmalarının yapıldığı, Londra’ya iki saat mesafedeki Colworth Global Araştırma ve Geliştirme Merkezi’nde bir gün geçirdim.
Algida’nın öyküsünü dinlerken, “Bu merkezde her gün dünyada 100 milyon kişinin gülümsemesine neden olan gelişmelere imza atılıyor” dendiğinde abarttıklarını sandım.
Meğer belgeli konuşuyorlarmış.
Şöyle...
Amsterdam Üniversitesi’nden Dr. Nicu Sebe ve Prof. Theo Gevers insanların yüz ifadelerini ölçen bir yazılım geliştirmiş.
Bu yazılım, mutluluk, şaşırma, kızgınlık, korku, iğrenme ve üzüntü gibi bir dizi duyguyu yüz ifadelerini karşılaştırarak ölçüyor.
Unilever’in bu yazılımı kullanarak 300 kadınla yaptığı çalışmanın sonucunda, dondurma yeme gibi sıradan bir eylemin insanda mutluluk seviyesini yükselttiği ortaya çıkmış.
Tabii kimse günde 10 dondurma yeyip dünyanın en mutlu insanı olmuyor.
İşin bir de mutsuz eden kalori boyutu var.
Az şekerli ve az yağlı dondurmalar burada devreye giriyor.
Dondurma ve Çaydan Sorumlu Unilever Global Tüketici İçgörü Lideri Robert Hurling bu merkezde ürün ve teknoloji geliştirme süreçlerinde sadece tüketici isteklerinin değil, ihtiyaçların da önemli yer tuttuğunu anlatıyor.
“Örneğin” diyor, “Daha iyi bir beslenme alışkanlığı sağlamak için ürünlerin yağ ve şeker miktarını azaltıyoruz. Ama bunu yaparken tüketiciye bunun nedenleri ve kendi beslenme düzenine olan etkisi ile birlikte davranışını neden değiştirmesi gerektiğini de anlatıyoruz.”
Bunun için pozitif psikolojideki gelişmeleri yakından takip ediyorlarmış.
Pozitif psikoloji özellikle son yıllarda dünyada giderek büyüyen bir dalga.
Şirketler de pozitif davranışları ve düşünceleri harekete geçirmeye dayanan bu yeni alanı kendilerine ve ürünlerine nasıl uyarlayabileceklerinin yollarını arıyorlar.
Dondurma-mutluluk ilişkisi araştırması da bu arayışın bir sonucu bir nevi.
Dondurma yiyen insanların yeme anı öncesi ve sonrası değerlendirildiğinde olumlu duygularında yüzde 20 artış görülmüş.
Bu yüz tanıma yazılımı ile Mona Lisa’nın yüz ifadesinde mutluluktan kızgınlığa, hatta korkuya hangi hisleri taşıdığı araştırılmış.
Unilever de aynı uygulamayı keyif veren yiyecekler konusunda farklı kişilerde denemiş.
Sonuçta görülmüş ki insanların çikolata yediklerinde mutlulukları yüzde 12 artarken, dondurma yediklerinde bu oran yüzde 64’e yükselmiş.
Neticede, dondurmanın mutlulukla ilgisi var.
Üstüne üstlük, bilimsel dayanağı da var.
Paylaş