Paylaş
Bunlara Afganistan’da düşen helikopter eklendiğinde sayı dört oluyor...
İlki 22 Temmuz’da Hakkari, Dağlıca, Deryan Tepe’de askerleri bırakırken kazaya uğradı...
İkincisi 16 Ağustos’ta Diyarbakır Lice’de enerji nakil hattına takılıp düştü.
Üçüncüsü ise 10 Kasım Siirt Pervari kırsalında kaza kırıma maruz kaldı.
Bu sayı son otuz yılda verilen toplam helikopter kaybından daha fazla...
Doksanlı yıllarda Kuzey Irak’a düzenlenen operasyonlarda dahi bu kadar kayıp verilmedi.
Sadece bu helikopter kazalarında 24 asker hayatını kaybetti...
17 Mart’ta Afganistan’da düşen ve toplam 12 askerin hayatını kaybettiği olayla birlikte düşünüldüğünde fazla söze gerek kalmıyor…
Deryan Tepedeki helikopter neden düştü?
İlk helikopter Ramazan ayında Deryan Tepe mevkiinde düştü...
Pilotların oruçlu olduğu kazada, beş asker şehit olurken, yedisi ağır yaralandı....
Deryan Tepe raporunda ‘% 20 muhakeme, % 20 pilotaj ve % 60 çevresel şartlar’ değerlendirmesi yapıldı...
Bu tür incelemelerin ‘bağımsız heyetlerce’ yapılmaması yeni kazalara kapı aralamıyor mu?
Deryan Tepe olayı, şeffaf biçimde tartışılabilseydi belki Pervari’deki kaza olmayacaktı...
Deryan Tepe’de bir tehdit vardı ve bölge güvenli değildi... Peki diğerleri neden düştü?
Pervari’deki Sikorsky yeni alınmıştı...
Pervari’de yaşanan olayda iki önemli bir ayrıntı var...
Birincisi kazanın olduğu sefer pilotun, aynı mevkiye ikinci seferi...
Helikopter ilk seferini yapıp döndükten sonra ikinci kez JÖH’leri alıp havalanıyor...
Birinci seferini başarıyla tamamlayan pilot, ikinci seferinde kırıma uğruyor...
Yani bölge güvenli ve herhangi bir PKK tehdidi bulunmuyor.
Hava koşulları kötüyse, ilk seferde de kötüydü...
Eğer hava koşulları kötü idiyse, o zaman pilotun uçuşuna neden izin verildi?
İkinci önemli ayrıntı ise helikopter yeni alınmıştı ve herhangi bir yorgunluğu yoktu...
TSK envanterindeki Sikorsky filosunun revizyonu kapsamında 2012’de yenilenen helikopterlerden biri olan bu araç uçuş yorgunu değildi.
Araç yeni, iniş yapılacak yer güvenli, şartlar uygun... Öyleyse helikopter neden düştü?
Helikopter çatışmada düşse anlaşılabilir, arızalanıp düşse makul karşılanabilir.
Yoksa PKK ile mücadeleyi yürütenler Ankara’ya örtülü bir mesaj mı gönderiyorlar...
Pervari’de cevabı aranan derin sorular?
Dünyanın en güvenli hava araçlarından biri olan Sikorski S70’ler neden düşüyor?
Düşen dört Sikorsky ile ilgili ne tür bir soruşturma yapıldı ve hangi sonuçlar alındı?
Lice’de düşen Sikorsky ile ilgili yürütülen soruşturmadan ne tür bir neticeye varıldı?
Pervari’de düşen helikopter revizyon kapsamında yeni alınmış bir helikopterdi neden düştü?
Sikorsky ve kobra uçuşlarındaki pilot tercihlerinde bir değişim mi var?
Sikorskyler ‘kara kutular’ olmadan neden ve nasıl uçuruluyorlar?
PKK’lı gruba dair istihbarat kimden geldi? Gruba müdahale emrini kim verdi?
Bölgeye indirilen diğer iki JÖH timi ile PKK’lı grup çatışmaya girdi mi?
PKK ile mücadele konusunda ‘karacılarla-jandarma’ arasında görüş farkı mı var?
Güneydoğu’da neler oluyor?
Geçen yıl Kazan, Kavaklı, Görese operasyonlarından sonra Uludere olayı gerçekleşti.
Uludere’de yanlış istihbarat sonucu 33 köylü savaş uçakları tarafından vuruldu.
Afyon’da askeri mühimmat deposundaki patlamada 25 asker hayatını kaybetti.
Hakkari, Deyrantepe’de Sikorsky düştü.
Diyarbakır, Lice’de bir Sikorsky enerji nakil hattına takıldı...
Bingöl’de iki gün arayla meydana gelen olayda 8 polis, 10 asker hayatını kaybetti...
İstihbarat olmasına rağmen Beytüşşebap saldırısında 10 şehit verildi...
Geçimli ve Işıklı’da yaşananlar tam olarak neden kamuoyuyla paylaşılmadı?
Son Bingöl olayında yetkililer hakkında soruşturma açıldı mı?
Listeye bakıldığında “Güneydoğu’da neler oluyor” sorusunu bir kez daha sormak gerekmiyor mu?
TSK HELİKOPTERİN NEDEN DÜŞTÜĞÜNÜ AÇIKLADI |
Paylaş