GEÇEN hafta, ‘‘Türk Komançeroları İçin Zemin Tespiti’’ diye yola çıkıp, memleketimizin insanı sarsan şarkılarını sıralamaya çalışmıştık.
Herhangi bir bilimsel yöntem filan uygulamadan, sadece içimizden söylediğimizde bile ‘‘Nıah!’’ dedirten 10 şarkı belirlemiş ve eklemiştik; ‘‘Katkıda bulunmak isterseniz, mailbox ile temasa geçiniz.’
İlgi umduğumdan çok fazla oldu. ‘‘Bana elektronik posta olur, mektup olur, faks olur da yağar okurlarım’’ türünden bir köşeci artistliği yapmayalım, lüzumsuz olur.
‘‘Pako bizi terk etme’’ kadar büyümedi hadise. Fakat, yıllarca kötü şarkı zulmüne uğramış bu fakir ve de gururlu halk (Haydaaa, buyurun buradan yakın), burun seviyesine kadar intikam hissiyle doldurulmuş bir film kahramanı edasıyla ‘‘Yeterin leeeeen!’’ diyerek tepkisini dile getirdi.
Okuyucu isteklerine geçeceğim. Fakat ondan önce, gelen elektronik postalardan anladığım kadarıyla özellikle benim kuşağım ve komşu kuşaklarımızın toplu halde terapiye ihtiyaç duyduğu kesin!
* * *
Arkadaşlar, önerileriniz şahane. Görüp de ‘‘Yahu bunu nasıl unuttuk hakikaten’’ dedirtecek çarpıcılıkta pek çok şarkı geldi.
Fakat en fazla oyu alan ve harbiden ilk listeye giremeyişi mucizelerle açıklanabilecek şarkı; Barbaros Hayrettin'in söylediği ‘‘Ben Sizin Babanızım Ben ne Dersem O Olur’’u oldu.
Klibiyle de hafızalarımıza kazınan bu şarkıdan sonra en çok oy ‘‘Honki Ponki’’ye geldi. Şenay'ın söylediğini çok net hatırlıyorum. Faruk K.'yı da siz hatırlatmış oldunuz.
Kiminiz ‘‘Aynononi Aynononi Nay’’, kiminiz ‘‘Haynononi Haynononi Hay’’ diye yazmış... Evet arkadaşlar, 5 Yıl Önce 10 Yıl Sonra'nın ‘‘Yağmur’’u -ki Jose Feliciano'nun darbeli matkap etkisindeki şarkısı 'Rain'in Türkçesidir- listeye girecek. Çok oy geldi ona da...
‘‘Kırdın Kalbimi’’ (Özellikle şangır bölümüyle takdir topladığı hemen anlaşılıyor), ‘‘Bidi Bidi Çekirge’’, ‘‘Zehir Gibi Aşkın Var’’, ‘‘Çiki Çiki Baba’’ da bayağı istek aldı.
Ceylan'ın söylediği ve içinde ‘‘Yaptığına şantaj denir, böyle aşka montaj denir’’ gibi sözler geçen ‘‘Şantaj/Montaj’’ adlı çalışması da çok istendi.
* * *
Ozan Orhon'dan ‘‘Zeynep Sınıfta Mı Kalacak?’’, Coşkun Sabah'tan ‘‘İspanyola’’ (Hiiiii! Bence bu çok daha fazla oy alabilirdi), BBG Melih'ten ‘‘Kölen Olurum’’, Gülben Ergen'den ‘‘Ben Sana (H)Abayı Yaktım’’, Suna Yıldızoğlu'ndan ‘‘Türküler Türkülerimiz’’, İbrahim Erkal'dan ‘‘Canısı’’ da güzel iş yapmışa benziyor.
Hakan Peker'in ‘‘Barda Durur Barmen Minik Şişe Elinde’’ başlıklı çalışmasının da ilk listeye girmesi gerekirdi. ‘‘Nasıl atlamışım?’’ dedirtecek bir şarkı...
Banu Alkan konusuna girmemi hakikaten istediğinizden emin misiniz arkadaşlar. O ayrı bir yazı, bir roman, bir ansiklopedi olacak bir kadın değil mi?.. Haksızlık ediyorsunuz Afrodit'e...
Yabancı dillerle Türkçe'nin çiftleştirilmesi yoluyla oluşturulmuş melez güzellerini de unutmuyoruz: Serdar Ortaç'tan ‘‘İlle De Je T'aime’’, Yunus Bülbül'den ‘‘Dankeşön Sevgilim’’ ve yine Serdar Ortaç'tan (Allah başımızdan eksik etmesin kendisini) ‘‘Takarimasu Yakarimasu’’ şeklinde ilerleyen ‘‘Bir Japon'a Aşık Oldum...’’
Bu yer, mevzuyu taçlandırmaya yetmeyecek. Daha Parla Şenol'un yazdığı cevap var ki; hakikaten eline sağlık. Onu seviyoruz. Yolladığı elektronik postayı haftaya alalım...