Paylaş
Aleyna Tilki’nin o fotoğrafları tam da sanatçının yazdığına bir örnek oldu.
Kimisi mezar taşının yanında kısa şortla fotoğraf çektirilir mi diyerek kutsiyet ihlaline tepki göstermiş, kimisi de bir sanat eserine böyle mi yaklaşılır bilgiçliği taslamıştı. Kısaca Aleyna Tilki her kesimden fırça yemişti.
O açılış gecesiyle ilgili okuduğum haberlerden biri davete katılanların pek çoğu gibi Aleyna Tilki’nin de bir diğer sanatçı Ali Elmacı’nın eserinin önünde bol bol fotoğraf çektirdiğiydi. Elmacı’nın çalışması o gecenin en çok ilgi gösterilen eserlerinden biri olmuştu.
‘BENİ KENDİNDEN FAZLA SEV’
Ali Elmacı’nın eserlerine gösterilen ilgi o geceyle sınırlı değil tabii. Son dönemin öne çıkan sanatçılarından Elmacı. Figüratif tuval resimleriyle günümüzün hedonist dünyasına eleştirel bir bakış getiriyor.
Sanatçının yeni sergisi ‘Dudaklarımı Öp Kalbimi Hançerle’ 14 Ocak tarihinde Pilevneli Galeri Dolapdere’de açılacak. Serginin duyurusu galerinin sosyal medya hesaplarından yapılıyor bir süredir. Ancak burada gösterilenler tuvaller değil, sanki onların canlandırılmış hali gibi duran kısa videolar.
Elmacı bu sergi için tuval işlerinin yanı sıra üç tane de video hazırlamış.
Bulut Reyhanoğlu prodüktörlüğünde hayata geçen üç kısa metraj filmde Hatice Aslan, Barış Demiröz, Gülnara Golovina, Hakan Meriçliler, Alper Saldıran, Melisa Şenolsun ve Ömer Ülger oyunculuğunda ‘Tadına Bakınca Kokusunu da Aldım’, Ahmet Rıfat Şungar ve Onur Ünsal oyunculuğunda ‘Bahçeye de Çıkarız’ ve Aleyna Tilki oyunculuğunda ‘Beni Kendinden Fazla Sev’, Ali Elmacı’nın tuvalde görmeye alışık olduğumuz imgelerini bu kez yeni bir ortama taşıyor.
Diğer oyuncular gibi Aleyna Tilki de bu filmdeki rolüyle Ali Elmacı’nın tuvallerindeki figürlerinden birine dönüşüyor ve geçen yaz önünde fotoğraf çektirdiği esere dahil oluyor.
VAKİT NAKİT DEĞİL SEVGİDİR DİYENLERE
ORTAKÖY’deki 16. yüzyıl Mimar Sinan yapısı Kethüda Hamamı’nın daracık labirentlerinde, kubbeli geniş alanlarında zamanı düşünmenizi, sorgulamanızı sağlayan bir sergi açıldı. Sanatatak kurucusu ve eleştirmen Ayşegül Sönmez’in küratörlüğünü yaptığı serginin adı ‘Time is: Love - Bir Dünya Gezi Sahnesi’ adını taşıyor.
Horoz Lojistik’in 80’inci kuruluş yıldönümü kapsamında hazırlanmış bir sergi. 34 sanatçının 40’tan fazla eseri yer alıyor sergide.
Ayşegül Sönmez, “Time is Love, vaktin nakit değil sevgi olduğunu düşünüyor. Time is Love, zamanın ruhunu yakalamakla ilgilenmiyor. Ruhun zamanını yakalamak istiyor” diyerek eser seçimini ona göre yapmış.
Ve zamansız bir sergi çıkmış ortaya.
100. YIL TAKVİMİ
UZUN yıllar Hürriyet’te de çizgileri yayımlanan Ersin Burak, Cumhuriyet’in 100’üncü yılına yakışan bir takvim hazırlamış. Burak’ın renk ve çizgileriyle yorumladığı ‘Çizgilerle Atatürk-2023 Takvimi’nde Cumhuriyet’in ilanına giden yolda, Milli Mücadele’nin önemli olayları, Kurtuluş Savaşı’nın kilit anları ve Atatürk Devrimleri günbegün veriliyor. Bu yıl duvarlarınıza en çok yakışacak takvim.
PİYALEPAŞA SANAT MEYDANI GENİŞLİYOR
TÜRKİYE’nin önde gelen sanat galerilerini bünyesine katarak bir çekim merkezi yarattı Polat Holding’in yaptığı Piyalepaşa projesi. Merkür, Pi Artworks, .artSümer, Zilberman Piyalepaşa ilk olarak galerilerini açmışlardı burada. Onlara Art On, Martch Art Project Sanat Galerisi ve son olarak DG Art Gallery katılarak İstanbul Sanat Meydanı’nı genişlettiler.
DG Art Gallery geçen haftalarda Ahmet Güneştekin’in ‘Yedigören’in Alfabesi’ sergisiyle açtı kapılarını. Art On Piyalepaşa da cumartesi günü koleksiyonerlere ve sanat profesyonellerine yönelik bir davetle, bünyesinde bulundurduğu sanatçıların eserlerinden oluşan bir seçkiyi buluşturdu ziyaretçileriyle. Tepebaşı’ndaki Art On daha çok solo sergilerle sanatseverlere hizmet etmeye devam edecek.
Otopark olanağı, ulaşım kolaylığı ve yeme içme alanlarının çokluğu ‘Piyalepaşa İstanbul Sanat Meydanı’nı sanatseverler için cazibe merkezi haline getiriyor. Yürüme mesafesindeki Arter’i, Pilevneli Galeri’yi, Dirimart’ı ve Evliyagil Dolapdere’yi düşününce İstanbul’un yeni sanat merkezi kendiliğinden ortaya çıkıyor.
Paylaş