Paylaş
DÜZENLİ KATILIM SAĞLIYORUZ
EİB’in düzenli olarak Kongre’ye katılım sağladığını söyleyen Göksan, düzenlenen oturumlarda rekolte tahminlerinin yanı sıra arz, talep ve ticaretine ilişkin ayrıntılı görüşmeler yapıldığını paylaştı. Ürün oturumları, global tanıtım faaliyetleri, tüketim trendleri, sürdürülebilirlik ve dijital veri güvenliği gibi güncel konuların da özellikle gündeme geldiğini ve çerçevede sunumlar yapıldığını ifade eden Göksan, Z kuşağının çok önemli bir tüketim potansiyeli olarak öne çıkmasının altını çiziyor.
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞİYOR
Göksan, “Tüketim alışkanlıkları ve tüketici beklentilerinin değiştiğine dikkat çeken Göksan, “Z kuşağı mutlaka dikkate alınmalı; bu açıdan önümüzdeki dönemde söz konusu tüketici kitlesinin beklentilerine uygun pazarlama stratejilerinin hayata geçirilmesi gerekiyor. Kuru ve kabuklu meyvelerin sağlık üzerinde olumlu etkilerinin ortaya konduğu bilimsel çalışmalar da paylaşıldı. INC önümüzdeki dönemde Çin’e yönelik bir tanıtım kampanyası düzenleyecek. Elektronik ticaretin payının giderek arttığı, sürdürülebilir üretim ve tüketim modellerine ihtiyaç duyulduğu gibi konuların da üzerinde duruldu” diyerek, INC hakkında bilgi aktardı.
***
Tarım olmazsa
gastronomi olmaz
TARIM ve gıda yazarı Bilge Keykubat, hem bilgili hem üretken bir dostumuz. Keykubat, “Tarım olmazsa gastronomi olmaz” deyince hemen kendisini aradım ve “Anlat o zaman” dedim. Keykubat, şunları söyledi: “Günümüzde en popüler kelimelerden biri gastronomi, en popüler işlerden biri de aşçılık. Zevkli, eğlenceli, tat ve haz veren, çevre ve para kazandıran, popüler yapan bir alan. TV programları, gazete makaleleri, dergi yazıları, sosyal medya hesapları ile de hiç durmadan yükselişine devam eden önemli bir sektör. Yanı sıra Türkiye’nin zengin mutfak kültürünün tanıtımı ile birlikte istihdam ve turizm sektörüne de ciddi katkılar yapan bir ekonomik faaliyet alanı. Ancak konu bu kadar önemli olunca sektörün bilimsel, ayakları yere basan, sürdürülebilir bir şekilde desteklenmesi ve yönetilmesi gerekiyor diye düşünüyorum. Türkiye dünyanın en kaliteli tarımsal ürünlerinin yetiştiği, yerel ürünlerin ve yöresel lezzetlerin dillere destan olduğu bir ülke. İşte bu noktada tarım ve tarımsal ürünlerin önemi fazlasıyla öne çıkıyor. Yani bir tarafta yükselen trend ve para kazandıran bir gastronomi sektörü, bir tarafta da o yükselen değeri ürettiği ürünlerle var eden ve destekleyen bir tarım sektörü. Herkes gastronomi konuşuyor ama temel kaynağı konuşmuyor. Oysa tarım yapılmazsa mutfağımızda bizim karnımızı doyuracak gıda olmaz. Gıda olmazsa da sosyal medyanın yemekleri en iyi bilen muhteşem hesapları olmaz. Tarım olmazsa gastronomi olmaz.”
***
Topraklarımız
KORUYALIM
MENEMEN Ziraat Odası Başkanı Metin Karagöl, tarım topraklarının korunması konusunda uzun yıllardan beri örnek bir çalışma sürdürüyor. Metin Karagöl ile bir görüşme yaparak son gelişmeleri sordum. Karagöl, “İsmail Bey, 2016’da sizin koordinatörlüğünüz ve Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesinden Prof. Dr. Yusuf Kurucu önderliğinde Menemen’de bir toplantı yapmıştık. Toplantı sonucunda bakanlıktan, ‘Tarımsal Sit’ uygulaması başlatmalarını talep etmiştik. Sonra kısa bir süre içinde Prof. Dr. Yusuf Kurucu’nun çabalarıyla 184 büyük ova, ‘Tarımsal Sit’ ilan edildi. Günümüzde ise büyük ova sayısı da arttı ve söz konusu kapsama alındı” diyor.
İŞTAHLARI KABARTIYOR
Ancak Karagöl, gelinen aşamada tedirgin olduğunu söylüyor, ciddi uyarıda bulunuyor: “Tabii bunlar sevindirici gelişmeler oldu. Ne var ki halen bir yandan kuraklık ve iklim değişikliği sorunu yaşarken, diğer yandan hala tarımsal alanlarda yapılaşmanın önüne geçilemiyor. Menemen Ovası çok bereketli topraklara sahip. Fakat bu güzel tarım toprakları aynı zamanda birçok kişinin iştahını kabartıyor. Başta ilgili bakanlıklarımız ve Valimiz olmak üzere herkesten, bu stratejik konuda duyarlı olmalarını bekliyor ve tarımsal arazilerimizde yapılaşmaya kesinlikle izin verilmemesini istiyoruz.”
***
KISA KISA
* Her yıl 14 Mayıs’ta kutlanan Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla İzmir Tarım Grubu adına açıklama yapan Dr. Pınar Nacak, “Çiftçi olmazsa hayat olmaz, bu gerçeğin farkında mıyız” diye soruyor.
* Kuru meyve ihracatında kayısının ağırlığı artıyor. Ege İhracatçı Birlikleri rakamlarına göre kuru meyve sektöründe 2021-22 sezonunda tarihi bir değişim yaşanıyor. İhracatta üzüm, kayısı, incir şeklindeki sıralama bu sezon kayısı, üzüm, incir şeklinde değişti.
Paylaş