WGSN trend ajansı diyor ki Evinizle duygusal bağ kurun
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
Ancak yıllık üyelikle size gelecekten haberler veren WGSN, moda, tasarım ve stil dünyasına online bilgi, araştırma ve trend analizi sağlayan dünyanın önde gelen global bilgi servislerinden biri. 2009 için baktıkları trend falından çıkanlar özetle şöyle: Eko-bilinç, global kültürleri karıştıran tarzlar ve sahibiyle duygusal bağ kuran mekanlar.
Kuruluşunun 10. yılını kutlayan WGSN’in merkezi Londra’da; ayrıca New York, Paris, Barselona, Hong Kong, Seul, Los Angeles, Melbourne ve Tokyo gibi birçok yerde de ofisleri ve global danışmanları bulunuyor. WGSN’in Ortadoğu, Balkan ülkeleri ve Türkiye müdürlüğünü Müjde Abdiş Güçlü yapıyor. Toplam 60 ülkede 40,000 kullanıcıya ulaşan WGSN'in üyeleri arasında Armani, Nokia, Ralph Lauren, Zara, H&M, Diesel, D&G gibi dünyanın tanınmış markalarının yanı sıra, Türkiye'den de Mudo, Boyner, Uniteks, Mavi Jeans gibi 100'e yakın firma WGSN’den trend bilgileri alıyor.
Peki bu kadar ünlü markaya hizmet veren WGSN neler yapıyor? Yılda 140 moda ve tasarım fuarı izliyor. Öncelikle, sosyologlarla birlikte çalıştıkları tüketici araştırmalarını baz alarak, bugünden 2 yıl sonrasına yön verecek ana çıkış noktalarını, tasarım yeniliklerini, alışveriş eğilimlerini ve trendleri belirliyorlar. Her ay 7-8 farklı şehirden 1.000'in üzerinde vitrin fotoğrafı ve satış analizleri yolluyorlar. WGSN ekibi tarafindan gelecek sezonlara özel hazırlanan orijinal ve yüksek çözünürlüklü, yüklenebilir formatta clip-art ve grafik tasarımlar emrinizde oluyor. Her sezon 20.000 üzerinde defile fotoğrafı, video çekimleri ve WGSN ekibinin defile analizleri size ulaşıyor. Etiket ve paketleme trendleri, pazar araştırmaları ve vitrin tasarım analizleri de sunulan hizmetler arasında.
WGSN trend danışmanları 2009 için üç farklı tema belirlemişler: Connect, Extraordinary ve Transform. Bir yandan gerçek hayattaki iyileri koruyup geliştirerek daha fazla hayatımızda yer almalarını sağlarken, diğer yandan da geleceğin bize getireceği gelişimlerden faydalanmak üzerine kurulu bir yaşam tarzının bizi beklediğini söylüyorlar:
Connect (Bağlantı)
Günümüz modern şehir yaşantısına eko-bilinçle hassas bir yaklaşım. Yumuşak renk paletiyle doğadan ilham alınan detaylar ön planda. Connect temasında ürünlere biraz daha duygusal bakılıyor ve malzemeler duyarlılıkla yaratılıyor. Tarihten referanslarla yeni bir perspektif oluşturuyor. Ürünler ile duygusal bağlar kurabilmek çok önemli. Uzun ömürlü doğal malzemeler, ham yün, doğal taş, terracotta, bakır ve ahşap kullanılıyor. Botanik desenler ham keten ve yıkanmış kotonlarla uyumlu. Mat seramikler ise yumuşak pastel renklerde tercih ediliyor.
Extraordinary (Sıradışı)
Geçmişten referanslar kullanmak aslında birçok yeni tasarım için ortak çıkış olarak kullanılıyor. Extraordinary’de geçmiş zamanların geleneksel el sanatları ve hobileri tekrar keşfediliyor. Geleneksel motifler, malzemeler, günlük modern hayata giriyor. El yapımı dekoratif süslemeler, nakışlar, etaminler, eski seramik fincan takımlarının desenleri ve renkleri, retro yer karoları gibi geçmişten referanslarla nostaljik bir hava yaratılıyor. Desenlerde floral fonlar, işlemeli desenler ya da jakarlı dokular, koton örmeler ve kroşelerle birlikte kullanılıyor.
Transform (Dönüşüm)
Global kültürlerin çeşitliliğine odaklanan bir tema. Parlak renkler, pragmatik sokak grafikleri, grafitiler, retro teknikler fazlaca kullanılıyor. Bu temaya özellikle pop art güçlü bir ilham kaynağı olmuş. WGSN tasarımcılarının seyahatlerinde ilham aldıkları görsel referanslar tüm temaların çıkış noktaları. Bu temadaki renkler Hindistan, Vietnam, Laos gibi şehirlerden esinlenerek hazırlanmış. Parlak renkler bir arada kullanmaya alışkın olmadığımız cesur kombinasyonlarla karşımıza çıkıyor. Parlak lake cilalar ve airbrush teknikleri kullanılıyor. Desenler geometrik kontrast renk kullanımlı ve retro hissini koruyor.
Kadınlar artık TV’deki sabah programlarında dekora da dikkat ediyorlar. İzleyici, süslü taşlarla bezenmiş, bu birbirinden renkli koltuk ve aksesuvarlara nasıl ulaşacaklarını sormak için kanalların telefonlarını bile uzun süre meşgul ediyor. Seda Sayan, Esra Ceyhan ve Esra Erol’un sundukları programda kullandıkları mobilyalarla, Bülent Ersoy, Pınar Eliçe, Lerzan Mutlu gibi şov dünyasındaki ünlülerin evde tercih ettiği mobilyalar, E&G Mobilya imzalı. Tasarımların yaratıcısı olan E&G Mobilya’nın sahibi Emrullah Genç, Seda Sayan’a eşi Onur Şan tarafından hediye edilen swarovski taşlarla süslenmiş yatak odası tasarımı ile gündeme gelmişti.
TAKİP New Dutch Design
Tasarım dünyasının trendsetter ülkelerinin başında gelen Hollanda , tasarımda sınırları zorlayan, yenilikçi ve futuristik bir yaklaşıma sahip. Yıllardan beri Hollanda tasarımını en iyi anlatan platform olma özelliğine sahip olan "New Dutch Design" 2009 sergisinin dünya prömiyeri, 17 Ğ 21 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da Trend Show’09’da yapılacak. 40 farklı sanatçı tarafından hazırlanan 350’den fazla eserin seçici kurul tarafından seçilen en iyi, en çok konuşulan 50 parçası sergilenecek.
KEŞİF En büyük dergi
Maison Française dergisinin kasım sayısı, sadık ve tutkun okurlarını "büyük" bir sürprizle karşılıyor. "Golden ıssue" teması altında dekorasyon ve tasarım dünyasının altın isimlerini, stillerini ve örneklerini bir araya getiren dergi, bu aya özel büyük boy ve olarak 422 sayfa hazırlanmış. Eve götürürken biraz yorulabilirsiniz, ancak içindeki estetik şölen zahmetlerinizin karşılığını veriyor!
STİL Derinin uzman ismi
Deri mobilyada dünya trendlerine yön veren İtalyan mobilya markası Natuzzi’nin 2009 koleksiyonu, yine İtalyan geleneğinin kusursuz yaklaşımını yansıtıyor. Zengin renk, doku ve model seçenekleri, farklı deri kombinasyonları, konforlu formlar ve müzik sistemleriyle entegre mobilyalar, yaşam alanlarına keyifli bir dokunuş getiriyor. Görmek için Natuzzi Etiler ve Florya mağazaları hizmetinizde. Tel: (0212) 324 00 72.