Şiir oku açılırsın

Postadan çıkan “şirket raporu” herhalde 3 kilo geliyordur; sert kapaklı, sağlam bir cildi var ve “çok iyi” kâğıda” basılmış...

Haberin Devamı

2021 faaliyetleri parlak baskılı fotoğraflar, 1996 model bir grafik anlayışı eşliğinde sayfalar boyu anlatılıyor.

İçimden Kâğıda yazık, harcanan paraya yazık” diye söylendiğim noktada, hafızam birkaç gün önce okuduğum “Basıldığı kâğıdın cinsi şiirin sesini kısmaz” cümlesini çıkardı karşıma...

Şiir mi? O da nereden çıktı?

Şiir oku açılırsın

Evet şiir, “160. Kilometre”nin, “Gulyabani” serisinden çıktı.

160.Kilometre kültürel barbarlığın hükmettiği bir çağda 10’uncu yılına (kim bilir ne sıkıntılarla boğuşarak) girmeyi başaran, “Şiir direnirse kazanacak” düsturuyla hareket eden bir yayın dizisi.

10’uncu yılın şerefine hayranlık beslediğim şair Ahmet Güntan ve Ömer Şişman’ın editörlüğünde çoğu genç şairlerin yeni kitaplarını “ucuz kâğıda bastılar” ve harikulade bir tasarımla (Ömer Ozan Erdoğan ve Liman Mehmetcihat’ı ayrıca kutluyorum) yayınladılar.

Haberin Devamı

Her kitabın başında yer verilen manifestoyu aktarmak şiirle bağını korumaya çalışan, bunca hoyratlığın içinde güç bulmak için şairlere sığınanlara karşı boynumun borcudur.

“dolar şiiri öldüremez. salgın şiiri öldüremez. virüs şiiri öldüremez. siyaset şiiri öldüremez. trump şiiri öldüremez. trump’ın damadı şiiri öldüremez.

masterşef şiiri öldüremez. trafik şiiri öldüremez. fetö şiiri öldüremez. enflasyon şiiri öldüremez. sokağa çıkma yasağı şiiri öldüremez. silivri şiiri öldüremez. edirne cezaevi şiiri öldüremez.

jes’ler (jeotermal enerji santralı) şiiri öldüremez. altın arayıcıları şiiri öldüremez. hes’ler şiiri öldüremez. iş makineleri şiiri öldüremez.

açlık şiiri öldüremez. katliam şiiri öldüremez. drone’lar şiiri öldüremez. baskı şiiri öldüremez. savaş şiiri öldüremez. otobanlar şiiri öldüremez.

televizyon şiiri öldüremez. twitter şiiri öldüremez. tsunami şiiri öldüremez. trt şiiri öldüremez. whatsapp şiiri öldüremez...”

Sonra rahmetli canım Seyhan Erözçelik’in “Şiir gulyabanidir, ölmez” deyişine selam çakıp şöyle devam etmiş 160. Kilometreciler:

Haberin Devamı

“şiir direnir. kimse dönüp ona bakmadığı zaman bile yaşar, güçlenir. basıldığı kâğıdın cinsi şiirin sesini kısmaz. cafcaflı kapak şiirin zekâsını azaltmaz. şiir kitapçı raflarına girmiyor diye karalar bağlamaz.

yolunu bulur, direnir...”

Ahmet Güntan ve Ömer Şişman’ın “İzciyiz biz” diyerek imzaladıkları bu manifesto şiirin neredeyse yok sayıldığı, “başka bir devrin zevki” gibi görüldüğü devirde direnen şiirin sesi...

Okuyun, açılırsınız...

GULYABANİ GÖRÜP SEVİNMEK

GULYABANİ serisinde Ahmet Güntan’ın iki ciltlik “Hitaplar”ı, Ömer Şişman’ın “Empat”ı, Fatma Nur Türk’ün “Lady Papa”sı, Sude Öztürk’ün “Sınırı Geçmek Üzereyim”i, Liman Mehmetcihat’ın “killer instinct of underdogs”u, Hamdi Oğulhan Tünay’ın “Candy ve Peter”i. Mahir Taşyurt’un “Kaleci Oyuncu”su, Deniz Gül’ün “Dwarf Sun”ı, Levent Karataş’ın “Fantom Ağrı”sı, Kaan Kaçar’ın “Rolist”i, Elvin Eroğlu’nun “Roma Benim Kalbim, Yak”ı ve Mehmet Davut Özdal’ın “İstanbul’un En Büyük Kumarbazı” adlı kitabı çıktı.

Haberin Devamı

Şiir bu tahammülfersa dünya şartlarında sığınılacak nadir güzel limanlardandır, birine kötü gelmişliğini de hiç görmedim bu arada...

Şiir oku açılırsın

‘GRAPON KÂĞIDI GİBİDİR ŞİİRİMİZ ABİLER’

ECE Ayhan’ın Tunca Arslan ile 1991’de gerçekleştirdiği söyleşi, “Biz Tüzüklerle Çarpışarak Büyüdük” başlığı ile Ayhan’ın söyleşilerinin toplandığı “Şiirin Bir Altın Çağı” kitabında da yer alır.

Söyleşinin sonunda Arslan’ın “Son olarak... Okuru biraz önemsemediğiniz söylenebilir mi?” sorusuna Ece Ayhan şöyle muhteşem bir cevap verir:

“Düzokuru pek önemsemiyorum ben. Korkarım, ürkerim okur beni alkışlarsa. Hep ara konaklara bakıyorlar çünkü. Ben ara konaklarda değilim ki. Hep ona göre bakıp ona göre yargı veriyorlar. İlk elde karanlık ve zor geliyor ama grapon kâğıdı gibi açılır benim şiirim...

Yazarın Tüm Yazıları